Subje
Moderator: Beheerdersteam
Re: Subje
Gisteren de gaatjes geboord voor de speaker. Op een gedeelte heeft één schroefje een niet zo'n goede grip (daar waar ik was uitgeschoten...
)
Het schroefje zit maar voor de helft in het hout...
Ben dus een herstelactie begonnen om zeker te zijn, dat dit niet een zwak puntje zou (gaan) worden.
Een streepje hout precies zo zagen als de fout die je hebt gemaakt, vereist nogal secuur werken.
Vanavond zal ik wel laten 'zien' wat ik bedoel. (pics
)
Het schroefje zit maar voor de helft in het hout...
Ben dus een herstelactie begonnen om zeker te zijn, dat dit niet een zwak puntje zou (gaan) worden.
Een streepje hout precies zo zagen als de fout die je hebt gemaakt, vereist nogal secuur werken.
Vanavond zal ik wel laten 'zien' wat ik bedoel. (pics
Re: Subje
Wat je kunt doen is met de bovenfrees weer een stukje te maken met de juiste radius, dit tegen de onderkant aan leggen en dan de uitschieter aftekenen.
Daarna 'ruig' uitzagen buiten de lijntjes en met een schuurmachine tot het lijntje schuren (lijntjes moeten dus nog wel zichtbaar blijven)
Met een beetje geluk past het dan perfect
Daarna 'ruig' uitzagen buiten de lijntjes en met een schuurmachine tot het lijntje schuren (lijntjes moeten dus nog wel zichtbaar blijven)
Met een beetje geluk past het dan perfect
Re: Subje
Heb een nieuw zaagje in de decoupeerzaag gestopt, dat doet wonderen

Bovendien is het centrale middelpunt al een beetje weg
Daar zit een gaatje van 46 cm.
De frees was trouwens net niet helemaal door en door. Daardoor wordt aftekenen ook lastiger.
Zal vanavond ff detail(s) laten zien.
Thx voor het meedenken
Bovendien is het centrale middelpunt al een beetje weg
De frees was trouwens net niet helemaal door en door. Daardoor wordt aftekenen ook lastiger.
Zal vanavond ff detail(s) laten zien.
Thx voor het meedenken
Re: Subje
Gebruik zelf bouw-houtlijm. Is supersterk spul.
(Zal natuurlijk altijd wel betere te krijgen zijn, maar goed)
Ik had laatst één druppel geknoeid op de lijmtang (van 1 meter, flinke jongen dus), precies op het schuifgedeelte.
Die heb ik met een 400gr. hamer los moeten slaan
Dan heb ik het over HOUT-lijm hè

nb. Bouwlijm heeft trouwens ook de eigenschap dat ie wel tegen een beetje vocht kan, das wel handig in de schuur
(Zal natuurlijk altijd wel betere te krijgen zijn, maar goed)
Ik had laatst één druppel geknoeid op de lijmtang (van 1 meter, flinke jongen dus), precies op het schuifgedeelte.
Die heb ik met een 400gr. hamer los moeten slaan
Dan heb ik het over HOUT-lijm hè
nb. Bouwlijm heeft trouwens ook de eigenschap dat ie wel tegen een beetje vocht kan, das wel handig in de schuur
Re: Subje
Het stukje erin lijmen is goed gelukt, gelukkig (zie pic.)
Man... crisis ff een subje in elkaar lijmen kost meer handen dan ik heb
Op de laatste foto zie zo'n haakje voor de fiets, handig om de planken ff vast te houden 
Maar goed, ook hier weer milimeteren om alles passend te krijgen. (met dank aan de Praxis in Amersfoort
)
Vorm komt er aardig in (en OOK het gewicht trouwens
)
Man... crisis ff een subje in elkaar lijmen kost meer handen dan ik heb
Maar goed, ook hier weer milimeteren om alles passend te krijgen. (met dank aan de Praxis in Amersfoort
Vorm komt er aardig in (en OOK het gewicht trouwens
Re: Subje
Vanochtend me maar weer is uitgesloofd om alle niet haakse hoeken te corrigeren
En alle te kort gezaagde items, die juist bij de poorten bij elkaar komen
, te corrigeren.
De poort had ik berekend op 16,8 cm, bij de herberekening moet ie 14,9. Daarom de voorkant maar opgeofferd om daar de poorten iets beter tot uitdrukking te laten komen.
Zoals gewoonlijk, zie foto
En alle te kort gezaagde items, die juist bij de poorten bij elkaar komen
De poort had ik berekend op 16,8 cm, bij de herberekening moet ie 14,9. Daarom de voorkant maar opgeofferd om daar de poorten iets beter tot uitdrukking te laten komen.
Zoals gewoonlijk, zie foto
Re: Subje
Gisterenmiddag de achterkant erin, klaar.
Hoewel, boven en onderkant schelen zo een 4 mm van elkaar
Uiteindelijk direct met de luisterproef begonnen op het straatfeest.
(Was je niet een beetje laat Martin? Jaha, ½ uurtje later begon de muziek)
Maar wel MET Subje.
Het subje duidelijk zichtbaar (ahum, ahum)
Tweede foto de apparatuur die ik heb gebruikt, heerlijk geluid. Tot 50 meter verder net zo mooi als dichtbij.
Goed geslaagd project
Alleen nog afwerken, dat moet nog wel ff
Hoewel, boven en onderkant schelen zo een 4 mm van elkaar
Uiteindelijk direct met de luisterproef begonnen op het straatfeest.
(Was je niet een beetje laat Martin? Jaha, ½ uurtje later begon de muziek)
Maar wel MET Subje.
Het subje duidelijk zichtbaar (ahum, ahum)
Tweede foto de apparatuur die ik heb gebruikt, heerlijk geluid. Tot 50 meter verder net zo mooi als dichtbij.
Goed geslaagd project
Alleen nog afwerken, dat moet nog wel ff
Re: Subje
Voorlopig laatste update van mijn Subje
De afwerking en het wegwerken van de nodige millimeters, heb ik zo veel mogelijk aan de buitenkanten gehouden
Daardoor is het met de frees makkelijk(er) weg te halen.
Zie de foto's voor meer details.
Later zijn de randjes nog gefreesd en geschuurd on niet de hele tijd splinters in je kla#% euhm, handen te krijgen
Dank gaat uit naar PIET voor het lenen van zijn bovenfrees en zaagtafel van Festo. Heerlijk spullen om mee te werken.

De afwerking en het wegwerken van de nodige millimeters, heb ik zo veel mogelijk aan de buitenkanten gehouden
Daardoor is het met de frees makkelijk(er) weg te halen.
Zie de foto's voor meer details.
Later zijn de randjes nog gefreesd en geschuurd on niet de hele tijd splinters in je kla#% euhm, handen te krijgen
Dank gaat uit naar PIET voor het lenen van zijn bovenfrees en zaagtafel van Festo. Heerlijk spullen om mee te werken.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Subje
Op die ene foto (DSC03294.JPG) zie je een leuk uitziend speakertje staat (links).
Dat zijn deze dus http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2
Speakertjes van nix, 2 voor 25 euri (aanbieding). Ik heb ze gevuld met wol voor het laag (hebben ze wel nodig), en de piëzo hoog + mid zijn niet om aan te horen, binnen
.
BUITEN echter hebben ze alle kans om het geluid kwijt te kunnen en klinken ze best OK. ALS je je equalizer maar goed gebruikt
De combi van m'n subje en die dingen klinkt (bijna) als goede huiskamerinstallatie (buiten tenminste hè)

Als je deze installatie binnen zet is het nog steeds bud.
Binnen heb ik dan ook de Wharfedale Denton 3 erop staan. HÉÉL stuk aangenamer
Dat zijn deze dus http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2
Speakertjes van nix, 2 voor 25 euri (aanbieding). Ik heb ze gevuld met wol voor het laag (hebben ze wel nodig), en de piëzo hoog + mid zijn niet om aan te horen, binnen
BUITEN echter hebben ze alle kans om het geluid kwijt te kunnen en klinken ze best OK. ALS je je equalizer maar goed gebruikt
De combi van m'n subje en die dingen klinkt (bijna) als goede huiskamerinstallatie (buiten tenminste hè)
Als je deze installatie binnen zet is het nog steeds bud.
Binnen heb ik dan ook de Wharfedale Denton 3 erop staan. HÉÉL stuk aangenamer
Re: Subje
Heb gisteren de muziek van mijn zoontje even met de sub geprobeerd...
http://www.youtube.com/watch?v=bBKKnMYD ... re=related
Is misschien niet helemaal (of helemaal niet) je smaak, maar heeft een immense BASSSSSSS
Ik verwachtte eigenlijk de buren
of politie
Blijkbaar zijn ze in de buurt inmiddels wel wat gewend van me
http://www.youtube.com/watch?v=bBKKnMYD ... re=related
Is misschien niet helemaal (of helemaal niet) je smaak, maar heeft een immense BASSSSSSS
Ik verwachtte eigenlijk de buren
Blijkbaar zijn ze in de buurt inmiddels wel wat gewend van me
Re: Subje
Vorige keer wel, wilde nu (bijna 2x zo groot) niet te veel opvallen.blueznl schreef:Is 'ie zo lelijk dat je 'm onder een kleedje moest verstoppen?
Zei dus maar dat ik ff een tafeltje wilde halen voor de apparatuur
Echter toen ik em aan zette, kon ik niet echt voorkomen dat het lakentje 5 cm op/neer wapperde bij de poorten...
De speaker zelf gaf mooie kringetjes in het laken
Re: Subje
Iemand dit linkje al geprobeerd ? (met goede installatie)Martin66 schreef:Heb gisteren de muziek van mijn zoontje even met de sub geprobeerd...
http://www.youtube.com/watch?v=bBKKnMYD ... re=related
Is misschien niet helemaal (of helemaal niet) je smaak, maar heeft een immense BASS
Ben benieuwd wat anderen hebben ervaren...
Re: Subje
Martin66 schreef:Iemand dit linkje al geprobeerd ? (met goede installatie)Martin66 schreef:Heb gisteren de muziek van mijn zoontje even met de sub geprobeerd...
http://www.youtube.com/watch?v=bBKKnMYD ... re=related
Is misschien niet helemaal (of helemaal niet) je smaak, maar heeft een immense BASS
Ben benieuwd wat anderen hebben ervaren...
Met een Sennheiser HD205 koptelefoon is de bass zeer goed te noemen
