10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Ouwebok »

WrineX schreef: vr 03 feb 2023, 1:09
Woei , bijna klaar met mijn brouwsel om mee te nemen :) volgend jaar toch echt proberen iets eerder te beginnen.

tot zaterdag !
Dat zal wel goed komen… in Ermelo klonk je “brouwsel” uitmuntend :goedzo:
hypexfan
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 01 jan 2021, 15:59

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door hypexfan »

Op 4 feb wil ik even komen kijken/luisteren. Eind 2022 kocht ik een MM/MC voorversterker. Als ik die meeneem, kan die dan even ter vergelijking met een hoogwaardig exemplaar van een van de exposanten komen te staan?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door satefan »

Weet iemand toevallig (of niet toevallig) de afmetingen van Kamer 3? Als t lukt reken ik dan de roommodes uit om eventueel nog wat ruimtecorrecties in de DSP in te voeren. Anders wordt t toch de meetset meenemen :-)

Satefan.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Pim en hennes welkom op de luisterdag.
WrineX schreef: vr 03 feb 2023, 1:09
Woei , bijna klaar met mijn brouwsel om mee te nemen :) volgend jaar toch echt proberen iets eerder te beginnen.

tot zaterdag !
Video's bekeken, heel gaaf, kom zeker even luisteren morgen.
hypexfan schreef: vr 03 feb 2023, 10:44
Op 4 feb wil ik even komen kijken/luisteren. Eind 2022 kocht ik een MM/MC voorversterker. Als ik die meeneem, kan die dan even ter vergelijking met een hoogwaardig exemplaar van een van de exposanten komen te staan?
Ik weet niet of het daar het evenement voor is, maar als je iemand kunt vinden die dit wil kan het natuurlijk. Misschien bij Audio Creative? Morgen maar even vragen.
satefan schreef: vr 03 feb 2023, 11:46
Weet iemand toevallig (of niet toevallig) de afmetingen van Kamer 3? Als t lukt reken ik dan de roommodes uit om eventueel nog wat ruimtecorrecties in de DSP in te voeren. Anders wordt t toch de meetset meenemen :-)

Satefan.
Kreeg dezelfde vraag van 1 van je kamergenoten, en was er dinsdag. Gemeten door stappen te zetten van ongeveer 1 meter, kom ik op ongeveer 7x7 meter. Ongeveer dus!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Heren demonstrateurs, denken jullie aan power verlengkabels en verdeeldozen!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door satefan »

Barry2001 schreef: vr 03 feb 2023, 12:03
Heren demonstrateurs, denken jullie aan power verlengkabels en verdeeldozen!
+1
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Henkjan »

WrineX schreef: vr 03 feb 2023, 1:09
volgend jaar toch echt proberen iets eerder te beginnen.
:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door beijert »

Op het laatste moment de hypex maar even gauw met resthout ingepakt. Het groene lampje brand en het aangesloten woofertje bleef heel dus het zal mij benieuwen morgen.
IMG-20230203-WA0007.jpeg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door satefan »

Vanaf hoe laat kunnen de demonstrateurs naar binnen om de spullen alvast in de ruimte te zetten en eventueel kort te testen?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Marp »

Barry zal het vast nog bevestigen, maar ik geloof dat je hier wel aan vastzit:
Barry2001 schreef: zo 06 nov 2022, 12:55
De deuren gaan om 10:00 open, tot 17:00 kunnen we er terecht.
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rdv300b833 »

Alles ingeladen; gereed voor vertrek.
De stationcar is daadwerkelijk afgetopt; effe opletten bij de verkeersdrempels.
Mogelijk kom ik iets lichter/leger terug als de verkoop wat loopt.
Buiten een kudde condensatoren, zilverdraad, XLR-interlinks en een stapel audio-boeken ook nog een paartje Supravox 285GMF mee ....om niet meer mee terug te nemen.

Ik kijk uit naar een toffe audiodag.
Tot morgen !
Met muzikale groet,
Reinout
Bijlagen
nu de speakers nog; 60+ kg/stuk
nu de speakers nog; 60+ kg/stuk
....daar kan geen bijrijder meer bij....
....daar kan geen bijrijder meer bij....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Henkjan »

:think: ik heb een beetje raar gevoel, het is nog lang niet middernacht en ik heb alles al ingeladen :shock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Walt »

Ik dacht dat je bij het transport van buizen versterkers, altijd de buizen eruit moet halen, en goed zacht ingepakt los vervoeren?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Marp schreef: vr 03 feb 2023, 18:48
Barry zal het vast nog bevestigen, maar ik geloof dat je hier wel aan vastzit:
Barry2001 schreef: zo 06 nov 2022, 12:55
De deuren gaan om 10:00 open, tot 17:00 kunnen we er terecht.
Correct :goedzo:
rdv300b833 schreef: vr 03 feb 2023, 20:05
Alles ingeladen; gereed voor vertrek.
De stationcar is daadwerkelijk afgetopt; effe opletten bij de verkeersdrempels.
Mogelijk kom ik iets lichter/leger terug als de verkoop wat loopt.
Buiten een kudde condensatoren, zilverdraad, XLR-interlinks en een stapel audio-boeken ook nog een paartje Supravox 285GMF mee ....om niet meer mee terug te nemen.

Ik kijk uit naar een toffe audiodag.
Tot morgen !
Met muzikale groet,
Reinout
Je maakt er weer serieus werk van Reinout :rock: Slangenbeek is drempel city, gelukkig valt net het stukje naar het wijkcentrum mee. Wie maakt Reinout los morgen mensen?
Henkjan schreef: vr 03 feb 2023, 20:44
:think: ik heb een beetje raar gevoel, het is nog lang niet middernacht en ik heb alles al ingeladen :shock:
Heb hier ook alles net klaar staan :goedzo: tijd voor chill, een muziekje en een :beer:

Tot morgen mensen!
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door WrineX »

Hmm ik zou niet durven, alles inladen en dan slapen , maar dat komt wellicht ook omdat ik mee rij (en in een hele goede buurt woon ;)) zou een beetje gek zijn.

ik heb alles bij elkaar verzameld ex de dingen die muziek maken :) ben nog aan het luisteren , maar heb wel wat voorbeeld materiaal klaar gelegd hoop dat mensen dat leuk vinden? want aan de speakers is niks te zien , vanwege de afwerking :)

Een frame van de midrange en tweeter, en een folie van een van een van de bass panelen. wellicht leuk omdat ze een dubbele spreekspoel hebben. en de magneten die gebruikt zijn in deze set.

daarnaast als er ruimte is 2 statieven , neem ook de zoom audio recorder mee en een setje binauraal microfoons, als ik tijd heb en de persoon die de demo geeft het leuk vind als ik een opname maak dan zou dat wellicht kunnen (beloof niks) maar ik zal het hoe dan ook vragen, voordat ik een audio opname maak.

mjah straks alles inpakken, maar eerst nog even luisteren en de playlist op volgorde zetten. Zegt niks wijk ik toch van af denk ik
Bijlagen
voorbeeldjes.jpg
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rdv300b833 »

Vervoer buizen: er zijn buizen en buizen. De ene is (mechanisch) gevoeliger dan de andere.
De buizenbak achterin heeft 2 paartjes 6C45's. Die buizen maken het niet zoveel uit of je ze nog eens apart inpakt....
Maar als ik de grote voorbak mee zou nemen (werkend op de PT8 of 4019a) reken maar dat ik die items apart & goed zou inpakken.

Humor: in mijn tweeteramp (nu niet mee....past niet meer....) gebruik ik oa de ED111 als eindpit. Die buis is zelfs gemaakt voor auto-telefonie en MOET dus tegen dit soort misbruik kunnen.
de tweeteramp met vele buisopties. De ED111 doet het prima !
de tweeteramp met vele buisopties. De ED111 doet het prima !
En ik MOEST nu wel inpakken want het spetteren/miezeren is hier nu begonnen en ik heb liever geen druppels in de apparatuur.

Tot morgen.
Met muzikale groet,
Reinout
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door beijert »

rdv300b833 schreef: vr 03 feb 2023, 20:05
een paartje Supravox 285GMF mee ....
Deze hebben we enkele jaren terug gehoord in een open baffle? Die zijn mij wel bijgebleven. :goeie:
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rdv300b833 »

Goedemorgen Mark,

dan heb jij ze gehoord in hun eerste versie: Supravox 285GMF voor mid/laag en de FaitalPro HF104AK voor het hoog (+ K-tube)
demo-speaker; 1e versie
demo-speaker; 1e versie
DSCN0534.JPG (38.67 KiB) 238 keer bekeken
In de loop van de tijd zijn ze, zelfbouwers blijven bezig....., uitgerust met fieldcoil-drivers. De von Langa AC-2676 voor mid/laag en de von Langa A4000 voor het hoog.
demo-speaker; laatste versie
demo-speaker; laatste versie

Ook de K-tube heeft een opfrisbeurt gekregen.

Tot over een paar uur.
Ik vertrek zo en als het mee zit op de weg (geen idee....) drink ik nog wel even koffie bij de nabije McDonalds want ter plaatse is er op dat tijdstip nog helemaal niets open. ((McDonalds Hengelo Westermaat; zo ongeveer aan de afrit A1 als je toch naar Slangenbeek gaat; vanaf 08.00 open)).

Met muzikale groet,
Reinout
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Henkjan »

als er iemand na een meetsessie denkt "dat wil ik zelf kunnen" dan heb ik wel een paar miniDSP UMUK-1 bij me voor een rond bedrag
Bert911
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 apr 2022, 22:53
Locatie: Oirschot

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Bert911 »

Autootje zit vol, ik sjees nu aan! Zin in! :rock:
Bijlagen
IMG_20230204_083213.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door ds23man »

Bert911 schreef: za 04 feb 2023, 8:34
Autootje zit vol, ik sjees nu aan! Zin in! :rock:
Is dit voor de spreekstalmeester? :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Walt »

Het schijnt dat Leo een optreden gaat geven onder zijn artiesten naam McCrypt!
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door douwebakker »

Ik wens een ieder daar een gezellige dag toe.
Douwe
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door pappaleo »

Walt schreef: za 04 feb 2023, 9:06
Het schijnt dat Leo een optreden gaat geven onder zijn artiesten naam McCrypt!
Het schijnt zelfs dat Leo er helemaal niet bij is :relax:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”