Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
Ik heb een bestelling kunnen plaatsen bij Farnell. Hopelijk van de eerste batch en anders is het even wachten...
Re: Raspberry Pi
YES ! YES ! YES !
Eindelijk......
...nog nooit zo'n stress-bestelling geplaatst !
En nu afwachten. 1e batch of wordt het een maand later (of 2)......

Eindelijk......
...nog nooit zo'n stress-bestelling geplaatst !
En nu afwachten. 1e batch of wordt het een maand later (of 2)......
-
palermaaudio
- Berichten: 169
- Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
- Locatie: Oberlangen
- Contacteer:
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi
Ja,palermaaudio schreef:kun je bij farnell niet als particulier bestellen?
Als iemand hier nu slim is, koopt hij gelijk een aantal.
Die dingen ga je echt wel kwijtraken
Re: Raspberry Pi
Beetje erg jammer dat ze het via RS components en Farnell doen. Beide bedrijven totaal niet gericht op de particulier..
Farnell alleen als je een order hebt >€50,- anders zal hij waarschijnlijk gewoon geannuleerd worden.
Eigeniljk is dit gewoon groot falen en slecht uitgezocht door de raspberry pi mensen.. Volgens hun kun je gewoon als particulier bij deze bedrijven bestellen..
Farnell alleen als je een order hebt >€50,- anders zal hij waarschijnlijk gewoon geannuleerd worden.
Eigeniljk is dit gewoon groot falen en slecht uitgezocht door de raspberry pi mensen.. Volgens hun kun je gewoon als particulier bij deze bedrijven bestellen..
-
palermaaudio
- Berichten: 169
- Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
- Locatie: Oberlangen
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi
Heb zojuist even gebeld met RS components. Als je particulier bent kun je het niet bestellen. Verder gaven ze geen antwoorden op de vragen over de beschikbaarheid en levertijd. Registreer je maar als geinteresseerde (als bedrijf dan) en je krijgt dan misschien wel een mail.Lieuwe schreef:Beetje erg jammer dat ze het via RS components en Farnell doen. Beide bedrijven totaal niet gericht op de particulier..
Farnell alleen als je een order hebt >€50,- anders zal hij waarschijnlijk gewoon geannuleerd worden.
Eigeniljk is dit gewoon groot falen en slecht uitgezocht door de raspberry pi mensen.. Volgens hun kun je gewoon als particulier bij deze bedrijven bestellen..
pfff lekker vaag allemaal.
Re: Raspberry Pi
Tweet van Farnell:
Farnell_ES: @upsfeup You can buy #RaspberryPi from our PT site, even if you are an individual http://t.co/pC0ErCje Our shipping costs are 9€
Original Tweet: http://twitter.com/Farnell_ES/statuses/ ... 7173721089
Re: Raspberry Pi
Of:
Quote van het tweakers forum:
Quote van het tweakers forum:
Net Farnell maar ff gebeld. Je moet even een mailtje sturen naar hollandsales@farnell.com , met daarin het bestelnummer, je adres en contactgegevens, dan wordt er een pro-forma factuur aangemaakt, waarna je geld over kan maken. Zodra je pieken binnen zijn, wordt je pi verzonden.
Het minimum orderbedrag van 50 euro ex BTW geldt in dit geval NIET!
Re: Raspberry Pi
Heb me zojuist ingeschreven voor de Raspberry bij RS, nu afwachten hoe lang het gaat duren.
Re: Raspberry Pi
Heb gewoon een bestelling geplaatst bij Farnell, je kon aangeven dat het voor een particulier was (hobby), betaald met creditkaart, bevestigingsmail gehad....Citaat:
Net Farnell maar ff gebeld. Je moet even een mailtje sturen naar hollandsales@farnell.com , met daarin het bestelnummer, je adres en contactgegevens, dan wordt er een pro-forma factuur aangemaakt, waarna je geld over kan maken. Zodra je pieken binnen zijn, wordt je pi verzonden.
Het minimum orderbedrag van 50 euro ex BTW geldt in dit geval NIET!
Ik zal voor de zekerheid nog een mailtje sturen....Your Order number: 29/02/2012 08:04
Date of order: 08:07:33 29/02/2012
Part Num. Qty. ordered Product description Mnfr Part #
2081185 1 SBC, RASPBERRY PI, MODEL B; Silicon Manu RASPBRRY-PCBA
Payment Method: Credit Card
Delivery Method Chosen: UPS (Does Not Apply To Newark Direct Ship Product or Not Stocked Product)
Please note: The cut off time for same day dispatch is 8 pm.
UPS
Thank you for ordering with Farnell.
Kind regards
The Farnell Team
-
D4rk Pr1nc3
- Ook commercieel actief
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 13 okt 2007, 11:27
- Locatie: Waanrode
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi
Damn, dan ben ik nu bang om een levertijd van 2 weken af te geven. We zijn te goed. 
Re: Raspberry Pi
Ik heb een farnell backordernummer ergens in de 22000, dus ik zou hem uiterlijk in juni moeten ontvangen..
En van RS waar ik toch die ochtend vroeg interesse heb achtergelaten nog steeds weinig gehoord (anders dan, je mag binnenkort bestellen, wacht op mail).
Beetje jammer, maargoed.
Ben benieuwd wat je er van vind
Re: Raspberry Pi
Van RS heb ik nog helemaal niks gehoord. Maar bij Farnell / Element 14 was ik in de eerste paar minuten met bestellen. Ordernummer zegt denk ik ook niks want mijn order nummer zit ergens in de 16 miljoen.
Inmiddels Debian draaiend. Werkte niet goed met Apple keyboard. Met een ander oud Apple keyboard van zo'n kleurige CRT iMac werkt het wel prima. Andere Debian image met XBMC draait ook maar audio nog niet aan de praat want dat wil ie via HDMI sturen maar mijn monitor ondersteund dat niet. Straks maar eens aan de Panasonic plasma hangen.
Inmiddels Debian draaiend. Werkte niet goed met Apple keyboard. Met een ander oud Apple keyboard van zo'n kleurige CRT iMac werkt het wel prima. Andere Debian image met XBMC draait ook maar audio nog niet aan de praat want dat wil ie via HDMI sturen maar mijn monitor ondersteund dat niet. Straks maar eens aan de Panasonic plasma hangen.
Re: Raspberry Pi
Nice
!!
Ik ben benieuwd of hij binnenkort ook ondersteuning zal krijgen voor een usb 5.1 sound card (via die alsa drivers). Dat zou voor mijn toepassing ideaal zijn
.
Ik ben benieuwd of hij binnenkort ook ondersteuning zal krijgen voor een usb 5.1 sound card (via die alsa drivers). Dat zou voor mijn toepassing ideaal zijn
Re: Raspberry Pi
Bizar! Zo'n klein plankje met dergelijke mogelijkheden. Zullen wel snel tekortkomingen aan het licht komen: ben benieuwd hoe ze dat gaan oppikken.
Leuke "review"tot nu toe
Leuke "review"tot nu toe
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi
En? Kun je ook iets afspelen? De CPU load lijkt aardig hoog voor een idle gui.danalog schreef:XBMC op de RPi]
Re: Raspberry Pi
Er wordt gebruik gemaakt van hardware acceleratie bij het afspelen van video, zodat je full hd kunt afspelen.
Ik vind het een heel gaaf ding en wil er ook wel een hebben om XBMC op te zetten.
Ik vind het een heel gaaf ding en wil er ook wel een hebben om XBMC op te zetten.
Re: Raspberry Pi
Full HD h.264 speelt vloeiend af. CPU load staat regelmatig op 100% maar dat heeft iets te maken met de interface van XBMC. Video speelt af via GPU. CPU heeft er dan weinig invloed op. Speelde Full HD af via ethernet via stopcontact <> switch <> router <> wifi <> macbook zonder grote problemen. Moest een paar instellingen doen in XBMC mbt frame/display syncs maar dat was alles. De XBMC interface is wel traag vind ik, maar dat gaat opgelost worden zodra openELEC wat verder is in ontwikkeling. Ik gebruik nu een Debian image met XBMC pre installed, duidelijk niet geoptimaliseerd.Vinculum schreef:En? Kun je ook iets afspelen? De CPU load lijkt aardig hoog voor een idle gui.
Heb ook een webserver geinstalleerd, nginx/php/mysql en dat werkt prima al moet je er geen wonderen van verwachten. nginx reverse proxy / apache / php / memcache / mysql ook geprobeerd maar dat rijtje is duidelijk te zwaar op de cpu want non cached page loads gaan over de 4s heen. Cached page loads gaan dan weer wel snel, ~27ms waarvan ~7ms netwerk latancy.
Re: Raspberry Pi
Ik heb vanmiddag bij RS components mogen bestellen en zo te horen aan de verhalen mag ik hem waarschijnlijk volgende week al in ontvangst nemen 
