Sonus Faber Amati look-a-like
Moderator: Beheerdersteam
Ik heb hiervoor ookal speakers gehad. Met daarin de vifa speakers. Dit waren alleen de tweeter en het de bass speaker. Ik wilde hier een mid tussen hebben. Omdat de tweeter en de bass samen het mid moesten gaan produceren. De uitkomst daarvan was dat het schel ging klinken. Te schel voor mij. Ik heb de oude speakerset gekocht om "hard" muziek te kunnen luistere met veel bass. Daar waren ze toen ook voor gemaakt. Maar op ten duur ging dat me vervelen, en kreeg meer behoefte aan het rustige warme geluid. Toen ben ik samen met die oom van me naar Speakerland geweest om een passend mid speakertje uit te zoeken, en dit vervolgens allemaal in 1 kast te bouwen. Nu is de bedoeling dat het midje de tonen gaat produceren waarvoor het gemaakt is. En de andere 2 speakers niet meer belast worden met het mid.
Vandaar deze speaker combinatie. Het is wel gewaagd om meteen met deze spullen dit allemaal uit te gaan proberen. Maar gelukkig zijn we geen problemen tegen gekomen die we niet meer op konden lossen.
Mvg,
Tommie Verhoeven
Vandaar deze speaker combinatie. Het is wel gewaagd om meteen met deze spullen dit allemaal uit te gaan proberen. Maar gelukkig zijn we geen problemen tegen gekomen die we niet meer op konden lossen.
Mvg,
Tommie Verhoeven
Hoe staat het met de vorderingen in je project?
Ben ze zelf ook aan het maken; met 2 x Peerles HDS164-Nomex + Vifa XT25TG30-04.
Dus Cremoma/Amati uiterlijk met set-up uit Grand Piano Homage.
Filter komt extern.
Eerste ruwe resultaten zien er goed uit; moet vast nog veel schuren.
Ga je de baffle met leer bekleden?
Ben ze zelf ook aan het maken; met 2 x Peerles HDS164-Nomex + Vifa XT25TG30-04.
Dus Cremoma/Amati uiterlijk met set-up uit Grand Piano Homage.
Filter komt extern.
Eerste ruwe resultaten zien er goed uit; moet vast nog veel schuren.
Ga je de baffle met leer bekleden?
Ik zou voor pur gaan. vloeit beter tussen de pijpjes, en je kan met een (grote) bus af. Verleng je het spuitpijpje, kan je in een keer van onder tot boven vullen.tmi schreef:Met welk materiaal. Met pur, of kit? Even kijken wat het meest geschikte hiervoor is.
grt Tommie
Je kan de pijpjes ook aan elkaar lijmen, en tussen de pijpjes ook dempspul doen.
Sorry maar heb de laatste paar dagen helemaal geen tijd om maar iets te posten.Chris schreef:Hoe staat het met de vorderingen in je project?
Ben ze zelf ook aan het maken; met 2 x Peerles HDS164-Nomex + Vifa XT25TG30-04.
Dus Cremoma/Amati uiterlijk met set-up uit Grand Piano Homage.
Filter komt extern.
Eerste ruwe resultaten zien er goed uit; moet vast nog veel schuren.
Ga je de baffle met leer bekleden?
Maar het gaat weer goed met het project. Het heeft even stil gelegen door omstandigheden.
We hebben een oplossing gevonden om de ruimte op te vullen. Zoals je op het laatste plaatje kunt zien, worden die pvc-buizen opgevuld met dempingsmateriaal. Eerst wordt er een 5-cm rondje 5 mm dik onderin de buis vast geslagen. Dan word de pvc buis opgevuld met dempingsmateriaal, en vorvolgens weer aan de bovenkant dichtgemaakt met zo'n zelfde rondje.
Ik laat jullie zo snel mogelijk foto's zien.
Dit is een slopend karwei, en kost veel tijd. Laten we hopen dat het allemaal ook goed uitpakt.
Dit wordt dus dempingsmateriaal. Ik weet zo niet hoe het heet, maar op de foto kun je zien wat ik bedoel. Ik ga zo snel mogelijk die foto's posten.teacher schreef:Ik zou voor pur gaan. vloeit beter tussen de pijpjes, en je kan met een (grote) bus af. Verleng je het spuitpijpje, kan je in een keer van onder tot boven vullen.tmi schreef:Met welk materiaal. Met pur, of kit? Even kijken wat het meest geschikte hiervoor is.
grt Tommie
Je kan de pijpjes ook aan elkaar lijmen, en tussen de pijpjes ook dempspul doen.
Groeten,
Tommie

