Bijv. het ontbreken van 47k weerstanden.Er zit op het schema maar een 47k,de rest is 4k7.Die zitten in een soort kammetje met opschrift 472 dwz een 4 een 7 en twee nullen = 4700.Alle weerstanden zitten aaneen op pin 1,dus zitten ze in de goeie richting in de print
Dan de elkos C7 en C8,volgens schema 2µ2-10µ,ofwel pleur er maar wat in wat voorradig is.Die Cs zitten daar volledig nutteloos te wezen.Moeten een evt.gelijkspanning van de aangesloten toestellen tegenhouden,ooit een uitgang met gelijkspanning tegengekomen?Meer nog als het al voor zou komen en het is een negatieve spanning dan zitten ze nog verkeerdom ook.Besluit gooi ze eruit en zet een draadbrug in de plaats,weer een elko minder in de signaalweg
De elkos aan de uitgang van de stabilisators komen niet zo nauw.Voor wisselstroom moeten de + en - aan elkaar en daar zijn die 780X 790X niet zo goed in vandaar elkos.Zet de 220µ op de analoog voeding en de 10µ op de 5V voor de µC,die heeft daar minder last van.
Er zit volgens het schema een 24C04 in.Dat is een EEPROM en doet vermoeden dat je de tekst op het scherm zelf kunt opgeven.Behalve dat het contrast misschien op min.staat,waardoor je niks ziet,zou het ook kunnen dat ie staat te wachten op gegevens voor de toestelnamen.Hopelijk is de handleiding niet in het chinees (zoals sommige verwijzingen in het schema)
Anne
