het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
mmmm, dat met die tags werkt toch een beetje vreemd. ik heb dus een aantal klassieke stukken van tags voorzien (incl composer, conductor, orchestra, soloists, etc) en vervolgens de sqzbx database opnieuw aan laten maken. nu wil het vreemde dat bij de ene de dirigent wel en bij een ander de dirigent niet de lijst met artiesten staat (zie bijlage, De Waart staat er niet in, Myung-dinges wel). het orkest komt er helemaal niet in, solisten ook niet. componist wel in alle onderzochte gevallen. iemand hier wat ervaring mee? workaround is natuurlijk al deze lieden ook in de artist tag zetten met een ; er tussen, maar ik zou t graag werkend hebben zoals het hoort.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ligt niet aan jou Henkjan. Squeezeserver leest maar een beperkt aantal tags.
Veel meer dan Artist en album Artist kun je niet invullen. Met de rest doe mijn Squezeserver niets, op composer en director b.v. kan ik helemaal niet apart zoeken op de Squeezebox. Alleen de standaard tags:
Veel meer dan Artist en album Artist kun je niet invullen. Met de rest doe mijn Squezeserver niets, op composer en director b.v. kan ik helemaal niet apart zoeken op de Squeezebox. Alleen de standaard tags:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
maar je kan wel instellen dat componist, dirigent, orkest in de artiest lijst moeten worden weergegeven:mss als ik die optie bij "TPE2 MP3" anders zet dat dan het orkest wel wordt gevonden?
maar vreemd dat de ene dirigent wel, en de andere niet wordt gevonden....
maar vreemd dat de ene dirigent wel, en de andere niet wordt gevonden....
Re: het grote squeezebox vragen topic
Doet bij mij ook niks, althans niet met Flac. MP3 heb ik niet voor de SB, dus dat zou ik niet kunnen zeggen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik schreef:die optie bij "TPE2 MP3" anders zet dat dan het orkest wel wordt gevonden?
bij mij ook niet. mp3 ook niet, die van t concertgebouworkest is mp3Pjotr schreef:Doet bij mij ook niks, althans niet met Flac. MP3 heb ik niet voor de SB, dus dat zou ik niet kunnen zeggen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hmm, Composer zet ie wel in het lijstje bij artiesten:
Maar Colin Davis als dirigent (conductor) vind ik weer niet terug
Maar Colin Davis als dirigent (conductor) vind ik weer niet terug
Re: het grote squeezebox vragen topic
Bij Tweakersnet kwamen ze ook niet helemaal uit.
http://tweakers.net/reviews/1693/squeez ... -16&u=1800
http://tweakers.net/reviews/1693/squeez ... -16&u=1800
Re: het grote squeezebox vragen topic
Tja, mijn UPnP server draait hier voor de MP3'tjes. Die ziet soms ook niet alle tags.
Dat schijnt te maken te hebben met of het ID3v1 of ID3v2 tags zijn. Hoe het precies zit ben ook nog niet zo uit. Voor de zekerheid zet ik ze er allebei maar in en dan gaat het altijd goed.
http://nl.wikipedia.org/wiki/ID3_%28tag%29

Dat schijnt te maken te hebben met of het ID3v1 of ID3v2 tags zijn. Hoe het precies zit ben ook nog niet zo uit. Voor de zekerheid zet ik ze er allebei maar in en dan gaat het altijd goed.
http://nl.wikipedia.org/wiki/ID3_%28tag%29
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik blijf het tegenvallend vinden dat de klassieke muziek (zoals wel vaker, had eerder een muziekbeheerprogje dat het zelfde euvel had) een ondergeschoven kindje is. hier zou een database georiënteerd programma als de sqzserver toch perfect mee om moeten kunnen gaan. dus bv wat er bij "artiest" wordt weergegeven afhankelijk is van andere filters. kom ik dus bv via de lijst artiesten bij Heifetz in de albums, dan zie ik daar nu een lijst met "vioolconcert ...." met Heifetz als Artiest in het klein er onder, was handig geweest als daar dan bv de componist had gestaan.
ik heb nu dus nog bij de meeste klassieke muziek de "artist" niet ingevuld, wel t orkest, componist, dirigent, solist. iemand ervaring met hoe sqzserver het weergeeft als ik in de arties tag gewoon al die heren/dames neerzet gescheiden door een ";"?
en dan op een positieve noot eindigen: voor iedereen met een Android foon: download Squeeze Commander, wat een heerlijke manier van het bedienen van de sqzbox. zonder dat bediengemak was ik een stuk minder positief geweest over de sqzbox
ik heb nu dus nog bij de meeste klassieke muziek de "artist" niet ingevuld, wel t orkest, componist, dirigent, solist. iemand ervaring met hoe sqzserver het weergeeft als ik in de arties tag gewoon al die heren/dames neerzet gescheiden door een ";"?
en dan op een positieve noot eindigen: voor iedereen met een Android foon: download Squeeze Commander, wat een heerlijke manier van het bedienen van de sqzbox. zonder dat bediengemak was ik een stuk minder positief geweest over de sqzbox
Re: het grote squeezebox vragen topic
Tja, het blijft idd een beetje armetierig. De enig goede software waarmee je goed klassiek kunt rubriceren blijft JR Media Center. Is ook een van de beste taggers die goed met Flac om gaat.
Mijn vrouw vind overigens de SB Touch veel fijner om te bedienen dan JRMC op het netbookje. Je zet het aan en het doet het
De meeste albums weet je toch wel uit het hoofd te vinden. Is op de Touch (en waarschijnlijk op jouw Android) helemaal niet zo'n punt.
Mijn vrouw vind overigens de SB Touch veel fijner om te bedienen dan JRMC op het netbookje. Je zet het aan en het doet het
Lijkt een beetje op de iPod Touch en de interface van SB Touch.Henkjan schreef:en dan op een positieve noot eindigen: voor iedereen met een Android foon: download Squeeze Commander, wat een heerlijke manier van het bedienen van de sqzbox. zonder dat bediengemak was ik een stuk minder positief geweest over de sqzbox
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
idd, met de thumb van de CD er bij is het prima te doenPjotr schreef:...De meeste albums weet je toch wel uit het hoofd te vinden. Is op de Touch (en waarschijnlijk op jouw Android) helemaal niet zo'n punt.
andere vraag: ik heb nu de radio zenders die ik vaker zal luisteren onder favorieten staan. logischer zou zijn dat dat onder het menu radio zou kunnen, bij voorkeur gegroepeerd.. kan dit niet of kan ik niet vinden?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Op de iPod heb ik daar "iPeng" voor http://penguinlovesmusic.de/ Dat is ook een geweldig progje.
Dat werkt heel erg goed en is ook snel, zelfs met de Squeezeserver die op mijn slome NAS draait reageert de Touch direct. Volgens mij communiceert het direct met de SB om de Squeezeserver heen.
Voor muziek streamen uit de Squeezeserver naar mijn iPod heb ik zojuist "Sqeezecast" gevonden. En warempel, het streamt ook Flac naar mijn iPod
Helaas geen hi-res 24/96
Het vindt de albums wel maar speelt die niet af. Denk dat hierbij de Squezeserver op mijn NAS het decoderen moet doen net als bij de oudere SB'en. Voor de liefhebber: http://appshopper.com/music/squeezepod
<Edit>
Jah, ik heb de diverse favo radiostations ook onder favorieten. 'Tis niet anders.
Dat werkt heel erg goed en is ook snel, zelfs met de Squeezeserver die op mijn slome NAS draait reageert de Touch direct. Volgens mij communiceert het direct met de SB om de Squeezeserver heen.
Voor muziek streamen uit de Squeezeserver naar mijn iPod heb ik zojuist "Sqeezecast" gevonden. En warempel, het streamt ook Flac naar mijn iPod
<Edit>
Jah, ik heb de diverse favo radiostations ook onder favorieten. 'Tis niet anders.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik heb een handige site gevonden om cover art (en andere info) vandaan te halen: http://www.discogs.com daar staat echt veel, zelfs al die promo CDs die in de '90s bij OOR zaten (OORGASM serie) kom ik daar tegen. stuk sneller dan zelf scannen 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Goeie tip Henkjan, maar van Vic van de Reijt vind ik toch maar 1 verzamel album.
Goed om er bij te hebben
Goed om er bij te hebben
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
op wat voor servers draait bij jullie squeezserver? bij mij nu op een Linux doos. nu is dat ding behekst (niets dan ellende) en zat ik te denken aan zo'n Netgear readyNAS duo
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb hem draaien op een (ondertussen al iets oudere) QNAP NAS, TS109 PRO II.
Ondanks dat ie niet meer van de modernste is, niets dan lof.
Draait erg stabiel, ondanks m'n eerdere problemen (meer mijn eigen schuld
)
De nieuwere QNAP nassen werken met ATOM processoren, de mijne nog met een ARM.
Mocht ik willen upgraden (mss wel binnenkort omdat m'n muziekcollectie danig grote proporties aanneemt dat hij niet meer van de rapste is), dan neem ik zeker weer een QNAP.
RAM geheugen is niet zo belangrijk, processorkracht des te meer
Ondanks dat ie niet meer van de modernste is, niets dan lof.
Draait erg stabiel, ondanks m'n eerdere problemen (meer mijn eigen schuld
De nieuwere QNAP nassen werken met ATOM processoren, de mijne nog met een ARM.
Mocht ik willen upgraden (mss wel binnenkort omdat m'n muziekcollectie danig grote proporties aanneemt dat hij niet meer van de rapste is), dan neem ik zeker weer een QNAP.
RAM geheugen is niet zo belangrijk, processorkracht des te meer
Re: het grote squeezebox vragen topic
Als je dan niet stabiel kunt krijgen, kun je ook de schijven overplaatsen naar een Netgear bij jouw uit het dorp voor €149,--
http://www.informatique.nl/551219/netge ... ebone.html
dan ben je met een verlaat cadeautje ook nog redelijk goedkoop uit de brand.
http://www.informatique.nl/551219/netge ... ebone.html
dan ben je met een verlaat cadeautje ook nog redelijk goedkoop uit de brand.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat Netgear DUO NASje van de buurman heb ik hier nu 1,5 jaar 24/7 probleemloos draaien met 2x 1 TB er in.
Het is veel waar voor het geld maar het is geen speed monster. Er zit een simpel SPARC processortje in. Op zich is dat voor een netwerkservertje voor dagelijks gebruik geen probleem. maar HiRes 24/96 Flac decoderen trekt ie net niet, 16/44.1 is geen probleem. Verder voordeel: Hij is erg zuinig: Trekt bij mij iets van 17W full load met 2 WD enterprise-green schijven er in.
Let wel op dat je HD in het lijstje met compatibele schijven staan, de ene SATA is de andere niet heb ik gemerkt.
Ik heb niet sneller nodig, stream b.v. geen HD video. Heb je dat wel, kun je beter naar een snellere omzien. Maar dan betaal je ook 3x - 4x zoveel. Voor audio en foto werk en al het andere wat je op een server wil gooien zoals back-ups, doet ie het tot nu toe probleemloos.
En heb je toch geld zat stuk te slaan: http://www.hp.com/united-states/campaig ... index.html
B.t.w. Je schijven zomaar overgooien gaat niet Hans. De DUO formatteert en initialiseert de schijven voor eerste gebruik. Wat er op stond ben je dus kwijt.
Het is veel waar voor het geld maar het is geen speed monster. Er zit een simpel SPARC processortje in. Op zich is dat voor een netwerkservertje voor dagelijks gebruik geen probleem. maar HiRes 24/96 Flac decoderen trekt ie net niet, 16/44.1 is geen probleem. Verder voordeel: Hij is erg zuinig: Trekt bij mij iets van 17W full load met 2 WD enterprise-green schijven er in.
Let wel op dat je HD in het lijstje met compatibele schijven staan, de ene SATA is de andere niet heb ik gemerkt.
Ik heb niet sneller nodig, stream b.v. geen HD video. Heb je dat wel, kun je beter naar een snellere omzien. Maar dan betaal je ook 3x - 4x zoveel. Voor audio en foto werk en al het andere wat je op een server wil gooien zoals back-ups, doet ie het tot nu toe probleemloos.
En heb je toch geld zat stuk te slaan: http://www.hp.com/united-states/campaig ... index.html
B.t.w. Je schijven zomaar overgooien gaat niet Hans. De DUO formatteert en initialiseert de schijven voor eerste gebruik. Wat er op stond ben je dus kwijt.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja dat klopt. Ik heb hem ook leeg gekocht omdat ik die energiezuinige WD Green schijven er in wilde. Standaard zit er iets van Seagate in of zo.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Speelt bij mij op een Synology 210j met 2TB totaal, aangezet, geinstalleerd en verder nooit meer naar omgekeken, kortom werkt perfect.
Rob.
Rob.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
poep, nu is de prijs €199hannesie schreef:Als je dan niet stabiel kunt krijgen, kun je ook de schijven overplaatsen naar een Netgear bij jouw uit het dorp voor €149,--
http://www.informatique.nl/551219/netge ... ebone.html
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat is de normale prijs. De aanbiedingspartij zal op zijn... 
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hou er overigens met de nieuwe WD green serie (type eindigt op EARS) rekening mee dat die gebruik maken van advanced format en dat niet alles daar zomaar mee overweg kan. Zit geloof ik wel een jumper op waarmee je ze "compatible" kan maken met oudere systemen.Pjotr schreef:Ja dat klopt. Ik heb hem ook leeg gekocht omdat ik die energiezuinige WD Green schijven er in wilde. Standaard zit er iets van Seagate in of zo.
Scanspeakman
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
maar wifimedia heeft 'm nog wel voor 149, maar die zitten niet om de hoek
@Pjotr: welke smaak van die groene caviaar heb jij? ik heb die 640GB, die staat niet in de lijst van Netgear, de 500GB en 750GB wel...
@Pjotr: welke smaak van die groene caviaar heb jij? ik heb die 640GB, die staat niet in de lijst van Netgear, de 500GB en 750GB wel...
