ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Auw ik vind net een ingepakte bundel RG174 op m'n werkbankknuisje schreef:Beter wel coaxkabel
Affijn hij moet toch nog uit elkaar
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje, 1 CA eindversterker klaar
Maakt niet uit, Harry neem hem zo ook wel over. 
Dacht het niet, Jan wou in Alphen ook al helpen dragen bij m'n CA 
Binnen! Dankjewel!knuisje schreef:Ik heb nog wel een encoder liggen, stuur maar een pb.
Soldeer hem er net in, bouw alles weer op z'n plekje en .......... de DAC start niet meer op, oeps draadje van de kaku vergeten, nogmaals klik en
Connectie tussen dac en controller al gecheckt? Over deze verbinding loopt de I2C connectie om de SRC aan te sturen.
Ja maar dat ga ik voor de zekerheid zo nog een keer doen 
You rang, mylord?Shadow schreef:Dacht het niet, Jan wou in Alphen ook al helpen dragen bij m'n CA
Die bedrading is in orde, maar ik krijg dus dit;knuisje schreef:Connectie tussen dac en controller al gecheckt? Over deze verbinding loopt de I2C connectie om de SRC aan te sturen.
Dat zegt ie normaal ook, maar daarna gaat de verlichting aan en start ie op.
Als ik nou de bedrading los trek van de controller naar de dac;
De controller lijkt me dus in orde?
Ja, de controller werkt zo te zien goed. Normaliter krijg je de melding zoals het onderste plaatje als er een probleem is met de connectie. Bij jou blijft hij hangen in de detectie routine en komt hij niet tot deze melding. Dit verschijnsel heb ik nog niet eerder meegemaakt, moeilijk om op afstand te zeggen waar het misgaat.
Ik snap het, ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet, alles lijkt goed
Ik moet eens even nadenken hoe nu verder, als ik het niet werkend krijg moet ik een andere weg bewandelen, analoge voorversterker erin, alleen een volumeregeling, ik moet er eens over nadenken, iedere keuze betekend ook weer nieuwe front en achterplaten maken
Ik moet eens even nadenken hoe nu verder, als ik het niet werkend krijg moet ik een andere weg bewandelen, analoge voorversterker erin, alleen een volumeregeling, ik moet er eens over nadenken, iedere keuze betekend ook weer nieuwe front en achterplaten maken
Stuur anders de dacprint naar mij, dan kan ik nagaan waar het fout gaat.
Dat is goed, dac en controller dan maar, want de controller heb ik die nieuwe encoder op gezet...
Ik heb hier nog een afdac liggen dus mocht je echt een onherstelbaar probleem hebben moet je maar ff een PM sturen.Shadow schreef:Ik snap het, ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet, alles lijkt goed![]()
Als die werkeloos ligt pm ik sowieso Erikerik1977 schreef:Ik heb hier nog een afdac liggen dus mocht je echt een onherstelbaar probleem hebben moet je maar ff een PM sturen.Shadow schreef:Ik snap het, ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet, alles lijkt goed![]()
Diep ademhalen, doorgaan, Peter doet echt een super aanbieding om er naar te kijken, als hij hem niet aan de praat krijgt dan weet ik zeker dat het niks meer wordtFR_Aad schreef:K..
Da's balen.
Balen idd. Maar hij gaat toch niet zomaar stuk? Alle kabels, kabeltjes en verbindingen dubbel, dubbel 3-dubbel gechecked? Ja, natuurlijk! Maar toch... Vooral IDC flatkabel kan nog wel eens een brakke verbinding bevatten.
Die zit er niet in, is allemaal net spul met molex stekkers, even afwachten gewoon.
Hij doet het gewoon Joram, met jouw bijgeleverde kabeltjes.
Misschien zat er toch iets niet goed aangesloten bij je?
Misschien zat er toch iets niet goed aangesloten bij je?
Ik zal hem vandaag weer terugsturen. Als hij niet stuk is kan ik 'm niet repareren. 
nee maar dat betekend dat ik een ander probleem - waar ik nog geen flauw idee van heb - heb 
Dank voor de moeite iig!
Dank voor de moeite iig!
Misschien veroorzaken de trafokabels van de ringkern die over de dacprint lopen bij het opstarten dermate veel storing dat een of meer IC's op tilt slaan. Ik zou toch die kabels wat verder bij de dac vandaan houden.
Misschien een voedingsprobleem bij Joram, alle benodigde spanningen aanwezig ?