Zo, tijdje geleden maar toch wat veranderingen gedaan aan het uiterlijk.
Waarom? simpel, het front wat gebarsten. Jep, tijd in de schuur bezig geweest en daarna binnen. Ergens is het fout gegaan en na een lange tijd zat er opeens een flink scheurje in 's ochtends. Da's balen, maar leuke uitdaging om nog wat te proberen. Namelijk een front van (nep) leer.
Let wel: dit is een testkast om ervaring op te doen voor de bouw van z'n grotere broer (die nog komen gaat) dus dit is ook weer een leuke test om te kijken hoe ik dan de bouw zal gaan doen. De volgende test is trouwnes ook al gaande, twee maal HDS162 Nomex met XT300 tweeter. Maar da's voor later.
Eerst een nieuw front gemaakt. Maat zagen, frees erin en met de schaaf wat schuine kantje eraan gemaakt:
Toen m.b.v. bisonkit het leer vastgezet:
En het nieuwe front geplaatst op de kast:
Ik moet zeggen dat ik dit er beter uit vindt zien.
En nu ik toch bezig ben heb ik gisteravond een nieuw filter ontworpen dat een wat lagere x-over heeft dan dit momentele filter. Nu zit hij op 2700 Hz (ongeveer) en hij gaat naar iets boven de 2KHz. Eens kijken of hij hierdoor wat rustiger wordt. Maar dat later.