philips dvd963sa voeding defect

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door sander1238 »

hoppetee :proost:
voeding1.1.jpg
Naamloos.jpg
foutjes zijn aangepast
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door sander1238 »

en het 2e bordje
voeding 2.0.jpg
voeding 2.1.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door Ah!buis »

Ziet er goed uit :D
Ik heb een fout gemaakt :hide: .D5 in de negatieve voeding zit omgekeerd :oops: .
Het 100 ohm regelaartje liefst ook met sterretjes aan de massa.
Anne
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door Kappa7 »

Op een of andere manier zou ik een lm317 gebruiken als je in de negatieve poot een 337 gebruikt.
pipootje
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 20 feb 2009, 17:05

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door pipootje »

Ik herinner me dat ik in een ver verleden in ieder geval een deel van de voeding in mijn 963 vervangen heb door een analoge voeding (ik denk het deel dat audio voedt). Ik heb het niet gedocumenteerd dus ik weet het niet meer precies wat ik gedaan heb. Ik weet dat ik daar ook nog een Sharp solid state relais bij heb gebruikt i.v.m. de stand by en dat ik er een ringkerntrafo in geschroefd heb. Verder heb ik ergens een exotische elco (Jensen 4-polig ?) in de voeding gestopt met drie aansluitingen. Het werkte allemaal prima. De meeste ideeën kwamen van internet en die heb ik gekopieerd. Dat moet dus ook te googlen zijn.

De opamps in de uitgang heb ik afgeschakeld en ik herinner me ook dat ik de uitgang via een (100 ohm ?) weerstandje direct heb aangesloten op de DAC.
Verder hangen er ook nog een paar megagrote Audyn condensatoren in de kast. en op de prints heb ik ook veel elco's vervangen door dure exemplaren.

Kort en goed, het hele ding is er geweldig door opgeknapt qua geluidskwaliteit.
pipootje
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 20 feb 2009, 17:05

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door pipootje »

Ik kan het je nog sterker vertellen :-) ik heb zelfs een tweede DAC parallel gezet (piggy back). Dat heb ik wel uitbesteed aan een professional omdat ik zelf niet aan SMD durfde te werken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door ray5150 »

Kappa7 schreef:
Op een of andere manier zou ik een lm317 gebruiken als je in de negatieve poot een 337 gebruikt.
Is dat meer een gevoels kwestie , dan rationeel, of omgedraaid ?
Wat ik eerder niet helemaal volg is het gebruik van die halve diode bruggen ipv 4 diode's voor een spanning.
Of het moet op advies van Anne zijn, dan heb ik natuurlijk niets gezegd... :-#

47uF als afvlakker vind ik ook wel erg aan de lage kant. zoveel kost een elko nu ook weer niet.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door Ah!buis »

In de oorsprongkelijke (schakelende) voeding wordt de +5V gestabiliseerd, de anderen +3V3,+-12,-32 worden van dezlfde trafo gehaald zonder verdere maatregelen.Komt blijkbaar minder precies.Daarom voor de 12V de 7812 ,simpel en goedkoop.
Omdat -20V en +3V3 in vaste vorm moeilijker is ,instelbare regelaars.
Voor de 15mA ong. nodig voor -32V moet 47µ wel genoeg zijn, hou niemand tegen er 100µ in te zetten O:)
Omdat Ray het wat ondoorzichtig vindt ,nog een vereenvoudigde tekening met wat meer gescheiden opstelling en aanduidingen :wink:
Is het het wat duidelijker wat de bedoeling is :sure: .En ik weer een plaatje kwijt :D
Anne
Bijlagen
Vvb.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door ray5150 »

Voor 3V3 zijn regelaars anders vrij standaard, Ome Dick heeft iets van 10 uitvoeringen in huis.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=387

De trough hole versies kosten wel iets meer dan een 317, dat verdien je weer terug omdat je geen instelpot meter nodig hebt. :wink:
Die blauwe Bourns jongens zijn ook iets van 8 duppies het stuk.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Voor 3V3 zijn regelaars anders vrij standaard, Ome Dick heeft iets van 10 uitvoeringen in huis.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=387

De trough hole versies kosten wel iets meer dan een 317, dat verdien je weer terug omdat je geen instelpot meter nodig hebt. :wink:
Die blauwe Bourns jongens zijn ook iets van 8 duppies het stuk.
Och ja,ben er nog niet aan gewend.Bij mij houd 't nog steeds bij 5V op :D
Maar een héle eurie voor zo'n ding :shock:
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door ray5150 »

sja, langzaam maar zeker begint SMD goedkoper te worden dan trough hole.
Veel dingen worden niet eens meer gemaakt in trough hole techniek, met name digitale zaken (DAC's en dergelijke. :cry: )
Ook met opamps word het stilletjes aan moeilijker.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
sja, langzaam maar zeker begint SMD goedkoper te worden dan trough hole.
Veel dingen worden niet eens meer gemaakt in trough hole techniek, met name digitale zaken (DAC's en dergelijke. :cry: )
Ook met opamps word het stilletjes aan moeilijker.
Verloop-printjes met het IC erop ,gat in de markt ? :o
Anne
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door sander1238 »

Ah!buis schreef:
Ziet er goed uit :D
Ik heb een fout gemaakt :hide: .D5 in de negatieve voeding zit omgekeerd :oops: .
Het 100 ohm regelaartje liefst ook met sterretjes aan de massa.
Anne
is aangepast.
ray5150 schreef:
De trough hole versies kosten wel iets meer dan een 317, dat verdien je weer terug omdat je geen instelpot meter nodig hebt. :wink:
Die blauwe Bourns jongens zijn ook iets van 8 duppies het stuk.
ligt hier gewoon nieuw in het voorraad bakje, gekocht op een elektronica dump
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door Kappa7 »

ray5150 schreef:
Kappa7 schreef:
Op een of andere manier zou ik een lm317 gebruiken als je in de negatieve poot een 337 gebruikt.
Is dat meer een gevoels kwestie , dan rationeel, of omgedraaid ?
Wat ik eerder niet helemaal volg is het gebruik van die halve diode bruggen ipv 4 diode's voor een spanning.
Of het moet op advies van Anne zijn, dan heb ik natuurlijk niets gezegd... :-#

47uF als afvlakker vind ik ook wel erg aan de lage kant. zoveel kost een elko nu ook weer niet.
Dat is meer het gevoel dan dat ik dit kan onderbouwen. Maar ik zie nu dat het niet om een positive en een negative voeding van 12V gaat maar een afwijkende negative waarde. Dat had ik aan het schema niet zo snel gezien.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door Henkjan »

is er hier al muziek?
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door sander1238 »

nog niet helaas, de pcb's liggen klaar om bestukt te worden maar door chronisch tijdgebrek en veel te veel leuke projecten hier nog niet aan toegekomen.
polopassat
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 17:59

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door polopassat »

Sander ben je al klaar met het project? Heb zelf ook een dvd 963 met een defecte voeding. De 12V komt niet hoger dan tussen de 8 em 10V. Dus las je project met veel intresse. Want ik hoop dat het ook voor mij een mooie oplossing kan zijn. Want de speler weg doen is voor mij geen optie.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door Henkjan »

sander1238 schreef:
nog niet helaas, de pcb's liggen klaar om bestukt te worden maar door chronisch tijdgebrek en veel te veel leuke projecten hier nog niet aan toegekomen.
ondertussen al tijd gehad? :think:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door sander1238 »

Om heel eerlijk te zijn gebruik ik de speler niet meer sinds ik kan streamen met de raspberry pi.
ik heb aan de voeding dus ook niks meer gedaan sindsdien.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door hannesie »

Bij een vergelijk met de AF DAC vorig jaar kon de 963sa het nog net niet bijbenen, dus hier word ook al een poosje gestreamd.

Maar dat wist je al, maar als DVD speler kan het nog wel, alhoewel het geen BD-speler is. :mrgreen:
polopassat
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 17:59

Re: philips dvd963sa voeding defect

Bericht door polopassat »

Maar als je de print klaar had liggen dan wil ik hem graag van je overnemen. :goeie:
Ik mis de speler nog steeds en ben niet van het streamen.
Plaats reactie