De trafo is "in zijn geheel" bruikbaarAh!buis schreef:Even moeilijk doen![]()
De voedingstrafo ,voor een andere versterker,zitten daar bruikbare spannngen op![]()
De gloei is voor ongeveer dezelfde buizen,zal wel goed zijn .
Voor de negaieve roosterspanning een wikkeling van 70V ,mag best 10V afwijken.
De hoogspanning 335V 400mA .Liefst niet hoger,krijg je teveel voor de elco's.Minder kan wel,als 't noga scheelt ,300V bijv.,zouden de serieweerstanden liever moeten aangepast.De 400mA is wel steeds nodig.
En een inschakelvertraging voorzien ? Zoniet dan beter een diode over de rooster-kathode van de buis die aan de anode van z'n voorganger zit (pijltje aan rooster).Spanning loopt daar anders hoog op voordat de buizen opwarmen.
In serie met de LED ook beter een diode,de LED krijgt hier een sperspanning die eigenlijk te hoog is.
Anne
Gloei en negatieve roosterspanning OK.
Wat betreft de hoogspanning heb ik de keuze uit 0, 10, 350 en 370 volt. Ik zou kunnen aftakken tussen 10 en 350 volt, dan krijg ik 340 volt. Daar moet ik het mee doen. Moet ik nog wat aanpassen, behalve de werkspanning van de elco's op 500 Volt houden i.p.v. 450?
Ik krijg binnenkort een inschakelvertragings printje binnen. http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 1#p1669631
