Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Moderator: Beheerdersteam
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Wat moet jij nou met foto's van een Dynakrot....is toch veel te min voor je...
Volgens mij krijg jij pas een strakke plasser van een Crown, Audience Delight of LabGruppen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UD-24X0EeIU[/youtube]
Volgens mij krijg jij pas een strakke plasser van een Crown, Audience Delight of LabGruppen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UD-24X0EeIU[/youtube]
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Trouwens iets merkwaardigs bevonden aan deze versterker.
Het koelblok bestaat uit twee helften.
Op de ene helft staat +68 VDC, en op de andere -68VDC...
En ja, dat kietelt aardig aan de vingers...
Het koelblok bestaat uit twee helften.
Op de ene helft staat +68 VDC, en op de andere -68VDC...
En ja, dat kietelt aardig aan de vingers...
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
En Weller en Fluke ... in de wieg alray5150 schreef:Wat moet jij nou met foto's van een Dynakrot....is toch veel te min voor je...![]()
Volgens mij krijg jij pas een strakke plasser van een Crown, Audience Delight of LabGruppen
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Hallo Ray,
Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?
Groetjes Walter
Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?
Groetjes Walter
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Dan stromen zowel de electronen als de positronen via de meridianen naar het zevende chakra, zodat de bewustzijnstoestand gemoduleerd wordt in de vorm van het ingangssignaal van de versterker.Walt schreef:Hallo Ray,
Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?
Groetjes Walter
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Walt schreef:Hallo Ray,
Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?
Groetjes Walter
Een strakke plasser!
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Volgens mij is dat strakke plassertje snel weer slappe hanger en ligt impotentie om de hoek 
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Walt schreef:Hallo Ray,
Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?
Groetjes Walter
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Stiekem toch aan een Dynakrot gezen hè....ds23man schreef:Walt schreef:Hallo Ray,
Wat gebeurd er dan als je met je linkerhand het ene en met je rechterhand het andere koelblok aanraakt?
Groetjes Walter
Een strakke plasser!![]()
![]()
![]()
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
In het beste geval, doet het auw.
In het slechtste geval val je dus dood neer...
In het slechtste geval val je dus dood neer...
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Hallo Ray,
In dat geval zit er dus waarschijnlijk een probleem in de versterker... lijkt me niet dat dit fabrieks af zo is geweest.
Groetjes Walter
In dat geval zit er dus waarschijnlijk een probleem in de versterker... lijkt me niet dat dit fabrieks af zo is geweest.
Groetjes Walter
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Walt schreef:Hallo Ray,
In dat geval zit er dus waarschijnlijk een probleem in de versterker... lijkt me niet dat dit fabrieks af zo is geweest.
Groetjes Walter
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Ik waag het te betwijfelen... ik denk eerder dat SupeR gelijk heeft. ik zal het uitleggen. de koelblokken zitten strak op de PCB gemonteerd. de PCB is dubbelzijdig uitgevoerd. (er lopen dus aan beide zijden kopersporen.) maar, daar waar de koelblokken zitten lopen geen sporen aan de bovenkant. logisch, want dan zou er dus grote kans op sluiting zijn van 2 sporen via het alu van het koelblok. (denk aan bramen aan de oppervlakte.) om dat de koeling in het midden van de versterker zit moeten er dus een hoop sporen "oversteken".Walt schreef:In dat geval zit er dus waarschijnlijk een probleem in de versterker... lijkt me niet dat dit fabrieks af zo is geweest.
Kortom, ik trek de conclusie dat men dat juist express heeft gedaan om de layout en de spannings distributie te vereenvoudigen.
Dat verklaart ook waarom er twee koelbokken met 3 millimeter tussenruimte zijn genomen.
Ik zal voor de zekerheid nog eens kijken of er iets over staat in de service manual.
Laatst gewijzigd door ray5150 op wo 31 jul 2013, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Er staats niets over in de servicemanual, maar als ik de pcb layout en foto's bekijk, zijn de koellichamen inderdaad spanningsvoerend. Slordig dat daar geen waarschuwing in servicemanual v oor staat! 
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Zolang de kap op de versterker zit is er geen enkel gevaar voor de gebruiker toch? Dus in dat opzicht geen onveilige versterker.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
nee voor de gebruiker mss niet, maar er staat een potentieel dodelijke spanning over die dingen, een waarschuwing was toch wel t minste geweest dat ze hadden moeten doen... op een PCB markeer je toch ook de delen die onder 230V staan?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Ik had het over de servicemanual, niet over de gebruiksaanwijzing!Walt schreef:Zolang de kap op de versterker zit is er geen enkel gevaar voor de gebruiker toch? Dus in dat opzicht geen onveilige versterker.
Groetjes Walter
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
En wat dan nog? Er wordt van een service technicus verwacht dat ie ter zake kundig is en weet wat ie doet.ds23man schreef:Ik had het over de servicemanual, niet over de gebruiksaanwijzing!Walt schreef:Zolang de kap op de versterker zit is er geen enkel gevaar voor de gebruiker toch? Dus in dat opzicht geen onveilige versterker.
Groetjes Walter
Een service manual is géén DHZ bouwhandleiding.
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Het zorgt dan voor een natuurlijke selectie, de betere blijven over.Pjotr schreef:En wat dan nog? Er wordt van een service technicus verwacht dat ie ter zake kundig is en weet wat ie doet.
Een service manual is géén DHZ bouwhandleiding.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
hannesie schreef:Het zorgt dan voor een natuurlijke selectie, de betere blijven over.Pjotr schreef:En wat dan nog? Er wordt van een service technicus verwacht dat ie ter zake kundig is en weet wat ie doet.
Een service manual is géén DHZ bouwhandleiding.
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Dat treft, ik ben er nog steeds.
Er zit trouwens normaal gesproken een plaatje geimpregneerd karton over de koelblokken heen, dit om de luchtstroom te geleiden, en als aanraak beveileging.
Er zit trouwens normaal gesproken een plaatje geimpregneerd karton over de koelblokken heen, dit om de luchtstroom te geleiden, en als aanraak beveileging.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Wat??? Een versterker met bevei LEGGING????ray5150 schreef:Dat treft, ik ben er nog steeds.![]()
Er zit trouwens normaal gesproken een plaatje geimpregneerd karton over de koelblokken heen, dit om de luchtstroom te geleiden, en als aanraak beveileging.
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Jij leest graag, wat je wilt lezen...
Merkwaardig, er blijkt rook in de dummy load te zitten, als ik de Dyna flink openschroef komt het vanzelf na een tijdje naar buiten...
Merkwaardig, er blijkt rook in de dummy load te zitten, als ik de Dyna flink openschroef komt het vanzelf na een tijdje naar buiten...
