Ronald_1 schreef:
Ah, je hebt dus toch niet het filter van de LVBS van Edo gebruikt, ik dacht dat dat eerst de bedoeling was. Van de LVBS leek me de crossoverfrequentie namelijk aan de lage kant voor jouw tweeter vanwege de hoge Fs.
Sorry maar ik weet niet zoveel van filters. Nog geen tijd gehad om me heel erg in te verdiepen waar al die parameters voor staan
Maar op het moment is er geen geld om te experimenteren

Ik vind dat het voor mijn eerste soldeer poging ooit zeer goed klinkt

Maar ik wil later wanneer ik weer wat geld heb zeker het filter beter afstemmen.
@JvS: Ik wil niet ontkennen dat het aan de kamer light. Dat is juist het grote probleem de kamer

Het is namelijk een kleine kamer in L vorm dus overal een hoek.
Ik heb op het moment de speakers midden in de L staan zodat ze zoveel mogelijk ruimte hebben voordat ze een hoek raken. Door de kleine ruimte tussen de speakers, 130 cm word de bas een beetje een overkill. Maar dat word door het tv kastje wat er voor stad afgezwakt. Misschien kan ik iets maken voor tussen de 2 speakers zodat de lage tonen er op afkaatsen of zo
Met gesloten bedoel ik 1 gaatje in de boden voor de bedrading eerder niks. Dat was omdat toen de baspoort nog niet aanwezig was en ze toch gemeten moesten worden. Wat helaas minder succesvol was dan verwacht.
Ik wil ze graag buiten testen zodat je geen last heb van reflexies maar door het ### weer lukt dat niet. Als de staande golf er dan nog is dan is er dus wat mis met de baspijp.
Maar apart van dat moet ik wel toegeven dat de binnenkant een zooitje is en dit zekers een resultaat boekt als het verbetert word. Omdat hij toch wel heel veel trilt. Het zal weinig invloed hebben op de staande golf maar misschien word hij der nog ietsjes helderde van hoop ik. En anders is het een leuk project
Ik las net dat de muren ook effect kunnen hebben op de laag weergave. Even inlezen op dat morgen.