Speakerkits ontwikkelingen.....
Moderator: Beheerdersteam
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Onze Mid wordt in Nederland bij SA gemaakt, de PHL lijkt er inderdaad op en zou hem zomaar als OEM bij onze leverancier kunnen betrekken.
Bij de Mid van ons zijn wat aanpassingen gedaan,....dit is ook nog niet de definitieve versie
Grt Andre
Bij de Mid van ons zijn wat aanpassingen gedaan,....dit is ook nog niet de definitieve versie
Grt Andre
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Zou het misschien niet zo zijn dat SA gewoon die mid op specificatie laten bij PHL??? Lijkt mij een stuk aannemelijker...... Of het is gewoon een standaard PHL met SA sticker er op.
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Nee dat is niet zo, ben zelf op de assemblage afdeling van SA geweest, we hebben daar goede contacten.
Wel komen de onderdelen her en der vandaan, dus de korven spreekspoelen, conussen magneten etc.
Eigenlijk gebeurd dat met alle drivers die ze gebruiken, alles wordt in eigenhuis geassembleerd, daarnaast maken en spuiten ze kasten ook zelf.
Grt Andre
Wel komen de onderdelen her en der vandaan, dus de korven spreekspoelen, conussen magneten etc.
Eigenlijk gebeurd dat met alle drivers die ze gebruiken, alles wordt in eigenhuis geassembleerd, daarnaast maken en spuiten ze kasten ook zelf.
Grt Andre
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Dan komen in iedergeval het frame met magneet en conus bij PHL vandaan.....

- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Zou zomaar kunnen, maar ik denk eerder uit Verwegniestan
Bijgaand nog een meting op 1 mtr. in onze overvolle demoruimte, met en zonder subsonisch filter
Gr Andre
Bijgaand nog een meting op 1 mtr. in onze overvolle demoruimte, met en zonder subsonisch filter
Gr Andre
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Haha, weer een letterlijke screenshot!
En zet die schaalverdeling eens op 2db/div ipv 20db/div!
En zet die schaalverdeling eens op 2db/div ipv 20db/div!
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Hallo dit is niet gemeten in een akoestisch dode ruimte......probeer deze curve maar eens uit je speakers te krijgen in je woonkamer, natuurlijk stikt het van de pieken en dalen maar daar moet je een beetje doorheen kijken en een gemiddelde lijn trekken.
Grt Andre
Grt Andre
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Mijn systeem in mijn schuur gemeten op 3meter afstand:Speakerkits schreef:Hallo dit is niet gemeten in een akoestisch dode ruimte......probeer deze curve maar eens uit je speakers te krijgen in je woonkamer, natuurlijk stikt het van de pieken en dalen maar daar moet je een beetje doorheen kijken en een gemiddelde lijn trekken.
Grt Andre
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Prima geschikt die schuur als lokale buurt disco
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Wat dacht je van een persconferentieruimte voor Henk K(r)amp?????? 
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Dat moet dan een flinke schuur zijn, want bij de mijne sta ik na 3 mtr buiten
Kan je mij iets toelichten, ik ken je systeem niet, en ook je schuur niet, maar als ik het zo zie zou ik de schuur direct verhuren om metingen te doen, en je systeem direct op de markt brengen
Een systeem recht van 35-10khz on/of axis binnen 2 db dat zie je niet elke dag, en ook nog ongevoelig voor staande golven en reflecties
Maar alle gekheid op een stokje, een rechte curve zegt helemaal niets hoe iets klinkt, laat staan iets zegt over plaatsing, diepte, details, muzikaliteit etc.
Grt Andre
Kan je mij iets toelichten, ik ken je systeem niet, en ook je schuur niet, maar als ik het zo zie zou ik de schuur direct verhuren om metingen te doen, en je systeem direct op de markt brengen
Een systeem recht van 35-10khz on/of axis binnen 2 db dat zie je niet elke dag, en ook nog ongevoelig voor staande golven en reflecties
Maar alle gekheid op een stokje, een rechte curve zegt helemaal niets hoe iets klinkt, laat staan iets zegt over plaatsing, diepte, details, muzikaliteit etc.
Grt Andre
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Schuur: 16x27 meter met rieten kap
Systeem:
Laag: JBL 2235H in 140 liter BR behuizing
Hoog: B&G RD-50 in monopool uitvoering
Versterking: 4x Hypex Ncore
X-over : Hypex DLCP
Systeem:
Laag: JBL 2235H in 140 liter BR behuizing
Hoog: B&G RD-50 in monopool uitvoering
Versterking: 4x Hypex Ncore
X-over : Hypex DLCP
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Tegen de hevige trilling, vraag is alleen komen die van de Ultrazoooooom of van de boringen door de NAMds23man schreef:SCHUIMBETON
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Na de laatste zware klappers in juli is deze vloer van 30cm dik een legpuzzel geworden met scheuren van bijna 1cm breed. Dan lach je dus niet meer............Zweitse schreef:Tegen de hevige trilling, vraag is alleen komen die van de Ultrazoooooom of van de boringen door de NAMds23man schreef:SCHUIMBETON
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Dat verklaard veel, de DSP doet de rest
Mijn huis+winkel passen daar ongeveer 2 keer in
Waarom bipool en geen dipool ??
Foto erbij kan hel verhelderend zijn
Grt Andre
Mijn huis+winkel passen daar ongeveer 2 keer in
Waarom bipool en geen dipool ??
Foto erbij kan hel verhelderend zijn
Grt Andre
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=15224Speakerkits schreef:Dat verklaard veel, de DSP doet de rest
De DSP doet hemeaal niks zelf, dat moet je toch echt zelf doen!
Mijn huis+winkel passen daar ongeveer 2 keer in![]()
En dat noemen wij hier de kleine schuur, totaal bebouwd oppervlak 1500m2![]()
Waarom bipool en geen dipool ??
Welk muziekstuk is ooit op een dipool afgemixed?
Foto erbij kan hel verhelderend zijn![]()
Grt Andre
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... ilit=ncore
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... hilit=dlcp
Genoeg te lezen!
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Gelukig een echte mid aan surround te zien .Speakerkits schreef:Onze Mid wordt in Nederland bij SA gemaakt, de PHL lijkt er inderdaad op en zou hem zomaar als OEM bij onze leverancier kunnen betrekken.
Bij de Mid van ons zijn wat aanpassingen gedaan,....dit is ook nog niet de definitieve versie
Grt Andre
En lekker groot
Vaak wordt een bas/mid benoemd als mid omdat ie in middentoon gebied wordt ingezet .
Als ik op het laag een tweeter zet is het toch ook geen woofer
- Eloquentia
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 12:39
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Beste Hans een goed ontworpen TL kan zeer goed laag weergeven. Echter in dit ontwerp, waar zowel de parameters van Bailey als van eigen interpretatie een belangrijke rol hebben gehad, zowel theoretisch als de vele uren testen, bouwen, demping enz. maar vooral luisteren hebben er toe geleid dat ook het midden gebied goed klinkt. Dit is zoals je weet een probleem met een TL vanwege de vele harmonische resonanties K3, K5, K7 enz. Maar ben wel content met het compliment en stel je mening zeer op prijs.
Laatst gewijzigd door Lassiadora op do 22 aug 2013, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eloquentia
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 12:39
Re: Speakerkits ontwikkelingen.....
Ben het niet met je eens. Bij SA, en ken de medewerkers daar persoonlijk, worden luidsprekers zelf ontwikkeld, maar ook geproduceerd!
Ik heb het niet van horen zeggen, maar ben regelmatig in de productieruimte en soms ook betrokken bij de ontwikkeling van sommige drivers. Misschien is het misverstand nu de wereld uit.
Ik heb het niet van horen zeggen, maar ben regelmatig in de productieruimte en soms ook betrokken bij de ontwikkeling van sommige drivers. Misschien is het misverstand nu de wereld uit.
