rear speakers in t plafond

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
simon
Berichten: 122
Lid geworden op: do 05 jun 2008, 23:03
Locatie: Gouda

Re: rear speakers in t plafond

Bericht door simon »

Waar ik nog wel even aandacht aan zou besteden is het doorzetten van je damprem en je thermische schil ter plaatse van de speakers.

Nu zal de vochtproductie in je thuisbioscoop wel meevallen maar je zal niet de eerste zijn die zo nu en dan het water uit zijn inbouwspotje (in jouw geval inbouwspeakers) heeft lopen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: rear speakers in t plafond

Bericht door Henkjan »

ik mag hopen dat dit tegen een goed geïsoleerd dak (warm dak) toch niet zo'n vaart zal lopen?
wat extra pritex tegen de achterwand dan maar :mrgreen:
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 122
Lid geworden op: do 05 jun 2008, 23:03
Locatie: Gouda

Re: rear speakers in t plafond

Bericht door simon »

Dat hangt helemaal af van de ruimte die je boven de inbouwspeakers overhoudt. Als je daar onvoldoende kan isoleren heb je te maken met een koudebrug die problemen kan opleveren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: rear speakers in t plafond

Bericht door Pjotr »

Pas ook op met Pritex en vocht (condens) als dat niet goed kan ventileren. Pritex houdt goed vocht vast en je krijgt dan snel schimmelvorming daarmee.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: rear speakers in t plafond

Bericht door Henkjan »

simon schreef:
Dat hangt helemaal af van de ruimte die je boven de inbouwspeakers overhoudt. Als je daar onvoldoende kan isoleren heb je te maken met een koudebrug die problemen kan opleveren.
ik zal ze dus maar een stukje los van het plafond houden voor de zekerheid, en aan de buitenkant vochtbestendig afwerken 8)
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 122
Lid geworden op: do 05 jun 2008, 23:03
Locatie: Gouda

Re: rear speakers in t plafond

Bericht door simon »

Dat zal waarschijnlijk inderdaad afdoende zijn.

Je dampremmende folie 'om' de luidsprekers heen leggen en dan daarboven (tussen folie en dak) thermische isolatie aanbrengen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: rear speakers in t plafond

Bericht door Henkjan »

en zo is t nu dus geworden:
Afbeelding
zie verder http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7#p1755197



:oops: was dit topic een beetje vergeten
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: rear speakers in t plafond

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef:
:oops: was dit topic een beetje vergeten
och bijna 2 jaar maar :D
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: rear speakers in t plafond

Bericht door nxs77 »

Ff mijn ervaringen...

Ik heb de bank tegen de achterwand staan en aan beide kanten erboven de surround boxjes naar beneden gericht. Werkt heel goed.

Verder in de douche heb ik 2 aurasound ns3 woofjes in een systeem plafond zitten met tweetertjes. Prima te doen.

Ik zou zeggen.... Inbouwen maar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”