Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Jan-Peter »

Henkjan schreef:
Jan-Willem__Hypex schreef:
Henkjan schreef:
hoe schakel je die? want als ik lees "met relais kan geschakeld worden tussen de 4 analoge ingangen" dan zou je kunnen denken dat de digitale kanalen dan niet geschakeld worden???
Zoals Jan-Peter al zegt, gebeurt het schakelen van de digitale ingangen met behulp van software.
:?: dus als ik 2 digitale inputs wil gebruiken moet t ding aan de PC om een bron te schakelen? ik heb t hopelijk verkeerd begrepen.....
Nee hoor..., gewoon via de menu knopjes op 't LCD printje kan je dit bedienen.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Martijn H »

Hoe werkt het eigenlijk met de ir en afstandsbediening? Of is dat geen ir oogje wat ik zie zitten?
Jan-Willem__Hypex
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 20
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 11:24

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Jan-Willem__Hypex »

Montana schreef:
Hoe werkt het eigenlijk met de ir en afstandsbediening? Of is dat geen ir oogje wat ik zie zitten?
Klopt, straks (via een update) kan via een afstandbediening het DLCP ook bediend worden. (bijvoorbeeld ingang selectie, en volume)
Jan-Willem__Hypex
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 20
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 11:24

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Jan-Willem__Hypex »

Dag Heren,

De eerste sets zijn beschikbaar! De eerste stereo set wordt eerdaags uitgeleverd.
Het product wordt momenteel in de webshop geplaatst. (Alleen beta testers kunnen dit product zien)

Ik zal contact opnemen met de beta testers die zich al hebben aangemeld.

Voor eventueel vragen hierover gaarne hier posten, of mailen naar (jan-willem (at) hypex (dot) nl).

Mvg,

Jan-Willem


Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Martijn H »

Ik probeer nu wat metingen te laden: txt files. Hoe krijg ik de metingen nou in de grafiek te zien? Ik kies bij select de meting en vink show aan. metingen zitten rond de 40dB, maar als ik omhoog scroll in de grafiek kom ik ook niks tegen.. (niet gecall.) Zal vast iets heel stoms over het hoofd zien..

edit, Jan-Willem heeft het me al uitgelegd over de mail! top
Jan-Willem__Hypex
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 20
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 11:24

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Jan-Willem__Hypex »

Dag heren,

Er zijn al diverse sets uitgeleverd, maar er zijn nog een aantal sets beschikbaar.
Bij interesse gaarne mailen naar: jan-willem at hypex dot nl

Vriendelijke groet,
Het Hypex team
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Rizzo »

Hoi Jan Willem,

Is er al meer duidelijkheid over wanner de Hypex DSP op de markt zal komen?

Mvg,

Rizzo
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Duck Twacy »

Zo te zien niet...
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Boppo84 »

met een beetje geluk dit jaar nog:
Bruno Putzeys schreef:
We're still targeting delivery in 2011. Keep your fingers crossed other work doesn't get in the way.
op www.diyaudio.com
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door architect »

voor mijn actieve orions wil ik altijd nog eens een 6 of 8 kanaals versterker, mijn zelfbouw 8x lm4780 ruist licht.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Boppo84 schreef:
met een beetje geluk dit jaar nog:
Bruno Putzeys schreef:
We're still targeting delivery in 2011. Keep your fingers crossed other work doesn't get in the way.
op www.diyaudio.com

Daar bedoelt hij de nieuwe Ncore mee!

Groet Gerhard
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Boppo84 »

ds23man schreef:
Daar bedoelt hij de nieuwe Ncore mee!
Op basis van post 400 en 402 niet. Die slaan op de DLCP, in mijn beleving zijn post 404 en 405 daar een antwoord op.

Anders is enige indicatie:
It'll come

:roll:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Volgens mij moeten we zo langzamerhand een treurmars voor dit product gaan organiseren........


Of Hypex moet nog een klein sprankelend lichtje laten schijnen!

GRG
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Jan-Peter »

We willen graag sneller hoor...., maar helaas door vele andere projecten moeten we de DLCP wat naar achteren schuiven. Maar...door het grote succes van de NCORE NC400 zien we opeens veel interesse voor actieve luidsprekers. Dit DLCP platform gaat er echt komen, don't worry!

Jan-Peter
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door koifarm »

Jan-Peter,

sinds begin van deze thread is er al veel tijd verstreken. Ondertussen zijn er meer produkten op de markt gekomen met behoorlijk lagere prijsen en zeer goede prestaties. Is het prijs nivo nog wel te handhaven?

Ronny
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Jan-Peter »

Onze insteek is het om een goede prijs/kwaliteit verhouding te hanteren. Aangezien we alleen gaan voor de hoogste kwaliteit denk ik niet dat de prijsstelling die we hanteren voor de DLCP zo hoog is. De klant bepaalt uiteindelijk zelf waar die voor gaat...... :roll:
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Soundexcel »

In de AS2.100 en PSC2.400 zit ook een DSP.
Deze heeft dan geen display en is drie kanaals. maar voor een stuk minder geld heb je er dan wel meteen vier UCD100 modules bij.

Wat is het voordeel van deze DSP unit t.o.v. bijvoorbeeld de AS2.100?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Soundexcel schreef:
In de AS2.100 en PSC2.400 zit ook een DSP.
Deze heeft dan geen display en is drie kanaals. maar voor een stuk minder geld heb je er dan wel meteen vier UCD100 modules bij.

Wat is het voordeel van deze DSP unit t.o.v. bijvoorbeeld de AS2.100?
Dat je hem met Ncore's can gebruiken!
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Rizzo »

Soundexcel schreef:
In de AS2.100 en PSC2.400 zit ook een DSP.
Deze heeft dan geen display en is drie kanaals. maar voor een stuk minder geld heb je er dan wel meteen vier UCD100 modules bij.

Wat is het voordeel van deze DSP unit t.o.v. bijvoorbeeld de AS2.100?
Ik heb begrepen dat de DLCP o.a. een langere delay heeft, zodat deze beter inzetbaar is met een sub of cornerwoofer set-up.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Soundexcel »

goed punt :) maar dan hebben we het niet meer over jip en janneke geld...
Heb ook een ander topic helemaal doorgelezen. DA conversie etc is wel een stuk beter in deze unit.
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Rizzo »

Deze hypex unit lijkt me de eerste "high quality" dsp oplossing voor de zelfbouw. Minidsp is goedkoop, maar de kwaliteit is dan ook niet super (ik ben nog niet overtuigd :wink: ).

Het ligt eraan wat de prijs voor de hypex zal gaan worden, maar de kant en klare oplossingen die echt goed zijn geimplementeerd gaan makkelijk richting de >2500 euro (o.a. Groundsound & Lyngdorf). Dan lijkt de hypex nog best een aantrekkelijke oplossing.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door BertDB »

Rizzo schreef:
Deze hypex unit lijkt me de eerste "high quality" dsp oplossing voor de zelfbouw. Minidsp is goedkoop, maar de kwaliteit is dan ook niet super (ik ben nog niet overtuigd :wink: ).

Het ligt eraan wat de prijs voor de hypex zal gaan worden, maar de kant en klare oplossingen die echt goed zijn geimplementeerd gaan makkelijk richting de >2500 euro (o.a. Groundsound & Lyngdorf). Dan lijkt de hypex nog best een aantrekkelijke oplossing.
Zo'n Groundsound module kost met voeding en software bij ook "maar" (afhankelijk van je setup natuurlijk) tussen de 500 en de 700€ ..
Enkel zo'n volledig afgebouwd apparaat is erg duur, maar dat is voor de DHZ'er ook niet weggelegd (behalve Harryeng dan :sure: :kwijl: )
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Rizzo »

Volgens mij zijn die modules net effe anders dan de hardware die in die kant en klare groudnsound zit, weet niet zeker. Maar die groundsound is nie goedkoop.......
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Jan-Peter »

Ons product willen we toch echt wel ruim positioneren boven de anderen fabrikanten die ik hier lees. MiniDSP speelt in een volstrekt andere positie, gewoon een erg leuk product met veel features. Maar klanten die met de NCORE NC400 een actief systeem gaat bouwen wil toch wel iets hebben wat op hetzelfde niveau speelt.

De DLCP staat nu echt op de planning, echter door wat andere projecten die wat uitlopen schuiven we de DLCP naar achteren.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Jan-Peter schreef:
Ons product willen we toch echt wel ruim positioneren boven de anderen fabrikanten die ik hier lees. MiniDSP speelt in een volstrekt andere positie, gewoon een erg leuk product met veel features. Maar klanten die met de NCORE NC400 een actief systeem gaat bouwen wil toch wel iets hebben wat op hetzelfde niveau speelt.

De DLCP staat nu echt op de planning, echter door wat andere projecten die wat uitlopen schuiven we de DLCP naar achteren.

Hoeveel naar achteren? Toch niet bij de achterdeur hoop ik? :mrgreen:

GRG
Plaats reactie