Speakerkits ontwikkelingen.....

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Speakerkits »

Onze Mid wordt in Nederland bij SA gemaakt, de PHL lijkt er inderdaad op en zou hem zomaar als OEM bij onze leverancier kunnen betrekken.

Bij de Mid van ons zijn wat aanpassingen gedaan,....dit is ook nog niet de definitieve versie

Grt Andre
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door ds23man »

Zou het misschien niet zo zijn dat SA gewoon die mid op specificatie laten bij PHL??? Lijkt mij een stuk aannemelijker...... Of het is gewoon een standaard PHL met SA sticker er op.
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Speakerkits »

Nee dat is niet zo, ben zelf op de assemblage afdeling van SA geweest, we hebben daar goede contacten.

Wel komen de onderdelen her en der vandaan, dus de korven spreekspoelen, conussen magneten etc.

Eigenlijk gebeurd dat met alle drivers die ze gebruiken, alles wordt in eigenhuis geassembleerd, daarnaast maken en spuiten ze kasten ook zelf.

Grt Andre
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door ds23man »

Dan komen in iedergeval het frame met magneet en conus bij PHL vandaan..... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Speakerkits »

Zou zomaar kunnen, maar ik denk eerder uit Verwegniestan :rofl:

Bijgaand nog een meting op 1 mtr. in onze overvolle demoruimte, met en zonder subsonisch filter

Gr Andre
Bijlagen
Meting op 1 mtr.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door ds23man »

Haha, weer een letterlijke screenshot! :rofl: :rofl:

En zet die schaalverdeling eens op 2db/div ipv 20db/div!
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Speakerkits »

Hallo dit is niet gemeten in een akoestisch dode ruimte......probeer deze curve maar eens uit je speakers te krijgen in je woonkamer, natuurlijk stikt het van de pieken en dalen maar daar moet je een beetje doorheen kijken en een gemiddelde lijn trekken.

Grt Andre
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door ds23man »

Speakerkits schreef:
Hallo dit is niet gemeten in een akoestisch dode ruimte......probeer deze curve maar eens uit je speakers te krijgen in je woonkamer, natuurlijk stikt het van de pieken en dalen maar daar moet je een beetje doorheen kijken en een gemiddelde lijn trekken.

Grt Andre
Mijn systeem in mijn schuur gemeten op 3meter afstand:
b.png
:rock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Walt »

Prima geschikt die schuur als lokale buurt disco :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door dre »

feestje voor de NAM. :sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door ds23man »

Wat dacht je van een persconferentieruimte voor Henk K(r)amp?????? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Speakerkits »

Dat moet dan een flinke schuur zijn, want bij de mijne sta ik na 3 mtr buiten :goeie:

Kan je mij iets toelichten, ik ken je systeem niet, en ook je schuur niet, maar als ik het zo zie zou ik de schuur direct verhuren om metingen te doen, en je systeem direct op de markt brengen :wink:

Een systeem recht van 35-10khz on/of axis binnen 2 db dat zie je niet elke dag, en ook nog ongevoelig voor staande golven en reflecties :rock:

Maar alle gekheid op een stokje, een rechte curve zegt helemaal niets hoe iets klinkt, laat staan iets zegt over plaatsing, diepte, details, muzikaliteit etc. :-({|=

Grt Andre
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door ds23man »

Schuur: 16x27 meter met rieten kap

Systeem:

Laag: JBL 2235H in 140 liter BR behuizing
Hoog: B&G RD-50 in monopool uitvoering
Versterking: 4x Hypex Ncore
X-over : Hypex DLCP
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door dre »

en op de vloer?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
en op de vloer?
Paarde poep :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door dre »

nope,da`s op........
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Pjotr »

Sliconenkit en bier, kan niet missen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door ds23man »

SCHUIMBETON
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
SCHUIMBETON
Tegen de hevige trilling, vraag is alleen komen die van de Ultrazoooooom of van de boringen door de NAM :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door ds23man »

Zweitse schreef:
ds23man schreef:
SCHUIMBETON
Tegen de hevige trilling, vraag is alleen komen die van de Ultrazoooooom of van de boringen door de NAM :rofl:
Na de laatste zware klappers in juli is deze vloer van 30cm dik een legpuzzel geworden met scheuren van bijna 1cm breed. Dan lach je dus niet meer............
Gebruikersavatar
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 90
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Speakerkits »

Dat verklaard veel, de DSP doet de rest

Mijn huis+winkel passen daar ongeveer 2 keer in :kwijl:

Waarom bipool en geen dipool ??

Foto erbij kan hel verhelderend zijn :wink:

Grt Andre
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door ds23man »

Speakerkits schreef:
Dat verklaard veel, de DSP doet de rest

De DSP doet hemeaal niks zelf, dat moet je toch echt zelf doen!

Mijn huis+winkel passen daar ongeveer 2 keer in :kwijl:

En dat noemen wij hier de kleine schuur, totaal bebouwd oppervlak 1500m2 :mrgreen:
Waarom bipool en geen dipool ??

Welk muziekstuk is ooit op een dipool afgemixed?
Foto erbij kan hel verhelderend zijn :wink:

Grt Andre
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=15224

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... ilit=ncore

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... hilit=dlcp

Genoeg te lezen! :lol:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door bas focal m180 »

Speakerkits schreef:
Onze Mid wordt in Nederland bij SA gemaakt, de PHL lijkt er inderdaad op en zou hem zomaar als OEM bij onze leverancier kunnen betrekken.

Bij de Mid van ons zijn wat aanpassingen gedaan,....dit is ook nog niet de definitieve versie

Grt Andre
Gelukig een echte mid aan surround te zien . :rock:
En lekker groot :rock:

Vaak wordt een bas/mid benoemd als mid omdat ie in middentoon gebied wordt ingezet .

Als ik op het laag een tweeter zet is het toch ook geen woofer :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eloquentia
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 12:39

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Eloquentia »

Beste Hans een goed ontworpen TL kan zeer goed laag weergeven. Echter in dit ontwerp, waar zowel de parameters van Bailey als van eigen interpretatie een belangrijke rol hebben gehad, zowel theoretisch als de vele uren testen, bouwen, demping enz. maar vooral luisteren hebben er toe geleid dat ook het midden gebied goed klinkt. Dit is zoals je weet een probleem met een TL vanwege de vele harmonische resonanties K3, K5, K7 enz. Maar ben wel content met het compliment en stel je mening zeer op prijs.
Laatst gewijzigd door Lassiadora op do 22 aug 2013, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eloquentia
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 12:39

Re: Speakerkits ontwikkelingen.....

Bericht door Eloquentia »

Ben het niet met je eens. Bij SA, en ken de medewerkers daar persoonlijk, worden luidsprekers zelf ontwikkeld, maar ook geproduceerd!
Ik heb het niet van horen zeggen, maar ben regelmatig in de productieruimte en soms ook betrokken bij de ontwikkeling van sommige drivers. Misschien is het misverstand nu de wereld uit.
Plaats reactie