Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ds23man »

:foto:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

Wat moet jij nou met foto's van een Dynakrot....is toch veel te min voor je... :mrgreen:
Volgens mij krijg jij pas een strakke plasser van een Crown, Audience Delight of LabGruppen


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UD-24X0EeIU[/youtube]
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

Trouwens iets merkwaardigs bevonden aan deze versterker.
Het koelblok bestaat uit twee helften.
Op de ene helft staat +68 VDC, en op de andere -68VDC... :think:
En ja, dat kietelt aardig aan de vingers... 8)
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door SuperR »

De heatsinks zijn je collectors
Klopt maar voor de helft...
Laatst gewijzigd door SuperR op di 30 jul 2013, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Wat moet jij nou met foto's van een Dynakrot....is toch veel te min voor je... :mrgreen:
Volgens mij krijg jij pas een strakke plasser van een Crown, Audience Delight of LabGruppen
En Weller en Fluke ... in de wieg al :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Walt »

Hallo Ray,

Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door AatV »

Walt schreef:
Hallo Ray,
Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?

Groetjes Walter
Dan stromen zowel de electronen als de positronen via de meridianen naar het zevende chakra, zodat de bewustzijnstoestand gemoduleerd wordt in de vorm van het ingangssignaal van de versterker.

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Hallo Ray,

Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?

Groetjes Walter

Een strakke plasser! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door nl3prc »

Volgens mij is dat strakke plassertje snel weer slappe hanger en ligt impotentie om de hoek :lol:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door knuisje »

Walt schreef:
Hallo Ray,

Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?

Groetjes Walter
images.jpeg
images.jpeg (6.97 KiB) 377 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Walt schreef:
Hallo Ray,

Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?

Groetjes Walter

Een strakke plasser! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Stiekem toch aan een Dynakrot gezen hè.... :roll: Jij maakt ook wat mee zeg.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

In het beste geval, doet het auw.
In het slechtste geval val je dus dood neer... :shock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Walt »

Hallo Ray,

In dat geval zit er dus waarschijnlijk een probleem in de versterker... lijkt me niet dat dit fabrieks af zo is geweest.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door hannesie »

Walt schreef:
Hallo Ray,

In dat geval zit er dus waarschijnlijk een probleem in de versterker... lijkt me niet dat dit fabrieks af zo is geweest.

Groetjes Walter
Jawel................... :oops: , Ray is de fabrikant. :rofl:
:hide: Ik verwissel de Dynacrot met de Elektuur bak. :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

Walt schreef:
In dat geval zit er dus waarschijnlijk een probleem in de versterker... lijkt me niet dat dit fabrieks af zo is geweest.
Ik waag het te betwijfelen... ik denk eerder dat SupeR gelijk heeft. ik zal het uitleggen. de koelblokken zitten strak op de PCB gemonteerd. de PCB is dubbelzijdig uitgevoerd. (er lopen dus aan beide zijden kopersporen.) maar, daar waar de koelblokken zitten lopen geen sporen aan de bovenkant. logisch, want dan zou er dus grote kans op sluiting zijn van 2 sporen via het alu van het koelblok. (denk aan bramen aan de oppervlakte.) om dat de koeling in het midden van de versterker zit moeten er dus een hoop sporen "oversteken".
Kortom, ik trek de conclusie dat men dat juist express heeft gedaan om de layout en de spannings distributie te vereenvoudigen.
Dat verklaart ook waarom er twee koelbokken met 3 millimeter tussenruimte zijn genomen.

Ik zal voor de zekerheid nog eens kijken of er iets over staat in de service manual.
Laatst gewijzigd door ray5150 op wo 31 jul 2013, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ds23man »

Er staats niets over in de servicemanual, maar als ik de pcb layout en foto's bekijk, zijn de koellichamen inderdaad spanningsvoerend. Slordig dat daar geen waarschuwing in servicemanual v oor staat! :shock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Walt »

Zolang de kap op de versterker zit is er geen enkel gevaar voor de gebruiker toch? Dus in dat opzicht geen onveilige versterker.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Henkjan »

nee voor de gebruiker mss niet, maar er staat een potentieel dodelijke spanning over die dingen, een waarschuwing was toch wel t minste geweest dat ze hadden moeten doen... op een PCB markeer je toch ook de delen die onder 230V staan?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Zolang de kap op de versterker zit is er geen enkel gevaar voor de gebruiker toch? Dus in dat opzicht geen onveilige versterker.

Groetjes Walter
Ik had het over de servicemanual, niet over de gebruiksaanwijzing! :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Walt schreef:
Zolang de kap op de versterker zit is er geen enkel gevaar voor de gebruiker toch? Dus in dat opzicht geen onveilige versterker.

Groetjes Walter
Ik had het over de servicemanual, niet over de gebruiksaanwijzing! :sure:
En wat dan nog? Er wordt van een service technicus verwacht dat ie ter zake kundig is en weet wat ie doet.

Een service manual is géén DHZ bouwhandleiding.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
En wat dan nog? Er wordt van een service technicus verwacht dat ie ter zake kundig is en weet wat ie doet.

Een service manual is géén DHZ bouwhandleiding.
Het zorgt dan voor een natuurlijke selectie, de betere blijven over. :sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
Pjotr schreef:
En wat dan nog? Er wordt van een service technicus verwacht dat ie ter zake kundig is en weet wat ie doet.

Een service manual is géén DHZ bouwhandleiding.
Het zorgt dan voor een natuurlijke selectie, de betere blijven over. :sure:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

Dat treft, ik ben er nog steeds. :mrgreen:

Er zit trouwens normaal gesproken een plaatje geimpregneerd karton over de koelblokken heen, dit om de luchtstroom te geleiden, en als aanraak beveileging.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Dat treft, ik ben er nog steeds. :mrgreen:

Er zit trouwens normaal gesproken een plaatje geimpregneerd karton over de koelblokken heen, dit om de luchtstroom te geleiden, en als aanraak beveileging.
Wat??? Een versterker met bevei LEGGING????
l.~bmp.jpg
l.~bmp.jpg (1.81 KiB) 239 keer bekeken
:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

Jij leest graag, wat je wilt lezen...

Merkwaardig, er blijkt rook in de dummy load te zitten, als ik de Dyna flink openschroef komt het vanzelf na een tijdje naar buiten... :mrgreen:
Plaats reactie