bose acoustimass 3 driver defect

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: bose acoustimass 3 driver defect

Bericht door mtb »

Inderdaad Ray, dat zijn die melkpakken, maar wel met een flinke baskast erbij.
De FRS7-4 komt aardig in de buurt, het rendement is iets lager, maar dat valt wel mee want de resonantie frequentie is 100 Hz lager, zou zelfs wat breder kunnen klinken!
Een handige T/S-formule voor het rendement is n=1E-9*Vas*Fs³/Qes (Vas in liters).
De Bose heeft met Vas=0,2 l, Fs=350 Hz en Qes=3,33 een rendement van 0,26 %.
De FRS7-4 met Vas=0,3 l, Fs=250 Hz en Qes=1,96 een rendement van 0,24 %.
Het verschil in dB is 10*log(26/24)= 0,35 dB, dat hoor je eigenlijk niet eens.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: bose acoustimass 3 driver defect

Bericht door Bas Horneman »

Koop gewoon een willekeurig speakertje van die grootte. De units van Bose kosten ongeveer 1 dollar. Er is dus niets bijzonders aan die dingen. Behalve dan dat ze daar winstmarges op behaalden waar zelfs Apple jaloers op zou zijn.
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: bose acoustimass 3 driver defect

Bericht door Mphus »

Koop gewoon een willekeurig speakertje van die grootte.
Ja en daar zit het hem nou in....grootte. Maar we hebben een oplossing die waarschijnlijk gaat werken.


gr. Daan
Ronkel
Berichten: 2182
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: bose acoustimass 3 driver defect

Bericht door Ronkel »

Ik kwam via Google erachter dat je speakertje discontinued is en door Bose vervangen is door model 294357-001. Alleen nog geen idee waar je die zou kunnen kopen...
markh
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 22:48

Re: bose acoustimass 3 driver defect

Bericht door markh »

Hier gevonden op e-bay:

http://www.ebay.com/itm/Bose-Redline-Cu ... 0699788474

Succes ermee

Mark
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: bose acoustimass 3 driver defect

Bericht door wouter »

Mphus schreef:
Koop gewoon een willekeurig speakertje van die grootte.
Ja en daar zit het hem nou in....grootte. Maar we hebben een oplossing die waarschijnlijk gaat werken.


gr. Daan
die visaton? Meettechnisch volgens mij een leuk drivertje, lage vervorming (uit mijn hoofd)
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: bose acoustimass 3 driver defect

Bericht door Mphus »

@ markh,
Hier gevonden op e-bay:

http://www.ebay.com/itm/Bose-Redline-Cu ... 0699788474

Succes ermee

Mark
die had ik ook al gevonden

Maar die stuurt niet naar NL
Bob
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 05 jul 2010, 11:02

Re: bose acoustimass 3 driver defect

Bericht door Bob »

Was het al gelukt? Inmiddels zijn we natuurlijk 2 maanden verder maar ik kwam dit topic tegen en heb nog 4 drivertjes liggen van de acoustimass serie. Geen idee uit mn hoofd of dat dezelfde zijn maar je mag ze zo hebben, ik heb ze ook maar gekregen.
Plaats reactie