SuperR schreef:Ruststroom terugschroeven een optie?
Ik zie het niet zo zitten om de electronica van de amps te moeten modden. Geen verstand van en verkoop ze liever werkend

.
Kappa7 schreef:Die module levert ongeveer 30watt an 4ohm is dat niet wat weinig voor het laag?
Op het midden en hoog is dat voldoende maar daar zou ik eerder kiezen voor een kwalitatief mooiere versterker met iets van een se triode buis of een mooie klasse A bak. (Is wel iets minder energie vriendelijk.)
Hoe heb je de crossovers nu geregeld is dat ook via een dsp of gebruik je al een aparte cross over?
Die kan je gewoon blijven gebruiken natuurlijk en hoeven niet direct vervangen te worden.
Het inschakelen van het geheel doe je gewoon in de juiste volgorde eerst de bron dan de voorversterker dan de crossovers en dan de eind trappen, gewoon een voor een dus.
Nu een Sony dsp, 2in 6uit. Is inmiddels beetje oud, data verbinding via rs232 altijd al problematisch geweest maar krijg het nu helemaal niet meer werkend. Versterkers zijn van Crest: veel power, veel verbruik. Ik wil ook graag van het amp rack af. Daarom wil ik electronica (dsp+3 (of4) kanalen versterking) in speakers inbouwen.
Ik heb een test gedraaid met 4 kanalen TA2024 met een minidsp op 1 speaker (4x10Watt) en dat gaat eigenlijk al op een behoorlijk stevig niveau. Daarom denk ik dat 4x30Watt actief gefilterd voor mij voldoende hard gaat.
Ik zoek een redelijk kant en klaar oplossing. Plate amps zijn of maar 2 kanaals of heel duur. Ik vind de 4 kanaals hypex met ingebouwde smps +low power psu een mooie oplossing. Alleen weet ik niet zo goed of je nog luidspreker beveiliging en input buffers zou moeten toevoegen. Als jullie een beter alternatief hebben, dan hoor ik dat graag hoor!