Pagina 2 van 4

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: di 15 feb 2011, 18:55
door bartsegers
Het zaakje is nu eigenlijk zo goed als klaar.
heb héél lang zitten klooien met het filter.
Dacht de hele tijd dat de tweeter wat schelheid in het schaaltje legde maa, uiteindelijk bleek de woofer degene die het geheel wat scheef trok.
nadat ik hem had gefilterd @ 4khz 12db, was het véél prettiger luisteren.

Nu vraag ik me wel af of ik wel een ordelijk filter heb inelkaargebakken. Had geen boxsim bij de hand namelijk :shock:
(uiteindelijk 1mh en 8uF ervoor gebakken)...

Karretje is nu klaar verder, claxon erop, ventilator aangesloten, verlichting, ja zelfs een 12V USB ladertje erin gezte om de mp3 speler op te laden aan de autoaccu.
nu nog een dikke "kill switch" en we zijn er klaar voor.
Het compartiment voor het bier gelijk maar helemaal dichtgekit, je weet maar nooit natuurlijk.

Was weer een leuk en leerzaam projectje, en zeker wat betreft het geluid hebben we ons overtroffen.

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: di 15 feb 2011, 19:30
door Wowly
hahaha altijd een feestje bij!!

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: di 15 feb 2011, 21:44
door cobaltjeh
Kijk dat ziet er goed uit :).

Mooi karretje geworden zo.

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: di 15 feb 2011, 21:57
door AatV
Ook erg goed te gebruiken op kerstmarkten!

groet,
Aat

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: di 15 feb 2011, 22:31
door DragoSz
Of in de woonkamer met een feestje. (of zonder)

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 18:18
door nxs77
Met erin een bier koeler?? :mrgreen:

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 21:43
door bartsegers
nxs77 schreef:
Met erin een bier koeler?? :mrgreen:

Niet nodig, Maart he....

vorig jaar echter hadden we op een gegeven moment wel lauw bier...
(versterker had de onderste pilsjes danig opgewarmd :shock: )

Dit jaar voorkomen door er mooie 12V fan's in te zetten.

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: wo 16 feb 2011, 21:54
door Pjotr
Geen nieuwe foto's :shock:

Hij wordt wel erg fraai Bart. En ja een bierkoeler op 12V vreet stroom en waarom idd in deze tijd van het jaar? Met een beetje geluk is het bier precies op de juiste temperatuur. Gewoon de fan van buiten naar binnen tegen het bier laten blazen :mrgreen:

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: do 17 feb 2011, 8:26
door bartsegers
Pjotr schreef:
Geen nieuwe foto's :shock:
Nee, het is zoals een paar posts terug, niets meer verandert.

paar kleine dingetjes nog, zoals een trekoog erop maken en dat soort dingetjes.
Oja, en toch een nieuwe MP3 speler nog vinden.
De huidige is zo brak daar zit onze allergrootste verbetering wat betreft het geluid nog.

Ik ben er tevens achter dat de meeste Sony mp3 spelertjes 20-20Khz afspelen.

(Ja, zelfse een Marquat mp3 speler mmp4-10) Kreeg netjes van hun technische dienst een antwoord op mijn vraag.
-2dB 20-20000 hz. Had ik niet gedacht...

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: do 17 feb 2011, 23:28
door JBHC
Ik zat eigenlijk op een filmpje te wachten waarin de vogel naar buiten komt :lol:

Maar zonder gekheid, het is een mooie skihut geworden. jodelie!
Heb je trouwens geen oude telefoon die je als mp3 speler kunt gebruiken?

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: vr 18 feb 2011, 8:47
door bartsegers
Het is geworden:
Afbeelding

mooie specs die dingen! (20-20000hz)
en 2Gb, meer dan zat, en USB oplader voor de auto gekocht bij de action voor 3€
zijn we van alle problemen in 1 klap af.

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 12:46
door SARK
Ik moest tijdens de ski-vakantie nog aan je denken ... de Oostenrijkers doen iets minder moeite om hun luidsprekers aan de omgeving aan te passen, gewoon een jute zak er omheen :-&

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 12:55
door Pjotr
SARK schreef:
Ik moest tijdens de ski-vakantie nog aan je denken ... de Oostenrijkers doen iets minder moeite om hun luidsprekers aan de omgeving aan te passen, gewoon een jute zak er omheen :-&
:lol: Tja, en het culinaire hoogstandje in dat soort gelegenheden is Leberknödel. Werkelijk niet te vreten als je geen Oostenrijker bent :mrgreen:

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: zo 20 feb 2011, 13:45
door SARK
Pjotr schreef:
:lol: Tja, en het culinaire hoogstandje in dat soort gelegenheden is Leberknödel. Werkelijk niet te vreten als je geen Oostenrijker bent :mrgreen:
Idd. altijd voorzichtig bestellen en als je toch iets wil proberen zonder dat je weet wat er op je bord komt te liggen ... altijd gemixt bestellen (een iemand het 'gewaagde' en de rest iets bekends), als het dan zwaar tegenvalt kun je altijd nog meesnoepen van de rest :mrgreen: (niet dat je omkomt van de honger hoor, die Oostenrijkers hebben het woord light namelijk niet in hun woordenboek staan) :-#

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: vr 25 feb 2011, 17:03
door bartsegers
karretje heeft een nieuwe bewoner gekregen, geen Marlboro 15" speaker, maar een RCF speaker.

ik mistte toch net dat beetje vette laag, en met de nieuwe RCF L15 854 is dat helemaal goed gekomen :mrgreen:

Is ook lastig uit 60 liter wat laag halen, maar met de EQ komen we een heel eind.
Klank is echt ver boven verwachting nu, had ik nooit durven hopen voordat we begonnen.
ook nog voor 4€ wasemkapfilters erin gedaan, en we kunnen beginnen!

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: vr 25 feb 2011, 17:19
door Pjotr
bartsegers schreef:
................
ook nog voor 4€ wasemkapfilters erin gedaan, en we kunnen beginnen!
Ehh........ bier moet je toch koelen, niet frituren? 8-[

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: vr 25 feb 2011, 18:23
door bartsegers
haha, klopt ja!

klein tegenslagje net.
was bezig met het solderen van de 12V voeding aan een USB oplader.( voor de auto)

blijkt dat de USB mp3 speler de oplader niet herkent.... =;

dus meteen de speler opladen is er niet bij ben ik bang.
(lader werkt wel uiteraard, en mp3 speler op laptop geeft meteen schermpje USB Opladen.

jammer, ff kijken of daar nog wat aan te doen is, want ja, er staat toch echt 5 volt op het dingetje.

dit is het kreng :mrgreen:
Afbeelding

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: vr 25 feb 2011, 19:18
door Heatside
Maar ben je zo bang dat hij het geen optocht lang volhoudt dan? In het verleden ook gebruik gemaakt van MP3 spelers in de optocht en met het volume op 80% (op 100% vervormen de meeste sowieso vreselijk) houden ze het verassend lang vol.

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: vr 25 feb 2011, 20:32
door cobaltjeh
bartsegers schreef:
blijkt dat de USB mp3 speler de oplader niet herkent.... =;
Mischien zit er net zon trucje in als op de apple producten, dat er in de oplader een geheel weerstand circuit zit om te detecteren dat hij aan een pc hangt en niet aan een losse oplader.

De reden hiervoor: dat je een specifieke oplader voor dit apparaat moet kopen, zodat ze daar extra op kunnen verdienen.

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: vr 25 feb 2011, 22:55
door mischa72
cobaltjeh schreef:
bartsegers schreef:
blijkt dat de USB mp3 speler de oplader niet herkent.... =;
Mischien zit er net zon trucje in als op de apple producten, dat er in de oplader een geheel weerstand circuit zit om te detecteren dat hij aan een pc hangt en niet aan een losse oplader.

De reden hiervoor: dat je een specifieke oplader voor dit apparaat moet kopen, zodat ze daar extra op kunnen verdienen.
Nee, de speler herkent dat je "omvormer" niet voldoende stroom levert. Hang hem eens aan een PC. Laadt hij dan wel, dan hoef je alleen maar een 78M05 te pakken en je kunt laden met 500mA. Heb hier hetzelfde met mijn Logitech Zen en Samsung Galaxy S. Deze laatste ziet aan de beschikbare stroom of hij aan een pc hangt (max 500mA) of aan de netlader (700mA). Ga nu mijn autosplitter ombouwen zodat één van de USB-uitgangen 700mA kan leveren.

Groeten,
Mischa

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: za 26 feb 2011, 12:55
door bartsegers
hmmm...

volgens de specsheet van de speler, kan die met 100mA en 500mA (snelladen) worden geladen.
ik heb de keus dus!

beide instellingen werken niet voor de ucb autolader die max 1000mA kan leveren (staat op 't doosje)

Uiteraard laadt de speler wel aan de PC.

ik heb dat ding natuurlijk meteen opengeschroefd, kijken wat ze voor 1,69€ kunnen maken in taiwan.

zitten paar weerstandjes op, spoeltje, condensatortje en een IC tje :mrgreen:

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: za 26 feb 2011, 16:29
door bartsegers
deze zit in het dingetje, ik ga die sheet eens doorlezen, wellicht dat ik ergens een weerstandje kan veranderen ofzo.

http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... 34063.html

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: ma 28 feb 2011, 10:24
door hovingtim
Het is bijdeze spelers net als bij de apple producten, apparaat moet een signaaltje terug krijgen om te laden. Mij vorige Sony mp3speler had dat ook (was al 2006 en speelde alleen AAC) maar daarnaast hield het ding het wel bijna 40 uur vol, op vol volume. Dus ik denk dat je wel 1 carnavals dag door moet kunnen komen?

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: ma 28 feb 2011, 11:02
door bartsegers
nou nee, gisteren laten lopen, en met volle batterij na 6 uurtjes ging hij uit.. verdikke!

Sony zegt mij 16H speeltijd...

Probleem is dat we oa zondag en maandag de gehele dag op stap zijn, en geen Pc hebben natuurlijk.
die 6 uurtjes is echt te kort helaas.
Wellicht dat ik dat ladertje kan modificeren ofzo....

Re: Carnavals karretje met geluidsinstallatie

Geplaatst: ma 28 feb 2011, 12:51
door bartsegers
Ben er al achter dat net als een iphone, of telefoon etc, er nog een andere spanning dan 5V nodig is op de usb pinnetjes.
Als het goed is, moet er 2V staan op de middelste 2 pinnekes, en dan herkent de speler het als een PC.

moet eens ff kijken of ik daar uit kan komen :shock:

Heb net een andere usb lader gekocht, en daar zit een Ic7805 in. (die kneed er 5v uit)

de rest is niet aangesloten van de usb pinnejtes, dus daar is wellicht wat op te maken.

EDIT,

net ff zitten pielen, en heb de twee middelste usb pinnen met 100ohm aan de 0V gehangen.
(ergens gelezen dat dit werkte voor een Zen speler)

De sony laadt op! maar, na paar seconden, gaat hij door het menu scrollen uit zichzelf :lol:
maw, toch niet helemaal zoals de sony het zien wil....

FF verder snuffelen op het net nog...

Deze ga ik zometeen proberen:

http://forum.bmwfan.nl/viewtopic.php?f=53&t=24308

(zelfde lader die ik heb trouwens )