bose acoustimass 3 driver defect
Moderator: Beheerdersteam
Re: bose acoustimass 3 driver defect
Inderdaad Ray, dat zijn die melkpakken, maar wel met een flinke baskast erbij.
De FRS7-4 komt aardig in de buurt, het rendement is iets lager, maar dat valt wel mee want de resonantie frequentie is 100 Hz lager, zou zelfs wat breder kunnen klinken!
Een handige T/S-formule voor het rendement is n=1E-9*Vas*Fs³/Qes (Vas in liters).
De Bose heeft met Vas=0,2 l, Fs=350 Hz en Qes=3,33 een rendement van 0,26 %.
De FRS7-4 met Vas=0,3 l, Fs=250 Hz en Qes=1,96 een rendement van 0,24 %.
Het verschil in dB is 10*log(26/24)= 0,35 dB, dat hoor je eigenlijk niet eens.
De FRS7-4 komt aardig in de buurt, het rendement is iets lager, maar dat valt wel mee want de resonantie frequentie is 100 Hz lager, zou zelfs wat breder kunnen klinken!
Een handige T/S-formule voor het rendement is n=1E-9*Vas*Fs³/Qes (Vas in liters).
De Bose heeft met Vas=0,2 l, Fs=350 Hz en Qes=3,33 een rendement van 0,26 %.
De FRS7-4 met Vas=0,3 l, Fs=250 Hz en Qes=1,96 een rendement van 0,24 %.
Het verschil in dB is 10*log(26/24)= 0,35 dB, dat hoor je eigenlijk niet eens.
- Bas Horneman
- Contacteer:
Koop gewoon een willekeurig speakertje van die grootte. De units van Bose kosten ongeveer 1 dollar. Er is dus niets bijzonders aan die dingen. Behalve dan dat ze daar winstmarges op behaalden waar zelfs Apple jaloers op zou zijn.
Ja en daar zit het hem nou in....grootte. Maar we hebben een oplossing die waarschijnlijk gaat werken.Koop gewoon een willekeurig speakertje van die grootte.
gr. Daan
Ik kwam via Google erachter dat je speakertje discontinued is en door Bose vervangen is door model 294357-001. Alleen nog geen idee waar je die zou kunnen kopen...
-
wouter
- Ook commercieel actief
die visaton? Meettechnisch volgens mij een leuk drivertje, lage vervorming (uit mijn hoofd)Mphus schreef:Ja en daar zit het hem nou in....grootte. Maar we hebben een oplossing die waarschijnlijk gaat werken.Koop gewoon een willekeurig speakertje van die grootte.
gr. Daan
@ markh,
Maar die stuurt niet naar NL
die had ik ook al gevonden
Maar die stuurt niet naar NL
Was het al gelukt? Inmiddels zijn we natuurlijk 2 maanden verder maar ik kwam dit topic tegen en heb nog 4 drivertjes liggen van de acoustimass serie. Geen idee uit mn hoofd of dat dezelfde zijn maar je mag ze zo hebben, ik heb ze ook maar gekregen.