Subje

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Subje

Bericht door Joland »

Wat een apparaat zeg... Mooi project :)
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Dank.

Vanochtend nog ff de onderste (laatste) bracing erop gezet, 2 mm eraf om em passend te krijgen :-#
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Gisteren de gaatjes geboord voor de speaker. Op een gedeelte heeft één schroefje een niet zo'n goede grip (daar waar ik was uitgeschoten... :oops: )
Het schroefje zit maar voor de helft in het hout... :-k

Ben dus een herstelactie begonnen om zeker te zijn, dat dit niet een zwak puntje zou (gaan) worden.

Een streepje hout precies zo zagen als de fout die je hebt gemaakt, vereist nogal secuur werken.
Vanavond zal ik wel laten 'zien' wat ik bedoel. (pics :) )
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Subje

Bericht door EppeRRR »

Wat je kunt doen is met de bovenfrees weer een stukje te maken met de juiste radius, dit tegen de onderkant aan leggen en dan de uitschieter aftekenen.
Daarna 'ruig' uitzagen buiten de lijntjes en met een schuurmachine tot het lijntje schuren (lijntjes moeten dus nog wel zichtbaar blijven)

Met een beetje geluk past het dan perfect :D
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Heb een nieuw zaagje in de decoupeerzaag gestopt, dat doet wonderen :mrgreen: :D

Bovendien is het centrale middelpunt al een beetje weg :? Daar zit een gaatje van 46 cm.
De frees was trouwens net niet helemaal door en door. Daardoor wordt aftekenen ook lastiger.

Zal vanavond ff detail(s) laten zien.

Thx voor het meedenken :dank:
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Subje

Bericht door EppeRRR »

Nog een optie is om kleine schroefjes erin te draaien als 'anker' en het stuk zelf dan te plamuren met vezelversterkte plamuur (motip heeft dat spul).

Daarna goed voorboren en je hebt een vrij goede plek om te schroeven.
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Gebruik zelf bouw-houtlijm. Is supersterk spul.
(Zal natuurlijk altijd wel betere te krijgen zijn, maar goed)

Ik had laatst één druppel geknoeid op de lijmtang (van 1 meter, flinke jongen dus), precies op het schuifgedeelte.
Die heb ik met een 400gr. hamer los moeten slaan :shock:

Dan heb ik het over HOUT-lijm hè :rock: :goedzo:

nb. Bouwlijm heeft trouwens ook de eigenschap dat ie wel tegen een beetje vocht kan, das wel handig in de schuur :sure:
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Dus . . . hierbij de schade :oops:

En de herstel actie :)

Straks beetje schuren en dan is 't weer als een huis :sure: hoop ik :?
Bijlagen
DSC03284.JPG
DSC03285.JPG
DSC03286.JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Het stukje erin lijmen is goed gelukt, gelukkig (zie pic.)

Man... crisis ff een subje in elkaar lijmen kost meer handen dan ik heb [-( Op de laatste foto zie zo'n haakje voor de fiets, handig om de planken ff vast te houden :)

Maar goed, ook hier weer milimeteren om alles passend te krijgen. (met dank aan de Praxis in Amersfoort :boos: )

Vorm komt er aardig in (en OOK het gewicht trouwens :shock: )
Bijlagen
DSC03287.JPG
DSC03288.JPG
DSC03289.JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Af en toe vraag ik me af of het niet te veel fotootjes zijn... :?
Bijlagen
DSC03290[1].JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Vanochtend me maar weer is uitgesloofd om alle niet haakse hoeken te corrigeren :-$
En alle te kort gezaagde items, die juist bij de poorten bij elkaar komen :( , te corrigeren.

De poort had ik berekend op 16,8 cm, bij de herberekening moet ie 14,9. Daarom de voorkant maar opgeofferd om daar de poorten iets beter tot uitdrukking te laten komen.

Zoals gewoonlijk, zie foto :sure:
Bijlagen
DSC03292.JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Gisterenmiddag de achterkant erin, klaar.
Hoewel, boven en onderkant schelen zo een 4 mm van elkaar :shock:

Uiteindelijk direct met de luisterproef begonnen op het straatfeest.
(Was je niet een beetje laat Martin? Jaha, ½ uurtje later begon de muziek)
Maar wel MET Subje.

Het subje duidelijk zichtbaar (ahum, ahum) :-"
Tweede foto de apparatuur die ik heb gebruikt, heerlijk geluid. Tot 50 meter verder net zo mooi als dichtbij.

Goed geslaagd project :goedzo:

Alleen nog afwerken, dat moet nog wel ff :-s
Bijlagen
DSC03294.JPG
DSC03293.JPG
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Subje

Bericht door SARK »

Über cool, die termen op dit soort spullen :shock:
Bijlagen
Turbo 2000.jpg
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Zeker voor 5 euro op de rommelmarkt :D
Voldoet al 8 jaar :wink:
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Voorlopig laatste update van mijn Subje :cry:

De afwerking en het wegwerken van de nodige millimeters, heb ik zo veel mogelijk aan de buitenkanten gehouden :^o
Daardoor is het met de frees makkelijk(er) weg te halen.

Zie de foto's voor meer details.

Later zijn de randjes nog gefreesd en geschuurd on niet de hele tijd splinters in je kla#% euhm, handen te krijgen :mrgreen:

Dank gaat uit naar PIET voor het lenen van zijn bovenfrees en zaagtafel van Festo. Heerlijk spullen om mee te werken. :goedzo: =D> :dank:
Bijlagen
afwerking.jpg
afwerking-detail-1.jpg
Wazig detail, EENS  :s
Wazig detail, EENS :s
afwerking-detail-2.jpg (8.2 KiB) 241 keer bekeken
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Subje

Bericht door bas focal m180 »

Dus je hebt al gedraait met het buurtfeest.
Wat had je voor de rest als speakers?
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Op die ene foto (DSC03294.JPG) zie je een leuk uitziend speakertje staat (links).
Dat zijn deze dus http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2

Speakertjes van nix, 2 voor 25 euri (aanbieding). Ik heb ze gevuld met wol voor het laag (hebben ze wel nodig), en de piëzo hoog + mid zijn niet om aan te horen, binnen :-& .
BUITEN echter hebben ze alle kans om het geluid kwijt te kunnen en klinken ze best OK. ALS je je equalizer maar goed gebruikt :sure:

De combi van m'n subje en die dingen klinkt (bijna) als goede huiskamerinstallatie (buiten tenminste hè) :rock: :rock:
Als je deze installatie binnen zet is het nog steeds bud.

Binnen heb ik dan ook de Wharfedale Denton 3 erop staan. HÉÉL stuk aangenamer :goedzo:
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Heb gisteren de muziek van mijn zoontje even met de sub geprobeerd...

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

http://www.youtube.com/watch?v=bBKKnMYD ... re=related
Is misschien niet helemaal (of helemaal niet) je smaak, maar heeft een immense BASSSSSSS :twisted:

Ik verwachtte eigenlijk de buren :hide: of politie [-o<
Blijkbaar zijn ze in de buurt inmiddels wel wat gewend van me :-"
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Subje

Bericht door blueznl »

Is 'ie zo lelijk dat je 'm onder een kleedje moest verstoppen? :wink:
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Subje

Bericht door EppeRRR »

Klinkt heftig dat nummer, kan me voorstellen dat dit met sub helemaal heftig zal zijn :D
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

blueznl schreef:
Is 'ie zo lelijk dat je 'm onder een kleedje moest verstoppen? :wink:
Vorige keer wel, wilde nu (bijna 2x zo groot) niet te veel opvallen.
Zei dus maar dat ik ff een tafeltje wilde halen voor de apparatuur :---)

Echter toen ik em aan zette, kon ik niet echt voorkomen dat het lakentje 5 cm op/neer wapperde bij de poorten... :mrgreen:
De speaker zelf gaf mooie kringetjes in het laken :wink:
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Martin66 schreef:
Heb gisteren de muziek van mijn zoontje even met de sub geprobeerd...
http://www.youtube.com/watch?v=bBKKnMYD ... re=related
Is misschien niet helemaal (of helemaal niet) je smaak, maar heeft een immense BASS
Iemand dit linkje al geprobeerd ? (met goede installatie) :shock:

Ben benieuwd wat anderen hebben ervaren...
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Subje

Bericht door EppeRRR »

Martin66 schreef:
Martin66 schreef:
Heb gisteren de muziek van mijn zoontje even met de sub geprobeerd...
http://www.youtube.com/watch?v=bBKKnMYD ... re=related
Is misschien niet helemaal (of helemaal niet) je smaak, maar heeft een immense BASS
Iemand dit linkje al geprobeerd ? (met goede installatie) :shock:

Ben benieuwd wat anderen hebben ervaren...

Met een Sennheiser HD205 koptelefoon is de bass zeer goed te noemen :D Uiteraard is dit niet met sub :P
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Thx. (Had al zo'n vermoeden) :-"
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”