Dat zal wel goed komen… in Ermelo klonk je “brouwsel” uitmuntend
10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Op 4 feb wil ik even komen kijken/luisteren. Eind 2022 kocht ik een MM/MC voorversterker. Als ik die meeneem, kan die dan even ter vergelijking met een hoogwaardig exemplaar van een van de exposanten komen te staan?
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Weet iemand toevallig (of niet toevallig) de afmetingen van Kamer 3? Als t lukt reken ik dan de roommodes uit om eventueel nog wat ruimtecorrecties in de DSP in te voeren. Anders wordt t toch de meetset meenemen 
Satefan.
Satefan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Pim en hennes welkom op de luisterdag.
Video's bekeken, heel gaaf, kom zeker even luisteren morgen.
Ik weet niet of het daar het evenement voor is, maar als je iemand kunt vinden die dit wil kan het natuurlijk. Misschien bij Audio Creative? Morgen maar even vragen.
Kreeg dezelfde vraag van 1 van je kamergenoten, en was er dinsdag. Gemeten door stappen te zetten van ongeveer 1 meter, kom ik op ongeveer 7x7 meter. Ongeveer dus!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Heren demonstrateurs, denken jullie aan power verlengkabels en verdeeldozen!
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Op het laatste moment de hypex maar even gauw met resthout ingepakt. Het groene lampje brand en het aangesloten woofertje bleef heel dus het zal mij benieuwen morgen.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Vanaf hoe laat kunnen de demonstrateurs naar binnen om de spullen alvast in de ruimte te zetten en eventueel kort te testen?
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Alles ingeladen; gereed voor vertrek.
De stationcar is daadwerkelijk afgetopt; effe opletten bij de verkeersdrempels.
Mogelijk kom ik iets lichter/leger terug als de verkoop wat loopt.
Buiten een kudde condensatoren, zilverdraad, XLR-interlinks en een stapel audio-boeken ook nog een paartje Supravox 285GMF mee ....om niet meer mee terug te nemen.
Ik kijk uit naar een toffe audiodag.
Tot morgen !
Met muzikale groet,
Reinout
De stationcar is daadwerkelijk afgetopt; effe opletten bij de verkeersdrempels.
Mogelijk kom ik iets lichter/leger terug als de verkoop wat loopt.
Buiten een kudde condensatoren, zilverdraad, XLR-interlinks en een stapel audio-boeken ook nog een paartje Supravox 285GMF mee ....om niet meer mee terug te nemen.
Ik kijk uit naar een toffe audiodag.
Tot morgen !
Met muzikale groet,
Reinout
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik dacht dat je bij het transport van buizen versterkers, altijd de buizen eruit moet halen, en goed zacht ingepakt los vervoeren?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Correct
Je maakt er weer serieus werk van Reinoutrdv300b833 schreef: ↑vr 03 feb 2023, 20:05Alles ingeladen; gereed voor vertrek.
De stationcar is daadwerkelijk afgetopt; effe opletten bij de verkeersdrempels.
Mogelijk kom ik iets lichter/leger terug als de verkoop wat loopt.
Buiten een kudde condensatoren, zilverdraad, XLR-interlinks en een stapel audio-boeken ook nog een paartje Supravox 285GMF mee ....om niet meer mee terug te nemen.
Ik kijk uit naar een toffe audiodag.
Tot morgen !
Met muzikale groet,
Reinout
Heb hier ook alles net klaar staan
Tot morgen mensen!
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Hmm ik zou niet durven, alles inladen en dan slapen , maar dat komt wellicht ook omdat ik mee rij (en in een hele goede buurt woon
) zou een beetje gek zijn.
ik heb alles bij elkaar verzameld ex de dingen die muziek maken
ben nog aan het luisteren , maar heb wel wat voorbeeld materiaal klaar gelegd hoop dat mensen dat leuk vinden? want aan de speakers is niks te zien , vanwege de afwerking 
Een frame van de midrange en tweeter, en een folie van een van een van de bass panelen. wellicht leuk omdat ze een dubbele spreekspoel hebben. en de magneten die gebruikt zijn in deze set.
daarnaast als er ruimte is 2 statieven , neem ook de zoom audio recorder mee en een setje binauraal microfoons, als ik tijd heb en de persoon die de demo geeft het leuk vind als ik een opname maak dan zou dat wellicht kunnen (beloof niks) maar ik zal het hoe dan ook vragen, voordat ik een audio opname maak.
mjah straks alles inpakken, maar eerst nog even luisteren en de playlist op volgorde zetten. Zegt niks wijk ik toch van af denk ik
ik heb alles bij elkaar verzameld ex de dingen die muziek maken
Een frame van de midrange en tweeter, en een folie van een van een van de bass panelen. wellicht leuk omdat ze een dubbele spreekspoel hebben. en de magneten die gebruikt zijn in deze set.
daarnaast als er ruimte is 2 statieven , neem ook de zoom audio recorder mee en een setje binauraal microfoons, als ik tijd heb en de persoon die de demo geeft het leuk vind als ik een opname maak dan zou dat wellicht kunnen (beloof niks) maar ik zal het hoe dan ook vragen, voordat ik een audio opname maak.
mjah straks alles inpakken, maar eerst nog even luisteren en de playlist op volgorde zetten. Zegt niks wijk ik toch van af denk ik
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Vervoer buizen: er zijn buizen en buizen. De ene is (mechanisch) gevoeliger dan de andere.
De buizenbak achterin heeft 2 paartjes 6C45's. Die buizen maken het niet zoveel uit of je ze nog eens apart inpakt....
Maar als ik de grote voorbak mee zou nemen (werkend op de PT8 of 4019a) reken maar dat ik die items apart & goed zou inpakken.
Humor: in mijn tweeteramp (nu niet mee....past niet meer....) gebruik ik oa de ED111 als eindpit. Die buis is zelfs gemaakt voor auto-telefonie en MOET dus tegen dit soort misbruik kunnen. En ik MOEST nu wel inpakken want het spetteren/miezeren is hier nu begonnen en ik heb liever geen druppels in de apparatuur.
Tot morgen.
Met muzikale groet,
Reinout
De buizenbak achterin heeft 2 paartjes 6C45's. Die buizen maken het niet zoveel uit of je ze nog eens apart inpakt....
Maar als ik de grote voorbak mee zou nemen (werkend op de PT8 of 4019a) reken maar dat ik die items apart & goed zou inpakken.
Humor: in mijn tweeteramp (nu niet mee....past niet meer....) gebruik ik oa de ED111 als eindpit. Die buis is zelfs gemaakt voor auto-telefonie en MOET dus tegen dit soort misbruik kunnen. En ik MOEST nu wel inpakken want het spetteren/miezeren is hier nu begonnen en ik heb liever geen druppels in de apparatuur.
Tot morgen.
Met muzikale groet,
Reinout
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Deze hebben we enkele jaren terug gehoord in een open baffle? Die zijn mij wel bijgebleven.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Goedemorgen Mark,
dan heb jij ze gehoord in hun eerste versie: Supravox 285GMF voor mid/laag en de FaitalPro HF104AK voor het hoog (+ K-tube) In de loop van de tijd zijn ze, zelfbouwers blijven bezig....., uitgerust met fieldcoil-drivers. De von Langa AC-2676 voor mid/laag en de von Langa A4000 voor het hoog.
Ook de K-tube heeft een opfrisbeurt gekregen.
Tot over een paar uur.
Ik vertrek zo en als het mee zit op de weg (geen idee....) drink ik nog wel even koffie bij de nabije McDonalds want ter plaatse is er op dat tijdstip nog helemaal niets open. ((McDonalds Hengelo Westermaat; zo ongeveer aan de afrit A1 als je toch naar Slangenbeek gaat; vanaf 08.00 open)).
Met muzikale groet,
Reinout
dan heb jij ze gehoord in hun eerste versie: Supravox 285GMF voor mid/laag en de FaitalPro HF104AK voor het hoog (+ K-tube) In de loop van de tijd zijn ze, zelfbouwers blijven bezig....., uitgerust met fieldcoil-drivers. De von Langa AC-2676 voor mid/laag en de von Langa A4000 voor het hoog.
Ook de K-tube heeft een opfrisbeurt gekregen.
Tot over een paar uur.
Ik vertrek zo en als het mee zit op de weg (geen idee....) drink ik nog wel even koffie bij de nabije McDonalds want ter plaatse is er op dat tijdstip nog helemaal niets open. ((McDonalds Hengelo Westermaat; zo ongeveer aan de afrit A1 als je toch naar Slangenbeek gaat; vanaf 08.00 open)).
Met muzikale groet,
Reinout
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
als er iemand na een meetsessie denkt "dat wil ik zelf kunnen" dan heb ik wel een paar miniDSP UMUK-1 bij me voor een rond bedrag
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Autootje zit vol, ik sjees nu aan! Zin in! 
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Het schijnt dat Leo een optreden gaat geven onder zijn artiesten naam McCrypt!
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik wens een ieder daar een gezellige dag toe.
Douwe
Douwe
