Nee, tussen interface en geluidsbron. Je hebt 'm nodig om impedanties te meten (en je PC om te bouwen tot LCR-meter). Ik heb de eenvoudige versie gebouwd en moet dus af en toe wat kabeltjes omsteken. Eén vermogensweerstand, vier gewone weerstanden en twee zeners, een stukje Europrint, twee RCA-chassisdelen, twee chassisdelen voor banaanstekers, wat draad en een kastje, klein avondje knutselen, klaar. Het schema staat in de manual van LIMP.Zweitse schreef:Dan nog een vraagje over de meetbox op de site van Arta, wat is de functie van deze meetbox. Komt deze tussen de geluidskaart en de PC in?
Meetset samenstellen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Meetset samenstellen
Re: Meetset samenstellen
Wat bedoel je? Jij weet toch wel hoe je dat kapseltje aansluit: Op 5V met een 2K2 weerstandje en een elco'tje. Die E-MU 0204 heeft dat juist al aan boord (op de 3,2 mm jack) en daar sluit je hem zo op aan. Hij heeft juist geen 48V phantom die je voor de Behringer mic nodig zou hebben.bartsegers schreef:huh, heeft de panasonic geen 48V nodig dan? (gewoon 5v?)
mol je dat kapseltje dan niet als je er toch 48V op zet....
Eens ff lezen vanavond weer!
Re: Meetset samenstellen
Ach inderdaad helemaal gemist dat de 0204 geen phantom voeding heeft, wat een grote downgrade van de Tracker Pre is het dan :S.
@Zeitse
Dan is deze kaart (de M-Audio van 85 euro) prima om mee te beginnen. Met 48kHz heb je meer dan genoeg om goede metingen mee te doen.
Ik had even gemist dat de kaart ook 2 ingangen (mic & guitar) heeft waardoor je ook gewoon impedantiemetingen mee kan doen.
Wel moet je dan 2 aparte kabels in elkaar knutselen en héél goed opletten dat je de 48V phantom hebt uitstaan bij een loopback meting (ingang naar uitgang).
Je kan daarmee bijvoorbeeld de driver TS-parameters mee opmeten of snel even de afstemming van een bassreflex speaker controleren.
Edit:
Bah wat ben ik toch eens slome typer ^^, zie dat Markbakk al antwoord op deze vraag heeft gegeven.
@Zeitse
Dan is deze kaart (de M-Audio van 85 euro) prima om mee te beginnen. Met 48kHz heb je meer dan genoeg om goede metingen mee te doen.
Ik had even gemist dat de kaart ook 2 ingangen (mic & guitar) heeft waardoor je ook gewoon impedantiemetingen mee kan doen.
Wel moet je dan 2 aparte kabels in elkaar knutselen en héél goed opletten dat je de 48V phantom hebt uitstaan bij een loopback meting (ingang naar uitgang).
Met deze meetjig kan je impedantiemetingen doen m.b.v. de geluidskaart (daarvoor heb je de 2 in- en uitgangen nodig).Zweitse schreef:Dan nog een vraagje over de meetbox op de site van Arta, wat is de functie van deze meetbox. Komt deze tussen de geluidskaart en de PC
in?
Je kan daarmee bijvoorbeeld de driver TS-parameters mee opmeten of snel even de afstemming van een bassreflex speaker controleren.
Edit:
Bah wat ben ik toch eens slome typer ^^, zie dat Markbakk al antwoord op deze vraag heeft gegeven.
Re: Meetset samenstellen
I.d.d. en de inserts zitten er ook niet meer op. Die vind ik op de Tracker Pre juist zo handig i.c.m. een meetjig en voor dual channel metingen. Een behoorlijke downgrade...Chris_T schreef:Ach inderdaad helemaal gemist dat de 0204 geen phantom voeding heeft, wat een grote downgrade van de Tracker Pre is het dan :S.
[Edit]
Kreg nâhwat, hij staat gewoon weer op de site bij Creative: http://www.creative.com/emu/products/pr ... &pid=17511
Re: Meetset samenstellen
@Hannasie, ga inderdaad ook even kijken naar de Steinberg CI 1. Verder komt ook de Tascam 122 nog naar voren die qua sample rate net even iets hoger ligt.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Meetset samenstellen
Nee Peter, nog niet in verdiept helaas.Pjotr schreef:Wat bedoel je? Jij weet toch wel hoe je dat kapseltje aansluit: Op 5V met een 2K2 weerstandje en een elco'tje. Die E-MU 0204 heeft dat juist al aan boord (op de 3,2 mm jack) en daar sluit je hem zo op aan. Hij heeft juist geen 48V phantom die je voor de Behringer mic nodig zou hebben.bartsegers schreef:huh, heeft de panasonic geen 48V nodig dan? (gewoon 5v?)
mol je dat kapseltje dan niet als je er toch 48V op zet....
Eens ff lezen vanavond weer!
kapseltje is binnen, nu nog verder gaan inlezen over de DIY mic....
Re: Meetset samenstellen
Klopt, had hem ook al gezien. Verder staan er ook wat geluidskaarten op van Tascam.
Re: Meetset samenstellen
Zo, even nog een vraagje. Ik ben nog niet echt bezig met het samenstellen van de meetset, maar is deze geluidskaart te gebruiken voor het meten van luidsprekers.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
Re: Meetset samenstellen
Kijk eens hier.
http://link.marktplaats.nl/613090258
Ik heb hem zelf ook..!!, niet dat dat nu een goede aanrader zou zijn, maar hij kan alles wat je nodig hebt!
http://link.marktplaats.nl/613090258
Ik heb hem zelf ook..!!, niet dat dat nu een goede aanrader zou zijn, maar hij kan alles wat je nodig hebt!
Re: Meetset samenstellen
Werkt dat ook onder windows 7. Ik had begrepen dat het nogal eens lastig is met de drivers voor EMU. Heb ook nog even gekeken naar de geluidskaarten van Taskam. Deze schijnen ook nog wel eens op MP te staan.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
Laatst gewijzigd door Zweitse op do 22 nov 2012, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Meetset samenstellen
Ik zal hem morgen even aan de machine boven hangen, daar deed hij het op voordat ik de upgrade deed naar W7.
Re: Meetset samenstellen
De Scarlett lijkt mij een prima geluidskaart, zit alles op wat je maar nodig kunt hebben en ik denk dat Focusrite beter werkt aan updates dan E-MU. Wat niet wegneemt dat die E-MU's nogal een naam hebben. Maar ach, er staat geen RME of MOTU op, dus veel kan het niet zijn... 
Re: Meetset samenstellen
@Hans, bedankt voor het uittesten. Goed om te weten dat dat werkt.
@Mark, bedankt voor je commentaar. Er zijn natuurlijk meer kandidaten (Taskam), maar de recensies van de Focusrite zijn doorgaans wel goed.
@Mark, bedankt voor je commentaar. Er zijn natuurlijk meer kandidaten (Taskam), maar de recensies van de Focusrite zijn doorgaans wel goed.
Re: Meetset samenstellen
Nog even een vraag. Is de neumann km184 ook te gebruiken als meetmocrofoon.
http://www.bax-shop.nl/pencil-/-overhea ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/pencil-/-overhea ... tails.html
Re: Meetset samenstellen
Heb je geld teveel?Zweitse schreef:Nog even een vraag. Is de neumann km184 ook te gebruiken als meetmocrofoon.
http://www.bax-shop.nl/pencil-/-overhea ... tails.html
En nee deze is niet echt geschikt, is typisch een studio microfoon:
Re: Meetset samenstellen
Ik meende dat de microfoon bij Part Express in de aanbieding was.
http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=390-801
http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=390-801
Re: Meetset samenstellen
Nee, maar er zijn een aantal tekoop op een veiling.Pjotr schreef:Zweitse schreef:Heb je geld teveel?
Re: Meetset samenstellen
Is sowieso een nier, onbruikbaar voor akoestische metingen. En het kapsel is te groot om hoogfrequent mooi vlak te meten.
Wel een mooi ding voor muziekopnamen.
Wel een mooi ding voor muziekopnamen.
Re: Meetset samenstellen
Kerstman is vanavond geweest en heeft voor mij een behringer ECM8000 meegebracht
Het begin van de set is een feit 
Re: Meetset samenstellen
heb je al een interface?
ik moet er ook nog een hebben,maar welke.....
deze lijkt me wel wat:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tAod_F0AeA
ik moet er ook nog een hebben,maar welke.....
deze lijkt me wel wat:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tAod_F0AeA
Re: Meetset samenstellen
Ik heb de zelfde op mijn wens lijstje staan. Ook 2i4 en de Tascam 144 staan daar op.dre schreef:heb je al een interface?
ik moet er ook nog een hebben,maar welke.....
deze lijkt me wel wat:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tAod_F0AeA
Re: Meetset samenstellen
Eindelijk dan toch maar eens een meetset gekocht, de microfoon lag al bijna twee jaar op de plank
. Nu nog even tijd vinden om mij te verdiepen in het meten op zich.
