rear speakers in t plafond
Moderator: Beheerdersteam
Re: rear speakers in t plafond
Waar ik nog wel even aandacht aan zou besteden is het doorzetten van je damprem en je thermische schil ter plaatse van de speakers.
Nu zal de vochtproductie in je thuisbioscoop wel meevallen maar je zal niet de eerste zijn die zo nu en dan het water uit zijn inbouwspotje (in jouw geval inbouwspeakers) heeft lopen.
Nu zal de vochtproductie in je thuisbioscoop wel meevallen maar je zal niet de eerste zijn die zo nu en dan het water uit zijn inbouwspotje (in jouw geval inbouwspeakers) heeft lopen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: rear speakers in t plafond
ik mag hopen dat dit tegen een goed geïsoleerd dak (warm dak) toch niet zo'n vaart zal lopen?
wat extra pritex tegen de achterwand dan maar
wat extra pritex tegen de achterwand dan maar
Re: rear speakers in t plafond
Dat hangt helemaal af van de ruimte die je boven de inbouwspeakers overhoudt. Als je daar onvoldoende kan isoleren heb je te maken met een koudebrug die problemen kan opleveren.
Re: rear speakers in t plafond
Pas ook op met Pritex en vocht (condens) als dat niet goed kan ventileren. Pritex houdt goed vocht vast en je krijgt dan snel schimmelvorming daarmee.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: rear speakers in t plafond
ik zal ze dus maar een stukje los van het plafond houden voor de zekerheid, en aan de buitenkant vochtbestendig afwerkensimon schreef:Dat hangt helemaal af van de ruimte die je boven de inbouwspeakers overhoudt. Als je daar onvoldoende kan isoleren heb je te maken met een koudebrug die problemen kan opleveren.
Re: rear speakers in t plafond
Dat zal waarschijnlijk inderdaad afdoende zijn.
Je dampremmende folie 'om' de luidsprekers heen leggen en dan daarboven (tussen folie en dak) thermische isolatie aanbrengen.
Je dampremmende folie 'om' de luidsprekers heen leggen en dan daarboven (tussen folie en dak) thermische isolatie aanbrengen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: rear speakers in t plafond
en zo is t nu dus geworden:

zie verder http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7#p1755197
was dit topic een beetje vergeten
zie verder http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7#p1755197
Re: rear speakers in t plafond
och bijna 2 jaar maarHenkjan schreef:was dit topic een beetje vergeten
Re: rear speakers in t plafond
Ff mijn ervaringen...
Ik heb de bank tegen de achterwand staan en aan beide kanten erboven de surround boxjes naar beneden gericht. Werkt heel goed.
Verder in de douche heb ik 2 aurasound ns3 woofjes in een systeem plafond zitten met tweetertjes. Prima te doen.
Ik zou zeggen.... Inbouwen maar.
Ik heb de bank tegen de achterwand staan en aan beide kanten erboven de surround boxjes naar beneden gericht. Werkt heel goed.
Verder in de douche heb ik 2 aurasound ns3 woofjes in een systeem plafond zitten met tweetertjes. Prima te doen.
Ik zou zeggen.... Inbouwen maar.
