Wil er eerst een tijd naar luisteren, en als alles open ligt is het makkelijker dingen te proberen of te wijzigen.
Vooral bij de voeding van de dvd-speler kan ik nu makkelijk verschillende condensatoren uitproberen en testen op hun klank invloeden.[even er bij schroeven in de 5v aansluitingen voor de rom-speler] Omdat de voeding uit relatief weinig componenten bestaat is de invloed vrijwel direct hoorbaar.[geef het een paar uur]
Een sanyo oscon heeft in iedergeval een positieve uitwerking in het totaalgeluid,wil nog een nichicon kz muse proberen die ik heb liggen.
Nu zul je denken condensatoren in de voeding en niet in de signiaalweg hebben die dan invloed op de klank???
Ja.Jawel. Yes.
En dan is er nog die TTL/SPdif omzetter,die het niet doet
En tot slot nog de overweging,of de speler als loopwerk gebruiken,of inbouwen in de laatste dac,of maar even door tweaken en de speler voorzien van een eigen dac en buizentrap. Het laatste geeft meer mogelijkheden de uiteindelijke klank te bepalen door buiskeuze en condensatorkeuze.Ben er nog niet uit,eerst maar even een tijd luisteren en genieten van de muziek.
Heb jij nog vorderingen gemaakt, Ray?

