Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
danalog
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 10:23
Locatie: Bussum

Re: Raspberry Pi

Bericht door danalog »

Mijn Twitter feed gaat zo snel dat ik de berichten niet meer kan lezen :rofl:
Gebruikersavatar
danalog
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 10:23
Locatie: Bussum

Re: Raspberry Pi

Bericht door danalog »

Ik heb een bestelling kunnen plaatsen bij Farnell. Hopelijk van de eerste batch en anders is het even wachten...
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Raspberry Pi

Bericht door HoMeR »

Nou, mij is 't nog niet gelukt !!
:boos: :boos: :boos:
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Raspberry Pi

Bericht door HoMeR »

YES ! YES ! YES !
Eindelijk......
...nog nooit zo'n stress-bestelling geplaatst !

En nu afwachten. 1e batch of wordt het een maand later (of 2)......
:kwijl:
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door palermaaudio »

kun je bij farnell niet als particulier bestellen?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door b_force »

palermaaudio schreef:
kun je bij farnell niet als particulier bestellen?
Ja,

Als iemand hier nu slim is, koopt hij gelijk een aantal.
Die dingen ga je echt wel kwijtraken :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Raspberry Pi

Bericht door cobaltjeh »

Inkoopactie voor de particulieren bij batch 2 :rock:.
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Raspberry Pi

Bericht door Lieuwe »

Beetje erg jammer dat ze het via RS components en Farnell doen. Beide bedrijven totaal niet gericht op de particulier..
Farnell alleen als je een order hebt >€50,- anders zal hij waarschijnlijk gewoon geannuleerd worden.

Eigeniljk is dit gewoon groot falen en slecht uitgezocht door de raspberry pi mensen.. Volgens hun kun je gewoon als particulier bij deze bedrijven bestellen..
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door palermaaudio »

Lieuwe schreef:
Beetje erg jammer dat ze het via RS components en Farnell doen. Beide bedrijven totaal niet gericht op de particulier..
Farnell alleen als je een order hebt >€50,- anders zal hij waarschijnlijk gewoon geannuleerd worden.

Eigeniljk is dit gewoon groot falen en slecht uitgezocht door de raspberry pi mensen.. Volgens hun kun je gewoon als particulier bij deze bedrijven bestellen..
Heb zojuist even gebeld met RS components. Als je particulier bent kun je het niet bestellen. Verder gaven ze geen antwoorden op de vragen over de beschikbaarheid en levertijd. Registreer je maar als geinteresseerde (als bedrijf dan) en je krijgt dan misschien wel een mail.

pfff lekker vaag allemaal.
Gebruikersavatar
danalog
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 10:23
Locatie: Bussum

Re: Raspberry Pi

Bericht door danalog »

Tweet van Farnell:
Farnell_ES: @upsfeup You can buy #RaspberryPi from our PT site, even if you are an individual http://t.co/pC0ErCje Our shipping costs are 9€
Original Tweet: http://twitter.com/Farnell_ES/statuses/ ... 7173721089
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Raspberry Pi

Bericht door Lieuwe »

Of:
Quote van het tweakers forum:
Net Farnell maar ff gebeld. Je moet even een mailtje sturen naar hollandsales@farnell.com , met daarin het bestelnummer, je adres en contactgegevens, dan wordt er een pro-forma factuur aangemaakt, waarna je geld over kan maken. Zodra je pieken binnen zijn, wordt je pi verzonden.
Het minimum orderbedrag van 50 euro ex BTW geldt in dit geval NIET!
Gebruikersavatar
JB84
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 12:20
Locatie: Hoogezand

Re: Raspberry Pi

Bericht door JB84 »

Heb me zojuist ingeschreven voor de Raspberry bij RS, nu afwachten hoe lang het gaat duren.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Raspberry Pi

Bericht door HoMeR »

Citaat:
Net Farnell maar ff gebeld. Je moet even een mailtje sturen naar hollandsales@farnell.com , met daarin het bestelnummer, je adres en contactgegevens, dan wordt er een pro-forma factuur aangemaakt, waarna je geld over kan maken. Zodra je pieken binnen zijn, wordt je pi verzonden.
Het minimum orderbedrag van 50 euro ex BTW geldt in dit geval NIET!
Heb gewoon een bestelling geplaatst bij Farnell, je kon aangeven dat het voor een particulier was (hobby), betaald met creditkaart, bevestigingsmail gehad....
Your Order number: 29/02/2012 08:04
Date of order: 08:07:33 29/02/2012
Part Num. Qty. ordered Product description Mnfr Part #
2081185 1 SBC, RASPBERRY PI, MODEL B; Silicon Manu RASPBRRY-PCBA
Payment Method: Credit Card
Delivery Method Chosen: UPS (Does Not Apply To Newark Direct Ship Product or Not Stocked Product)
Please note: The cut off time for same day dispatch is 8 pm.

UPS
Thank you for ordering with Farnell.

Kind regards
The Farnell Team
Ik zal voor de zekerheid nog een mailtje sturen....
D4rk Pr1nc3
Ook commercieel actief
Berichten: 14
Lid geworden op: za 13 okt 2007, 11:27
Locatie: Waanrode
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door D4rk Pr1nc3 »

Net een mailtje van farnell gehad. nog ongeveer 135 dagen tot levering
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door mischa72 »

Damn, dan ben ik nu bang om een levertijd van 2 weken af te geven. We zijn te goed. :sure:
Gebruikersavatar
danalog
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 10:23
Locatie: Bussum

Raspberry Pi uitpakparty

Bericht door danalog »

Nou daar is ie dan :)
Verpakking
Verpakking
Antistatisch
Antistatisch
Rondom 1
Rondom 1
Rondom 2
Rondom 2
Rondom 3
Rondom 3
Rondom 4
Rondom 4
Onderkant
Onderkant
Vanmiddag Debian erop zetten en even mee spelen :)
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Raspberry Pi

Bericht door Lieuwe »

:boos: , waarom jij al wel...
Ik heb een farnell backordernummer ergens in de 22000, dus ik zou hem uiterlijk in juni moeten ontvangen..
En van RS waar ik toch die ochtend vroeg interesse heb achtergelaten nog steeds weinig gehoord (anders dan, je mag binnenkort bestellen, wacht op mail).
Beetje jammer, maargoed.
Ben benieuwd wat je er van vind :D
Gebruikersavatar
danalog
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 10:23
Locatie: Bussum

Re: Raspberry Pi

Bericht door danalog »

Van RS heb ik nog helemaal niks gehoord. Maar bij Farnell / Element 14 was ik in de eerste paar minuten met bestellen. Ordernummer zegt denk ik ook niks want mijn order nummer zit ergens in de 16 miljoen.

Inmiddels Debian draaiend. Werkte niet goed met Apple keyboard. Met een ander oud Apple keyboard van zo'n kleurige CRT iMac werkt het wel prima. Andere Debian image met XBMC draait ook maar audio nog niet aan de praat want dat wil ie via HDMI sturen maar mijn monitor ondersteund dat niet. Straks maar eens aan de Panasonic plasma hangen.
Gebruikersavatar
danalog
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 10:23
Locatie: Bussum

Re: Raspberry Pi

Bericht door danalog »

XBMC op de RPi :)
Raspberry Pi XBMC
Raspberry Pi XBMC
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Raspberry Pi

Bericht door Lieuwe »

Nice :D !!
Ik ben benieuwd of hij binnenkort ook ondersteuning zal krijgen voor een usb 5.1 sound card (via die alsa drivers). Dat zou voor mijn toepassing ideaal zijn ;).
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Wowly »

Bizar! Zo'n klein plankje met dergelijke mogelijkheden. Zullen wel snel tekortkomingen aan het licht komen: ben benieuwd hoe ze dat gaan oppikken.

Leuke "review"tot nu toe :D
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door Vinculum »

danalog schreef:
XBMC op de RPi :)]
En? Kun je ook iets afspelen? De CPU load lijkt aardig hoog voor een idle gui.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Raspberry Pi

Bericht door knuisje »

Er wordt gebruik gemaakt van hardware acceleratie bij het afspelen van video, zodat je full hd kunt afspelen.
Ik vind het een heel gaaf ding en wil er ook wel een hebben om XBMC op te zetten. :kwijl:
Gebruikersavatar
danalog
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 10:23
Locatie: Bussum

Re: Raspberry Pi

Bericht door danalog »

Vinculum schreef:
En? Kun je ook iets afspelen? De CPU load lijkt aardig hoog voor een idle gui.
Full HD h.264 speelt vloeiend af. CPU load staat regelmatig op 100% maar dat heeft iets te maken met de interface van XBMC. Video speelt af via GPU. CPU heeft er dan weinig invloed op. Speelde Full HD af via ethernet via stopcontact <> switch <> router <> wifi <> macbook zonder grote problemen. Moest een paar instellingen doen in XBMC mbt frame/display syncs maar dat was alles. De XBMC interface is wel traag vind ik, maar dat gaat opgelost worden zodra openELEC wat verder is in ontwikkeling. Ik gebruik nu een Debian image met XBMC pre installed, duidelijk niet geoptimaliseerd.

Heb ook een webserver geinstalleerd, nginx/php/mysql en dat werkt prima al moet je er geen wonderen van verwachten. nginx reverse proxy / apache / php / memcache / mysql ook geprobeerd maar dat rijtje is duidelijk te zwaar op de cpu want non cached page loads gaan over de 4s heen. Cached page loads gaan dan weer wel snel, ~27ms waarvan ~7ms netwerk latancy.
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Raspberry Pi

Bericht door Lieuwe »

Ik heb vanmiddag bij RS components mogen bestellen en zo te horen aan de verhalen mag ik hem waarschijnlijk volgende week al in ontvangst nemen :D
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”