Thesis, mini vloerstaandertje als navolging op de Hestia
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
3 weg serie das best knap..Edo schreef:Ja, dat is waar. Vooral 3-weg serie is toch wat lastiger dan 2-weg.
Maar dit is pas dag 1 dat er geluid uit komt, dus ga nog wel even door.
Daarnet de 13uF condensator verkleint naar 10uF wat een lichte daling geeft tussen 2...5 Khz. Weinig, maar scheelt al weer iets.
(voor filter zie pagina 8 van dit topic)
ga je ook nog 3 weg parallel testen Edo ?
mooie weergevers mag ik wel zeggen...
zo zie je ze niet vaak... ook niet in de
HaaiFaai winkels....
hoop ze ooit eens te kunnen beluisteren
ach mischien kom je ooit eens naar het noorden he
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Denk het niet Weidok. Het drie weg serie was al een aardige kluif en heb betere ervaringen met serie dan parallel. Maar da´s persoonlijk. Dus denk dat het hierbij blijft.weidok schreef:3 weg serie das best knap..
ga je ook nog 3 weg parallel testen Edo ?
De laatste meeting in het noorden had ik graag naartoe gekomen, alleen had ik niet veel om te laten zien en toen ook zeer weinig tijd. Maar als er nog een meeting komt in het noorden kom ik graag die kant op.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Lijkt me ook gezellig.
Ondertussen nog wat zitten freubelen aan het filter. aantal dingen zijn aangepast, waardoor 1 en ander wat vlakker verloopt en rond de 2,5....4Khz een dB'tje is gezakt. De sssss'en zijn nu minder, totaalbeeld is wat voller.
In grote lijnen: 22uF is verlaagt, parallel aan tweeter is een weerstand gekomen en 13,3uF is naar 10uF gezakt. Dit geheel paar dagen laten staan en dan eens kijken en vergelijken met het orgineel.
Ondertussen nog wat zitten freubelen aan het filter. aantal dingen zijn aangepast, waardoor 1 en ander wat vlakker verloopt en rond de 2,5....4Khz een dB'tje is gezakt. De sssss'en zijn nu minder, totaalbeeld is wat voller.
In grote lijnen: 22uF is verlaagt, parallel aan tweeter is een weerstand gekomen en 13,3uF is naar 10uF gezakt. Dit geheel paar dagen laten staan en dan eens kijken en vergelijken met het orgineel.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Edo,
Even een suggestie mbt. je optimalisaties aan 't fiter, zet ze anders een middag met de luidsprekers naar elkaar toe, in tegenfase, op flink volume met een CD met ruis, of nog beter, roze ruis en ga daarna weer eens meten en luisteren. Zodoende ben je niet continue aan 't corrigeren voor de drivers die ingespeeld raken, maar boek je echte winst die ook blijvend is.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Even een suggestie mbt. je optimalisaties aan 't fiter, zet ze anders een middag met de luidsprekers naar elkaar toe, in tegenfase, op flink volume met een CD met ruis, of nog beter, roze ruis en ga daarna weer eens meten en luisteren. Zodoende ben je niet continue aan 't corrigeren voor de drivers die ingespeeld raken, maar boek je echte winst die ook blijvend is.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Geluid is nu ook erg lekker al zeg ik hetzelf, maar daarover later meer.
Vandaag een vrije dag genomen om te klussen. Baby kamer moet nog af en er moet nog een kast af natuurlijk. Vanmorgen begonnen met het fieren van kast 2. Alles in de lijmklemmen gezet en uurtje of twee laten drogen.
Tussendoor tijd voor ander klusjes.
Na het drogen van de lijm kunnen alle lijmklemmen er weer af en begint het strijken. Door het vocht in de lijm bolt het fineer licht op. Door nu na twee uur (als lijm nog niet helemaal droog is) de strijkbout te gebruiken en stukje bij beetje verwarmen en er gelijk met een kurkblokje achteraan te gaan kleeft alles weer goed vast en worden de strookjes fineer weer lekker vlak.
Vandaag een vrije dag genomen om te klussen. Baby kamer moet nog af en er moet nog een kast af natuurlijk. Vanmorgen begonnen met het fieren van kast 2. Alles in de lijmklemmen gezet en uurtje of twee laten drogen.
Tussendoor tijd voor ander klusjes.
Na het drogen van de lijm kunnen alle lijmklemmen er weer af en begint het strijken. Door het vocht in de lijm bolt het fineer licht op. Door nu na twee uur (als lijm nog niet helemaal droog is) de strijkbout te gebruiken en stukje bij beetje verwarmen en er gelijk met een kurkblokje achteraan te gaan kleeft alles weer goed vast en worden de strookjes fineer weer lekker vlak.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Kast twee dus geheel in elkaar op de laatste woofer na...daar moet het filter nog doorheen naar binnen geschoven worden. En juist dat was ietswat lastig omdat dat een vrij klein gat is. Maar het filter is nu opgesplitst in twee delen waardoor de twee delen toch door dat gat de kast in geschoven kunnen worden..... 
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Tuurlijk gaan ze mee naar DDIY2007...alleen heb ik daar nog weinig over gehoord. ST al mail gestuurd van de week, maar nog niets van vernomen verder....Martijn M schreef:Mooi Edo! Gaan ze mee naar de DDIY?
Ga je nog verder op het ingeslagen (SF-look-)pad?
Voorstel: HDS tweeter, HDS 134 als mid en HDS 205 als woofers.
En leuk voorstel Martijn. Denk inderdaad aan iets in die geest. SF look-a-like maar dan meer Swans achtig...nou ja, ehm, zoiets of zo. Maar daarover later meer.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Mooi werk Edo! Proficiat!
De kinderen nog niet met hun vingers aan de dome tweeters gezeten? Of heeft d'r al een speelgoed vrachtwagen oid. kennis gemaakt met de conussen van je (mid)woofers?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De kinderen nog niet met hun vingers aan de dome tweeters gezeten? Of heeft d'r al een speelgoed vrachtwagen oid. kennis gemaakt met de conussen van je (mid)woofers?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:






