philips dvd963sa voeding defect
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: philips dvd963sa voeding defect
Ziet er goed uit
Ik heb een fout gemaakt
.D5 in de negatieve voeding zit omgekeerd
.
Het 100 ohm regelaartje liefst ook met sterretjes aan de massa.
Anne
Ik heb een fout gemaakt
Het 100 ohm regelaartje liefst ook met sterretjes aan de massa.
Anne
Re: philips dvd963sa voeding defect
Op een of andere manier zou ik een lm317 gebruiken als je in de negatieve poot een 337 gebruikt.
Re: philips dvd963sa voeding defect
Ik herinner me dat ik in een ver verleden in ieder geval een deel van de voeding in mijn 963 vervangen heb door een analoge voeding (ik denk het deel dat audio voedt). Ik heb het niet gedocumenteerd dus ik weet het niet meer precies wat ik gedaan heb. Ik weet dat ik daar ook nog een Sharp solid state relais bij heb gebruikt i.v.m. de stand by en dat ik er een ringkerntrafo in geschroefd heb. Verder heb ik ergens een exotische elco (Jensen 4-polig ?) in de voeding gestopt met drie aansluitingen. Het werkte allemaal prima. De meeste ideeën kwamen van internet en die heb ik gekopieerd. Dat moet dus ook te googlen zijn.
De opamps in de uitgang heb ik afgeschakeld en ik herinner me ook dat ik de uitgang via een (100 ohm ?) weerstandje direct heb aangesloten op de DAC.
Verder hangen er ook nog een paar megagrote Audyn condensatoren in de kast. en op de prints heb ik ook veel elco's vervangen door dure exemplaren.
Kort en goed, het hele ding is er geweldig door opgeknapt qua geluidskwaliteit.
De opamps in de uitgang heb ik afgeschakeld en ik herinner me ook dat ik de uitgang via een (100 ohm ?) weerstandje direct heb aangesloten op de DAC.
Verder hangen er ook nog een paar megagrote Audyn condensatoren in de kast. en op de prints heb ik ook veel elco's vervangen door dure exemplaren.
Kort en goed, het hele ding is er geweldig door opgeknapt qua geluidskwaliteit.
Re: philips dvd963sa voeding defect
Ik kan het je nog sterker vertellen
ik heb zelfs een tweede DAC parallel gezet (piggy back). Dat heb ik wel uitbesteed aan een professional omdat ik zelf niet aan SMD durfde te werken.
Re: philips dvd963sa voeding defect
Is dat meer een gevoels kwestie , dan rationeel, of omgedraaid ?Kappa7 schreef:Op een of andere manier zou ik een lm317 gebruiken als je in de negatieve poot een 337 gebruikt.
Wat ik eerder niet helemaal volg is het gebruik van die halve diode bruggen ipv 4 diode's voor een spanning.
Of het moet op advies van Anne zijn, dan heb ik natuurlijk niets gezegd...
47uF als afvlakker vind ik ook wel erg aan de lage kant. zoveel kost een elko nu ook weer niet.
Re: philips dvd963sa voeding defect
In de oorsprongkelijke (schakelende) voeding wordt de +5V gestabiliseerd, de anderen +3V3,+-12,-32 worden van dezlfde trafo gehaald zonder verdere maatregelen.Komt blijkbaar minder precies.Daarom voor de 12V de 7812 ,simpel en goedkoop.
Omdat -20V en +3V3 in vaste vorm moeilijker is ,instelbare regelaars.
Voor de 15mA ong. nodig voor -32V moet 47µ wel genoeg zijn, hou niemand tegen er 100µ in te zetten
Omdat Ray het wat ondoorzichtig vindt ,nog een vereenvoudigde tekening met wat meer gescheiden opstelling en aanduidingen
Is het het wat duidelijker wat de bedoeling is
.En ik weer een plaatje kwijt
Anne
Omdat -20V en +3V3 in vaste vorm moeilijker is ,instelbare regelaars.
Voor de 15mA ong. nodig voor -32V moet 47µ wel genoeg zijn, hou niemand tegen er 100µ in te zetten
Omdat Ray het wat ondoorzichtig vindt ,nog een vereenvoudigde tekening met wat meer gescheiden opstelling en aanduidingen
Is het het wat duidelijker wat de bedoeling is
Anne
Re: philips dvd963sa voeding defect
Voor 3V3 zijn regelaars anders vrij standaard, Ome Dick heeft iets van 10 uitvoeringen in huis.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=387
De trough hole versies kosten wel iets meer dan een 317, dat verdien je weer terug omdat je geen instelpot meter nodig hebt.
Die blauwe Bourns jongens zijn ook iets van 8 duppies het stuk.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=387
De trough hole versies kosten wel iets meer dan een 317, dat verdien je weer terug omdat je geen instelpot meter nodig hebt.
Die blauwe Bourns jongens zijn ook iets van 8 duppies het stuk.
Re: philips dvd963sa voeding defect
Och ja,ben er nog niet aan gewend.Bij mij houd 't nog steeds bij 5V opray5150 schreef:Voor 3V3 zijn regelaars anders vrij standaard, Ome Dick heeft iets van 10 uitvoeringen in huis.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=387
De trough hole versies kosten wel iets meer dan een 317, dat verdien je weer terug omdat je geen instelpot meter nodig hebt.![]()
Die blauwe Bourns jongens zijn ook iets van 8 duppies het stuk.
Maar een héle eurie voor zo'n ding
Anne
Re: philips dvd963sa voeding defect
sja, langzaam maar zeker begint SMD goedkoper te worden dan trough hole.
Veel dingen worden niet eens meer gemaakt in trough hole techniek, met name digitale zaken (DAC's en dergelijke.
)
Ook met opamps word het stilletjes aan moeilijker.
Veel dingen worden niet eens meer gemaakt in trough hole techniek, met name digitale zaken (DAC's en dergelijke.
Ook met opamps word het stilletjes aan moeilijker.
Re: philips dvd963sa voeding defect
Verloop-printjes met het IC erop ,gat in de markt ?ray5150 schreef:sja, langzaam maar zeker begint SMD goedkoper te worden dan trough hole.
Veel dingen worden niet eens meer gemaakt in trough hole techniek, met name digitale zaken (DAC's en dergelijke.)
Ook met opamps word het stilletjes aan moeilijker.
Anne
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: philips dvd963sa voeding defect
is aangepast.Ah!buis schreef:Ziet er goed uit![]()
Ik heb een fout gemaakt.D5 in de negatieve voeding zit omgekeerd
.
Het 100 ohm regelaartje liefst ook met sterretjes aan de massa.
Anne
ligt hier gewoon nieuw in het voorraad bakje, gekocht op een elektronica dumpray5150 schreef:De trough hole versies kosten wel iets meer dan een 317, dat verdien je weer terug omdat je geen instelpot meter nodig hebt.
Die blauwe Bourns jongens zijn ook iets van 8 duppies het stuk.
Re: philips dvd963sa voeding defect
Dat is meer het gevoel dan dat ik dit kan onderbouwen. Maar ik zie nu dat het niet om een positive en een negative voeding van 12V gaat maar een afwijkende negative waarde. Dat had ik aan het schema niet zo snel gezien.ray5150 schreef:Is dat meer een gevoels kwestie , dan rationeel, of omgedraaid ?Kappa7 schreef:Op een of andere manier zou ik een lm317 gebruiken als je in de negatieve poot een 337 gebruikt.
Wat ik eerder niet helemaal volg is het gebruik van die halve diode bruggen ipv 4 diode's voor een spanning.
Of het moet op advies van Anne zijn, dan heb ik natuurlijk niets gezegd...![]()
47uF als afvlakker vind ik ook wel erg aan de lage kant. zoveel kost een elko nu ook weer niet.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: philips dvd963sa voeding defect
nog niet helaas, de pcb's liggen klaar om bestukt te worden maar door chronisch tijdgebrek en veel te veel leuke projecten hier nog niet aan toegekomen.
-
polopassat
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 17:59
Re: philips dvd963sa voeding defect
Sander ben je al klaar met het project? Heb zelf ook een dvd 963 met een defecte voeding. De 12V komt niet hoger dan tussen de 8 em 10V. Dus las je project met veel intresse. Want ik hoop dat het ook voor mij een mooie oplossing kan zijn. Want de speler weg doen is voor mij geen optie.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: philips dvd963sa voeding defect
ondertussen al tijd gehad?sander1238 schreef:nog niet helaas, de pcb's liggen klaar om bestukt te worden maar door chronisch tijdgebrek en veel te veel leuke projecten hier nog niet aan toegekomen.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: philips dvd963sa voeding defect
Om heel eerlijk te zijn gebruik ik de speler niet meer sinds ik kan streamen met de raspberry pi.
ik heb aan de voeding dus ook niks meer gedaan sindsdien.
ik heb aan de voeding dus ook niks meer gedaan sindsdien.
Re: philips dvd963sa voeding defect
Bij een vergelijk met de AF DAC vorig jaar kon de 963sa het nog net niet bijbenen, dus hier word ook al een poosje gestreamd.
Maar dat wist je al, maar als DVD speler kan het nog wel, alhoewel het geen BD-speler is.
Maar dat wist je al, maar als DVD speler kan het nog wel, alhoewel het geen BD-speler is.
-
polopassat
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 17:59
Re: philips dvd963sa voeding defect
Maar als je de print klaar had liggen dan wil ik hem graag van je overnemen.
Ik mis de speler nog steeds en ben niet van het streamen.
Ik mis de speler nog steeds en ben niet van het streamen.
