ZBA CA versterkers bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Ok super :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

knuisje schreef:
Beter wel coaxkabel
Auw ik vind net een ingepakte bundel RG174 op m'n werkbank :hide:
Affijn hij moet toch nog uit elkaar #-o
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door ray5150 »

Maakt niet uit, Harry neem hem zo ook wel over. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Dacht het niet, Jan wou in Alphen ook al helpen dragen bij m'n CA :lagge:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

knuisje schreef:
Ik heb nog wel een encoder liggen, stuur maar een pb.
Binnen! Dankjewel!
Soldeer hem er net in, bouw alles weer op z'n plekje en .......... de DAC start niet meer op, oeps draadje van de kaku vergeten, nogmaals klik en :boos: de DAC zegt dat ie DAC is maar meer ook niet, verlichting gaat niet aan, niks :cry: draadjes allemaal gecheckt maar helaas, hij wil niet meer in gang ](*,)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Connectie tussen dac en controller al gecheckt? Over deze verbinding loopt de I2C connectie om de SRC aan te sturen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Ja maar dat ga ik voor de zekerheid zo nog een keer doen [-o<
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Wowly »

Shadow schreef:
Dacht het niet, Jan wou in Alphen ook al helpen dragen bij m'n CA :lagge:
You rang, mylord?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

knuisje schreef:
Connectie tussen dac en controller al gecheckt? Over deze verbinding loopt de I2C connectie om de SRC aan te sturen.
Die bedrading is in orde, maar ik krijg dus dit;
rsz_img_20181207_200619538.jpg
Dat zegt ie normaal ook, maar daarna gaat de verlichting aan en start ie op.

Als ik nou de bedrading los trek van de controller naar de dac;

rsz_img_20181207_200024794.jpg
De controller lijkt me dus in orde?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Ja, de controller werkt zo te zien goed. Normaliter krijg je de melding zoals het onderste plaatje als er een probleem is met de connectie. Bij jou blijft hij hangen in de detectie routine en komt hij niet tot deze melding. Dit verschijnsel heb ik nog niet eerder meegemaakt, moeilijk om op afstand te zeggen waar het misgaat.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Ik snap het, ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet, alles lijkt goed :?
Ik moet eens even nadenken hoe nu verder, als ik het niet werkend krijg moet ik een andere weg bewandelen, analoge voorversterker erin, alleen een volumeregeling, ik moet er eens over nadenken, iedere keuze betekend ook weer nieuwe front en achterplaten maken #-o
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Stuur anders de dacprint naar mij, dan kan ik nagaan waar het fout gaat.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Dat is goed, dac en controller dan maar, want de controller heb ik die nieuwe encoder op gezet...
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door erik1977 »

Shadow schreef:
Ik snap het, ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet, alles lijkt goed :?
Ik moet eens even nadenken hoe nu verder, als ik het niet werkend krijg moet ik een andere weg bewandelen, analoge voorversterker erin, alleen een volumeregeling, ik moet er eens over nadenken, iedere keuze betekend ook weer nieuwe front en achterplaten maken #-o
Ik heb hier nog een afdac liggen dus mocht je echt een onherstelbaar probleem hebben moet je maar ff een PM sturen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door FR_Aad »

K..
Da's balen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

erik1977 schreef:
Shadow schreef:
Ik snap het, ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet, alles lijkt goed :?
Ik moet eens even nadenken hoe nu verder, als ik het niet werkend krijg moet ik een andere weg bewandelen, analoge voorversterker erin, alleen een volumeregeling, ik moet er eens over nadenken, iedere keuze betekend ook weer nieuwe front en achterplaten maken #-o
Ik heb hier nog een afdac liggen dus mocht je echt een onherstelbaar probleem hebben moet je maar ff een PM sturen.
Als die werkeloos ligt pm ik sowieso Erik :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

FR_Aad schreef:
K..
Da's balen.
Diep ademhalen, doorgaan, Peter doet echt een super aanbieding om er naar te kijken, als hij hem niet aan de praat krijgt dan weet ik zeker dat het niks meer wordt :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Pjotr »

Balen idd. Maar hij gaat toch niet zomaar stuk? Alle kabels, kabeltjes en verbindingen dubbel, dubbel 3-dubbel gechecked? Ja, natuurlijk! Maar toch... Vooral IDC flatkabel kan nog wel eens een brakke verbinding bevatten.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

Die zit er niet in, is allemaal net spul met molex stekkers, even afwachten gewoon.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Hij doet het gewoon Joram, met jouw bijgeleverde kabeltjes. :D

Misschien zat er toch iets niet goed aangesloten bij je? :think:
Bijlagen
AFdacJoram.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

nee op dezelfde manier?
raarrrrrrrr :think:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Ik zal hem vandaag weer terugsturen. Als hij niet stuk is kan ik 'm niet repareren. :-k
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door Shadow »

nee maar dat betekend dat ik een ander probleem - waar ik nog geen flauw idee van heb - heb #-o

Dank voor de moeite iig!
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door knuisje »

Misschien veroorzaken de trafokabels van de ringkern die over de dacprint lopen bij het opstarten dermate veel storing dat een of meer IC's op tilt slaan. Ik zou toch die kabels wat verder bij de dac vandaan houden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar

Bericht door ray5150 »

Misschien een voedingsprobleem bij Joram, alle benodigde spanningen aanwezig ?
Plaats reactie