Sonus Faber Amati look-a-like

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Chris
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 17 aug 2005, 11:33
Locatie: Tilburg

Bericht door Chris »

Ga je nog steeds uit van de Vifa/Seas combinatie?
tmi
Berichten: 20
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 11:58

Bericht door tmi »

@ Chris.

Yep, die combinatie blijft het.
Chris
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 17 aug 2005, 11:33
Locatie: Tilburg

Bericht door Chris »

Ik ben zelf ook "Sonus kasten" aan het maken, maar vind de originele Scan Speak units te duur voor mijn eerste project sinds lange tijd.
Zoek hiervoor dus een alternatief.
Vanwaar je keuze voor Vifa/Seas combinatie?
tmi
Berichten: 20
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 11:58

Bericht door tmi »

Ik heb hiervoor ookal speakers gehad. Met daarin de vifa speakers. Dit waren alleen de tweeter en het de bass speaker. Ik wilde hier een mid tussen hebben. Omdat de tweeter en de bass samen het mid moesten gaan produceren. De uitkomst daarvan was dat het schel ging klinken. Te schel voor mij. Ik heb de oude speakerset gekocht om "hard" muziek te kunnen luistere met veel bass. Daar waren ze toen ook voor gemaakt. Maar op ten duur ging dat me vervelen, en kreeg meer behoefte aan het rustige warme geluid. Toen ben ik samen met die oom van me naar Speakerland geweest om een passend mid speakertje uit te zoeken, en dit vervolgens allemaal in 1 kast te bouwen. Nu is de bedoeling dat het midje de tonen gaat produceren waarvoor het gemaakt is. En de andere 2 speakers niet meer belast worden met het mid.
Vandaar deze speaker combinatie. Het is wel gewaagd om meteen met deze spullen dit allemaal uit te gaan proberen. Maar gelukkig zijn we geen problemen tegen gekomen die we niet meer op konden lossen.

Mvg,
Tommie Verhoeven
Chris
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 17 aug 2005, 11:33
Locatie: Tilburg

Bericht door Chris »

Hoe staat het met de vorderingen in je project?
Ben ze zelf ook aan het maken; met 2 x Peerles HDS164-Nomex + Vifa XT25TG30-04.
Dus Cremoma/Amati uiterlijk met set-up uit Grand Piano Homage.
Filter komt extern.
Eerste ruwe resultaten zien er goed uit; moet vast nog veel schuren.
Ga je de baffle met leer bekleden?
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

tmi schreef:
Met welk materiaal. Met pur, of kit? Even kijken wat het meest geschikte hiervoor is.

grt Tommie
Ik zou voor pur gaan. vloeit beter tussen de pijpjes, en je kan met een (grote) bus af. Verleng je het spuitpijpje, kan je in een keer van onder tot boven vullen.

Je kan de pijpjes ook aan elkaar lijmen, en tussen de pijpjes ook dempspul doen.
tmi
Berichten: 20
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 11:58

Bericht door tmi »

Chris schreef:
Hoe staat het met de vorderingen in je project?
Ben ze zelf ook aan het maken; met 2 x Peerles HDS164-Nomex + Vifa XT25TG30-04.
Dus Cremoma/Amati uiterlijk met set-up uit Grand Piano Homage.
Filter komt extern.
Eerste ruwe resultaten zien er goed uit; moet vast nog veel schuren.
Ga je de baffle met leer bekleden?
Sorry maar heb de laatste paar dagen helemaal geen tijd om maar iets te posten.
Maar het gaat weer goed met het project. Het heeft even stil gelegen door omstandigheden.
We hebben een oplossing gevonden om de ruimte op te vullen. Zoals je op het laatste plaatje kunt zien, worden die pvc-buizen opgevuld met dempingsmateriaal. Eerst wordt er een 5-cm rondje 5 mm dik onderin de buis vast geslagen. Dan word de pvc buis opgevuld met dempingsmateriaal, en vorvolgens weer aan de bovenkant dichtgemaakt met zo'n zelfde rondje.
Ik laat jullie zo snel mogelijk foto's zien.
Dit is een slopend karwei, en kost veel tijd. Laten we hopen dat het allemaal ook goed uitpakt.
teacher schreef:
tmi schreef:
Met welk materiaal. Met pur, of kit? Even kijken wat het meest geschikte hiervoor is.

grt Tommie
Ik zou voor pur gaan. vloeit beter tussen de pijpjes, en je kan met een (grote) bus af. Verleng je het spuitpijpje, kan je in een keer van onder tot boven vullen.

Je kan de pijpjes ook aan elkaar lijmen, en tussen de pijpjes ook dempspul doen.
Dit wordt dus dempingsmateriaal. Ik weet zo niet hoe het heet, maar op de foto kun je zien wat ik bedoel. Ik ga zo snel mogelijk die foto's posten.

Groeten,
Tommie
Plaats reactie