Hoe weet JIJ dat nou weer???jeroen_d schreef:Martijn, dit is niet meer leuk. Ben je iets aan het compenseren of zo?
Ultieme laagweergave
Moderator: Beheerdersteam
Mja, vier woofers van dit formaat is wel ontzettend overkill he? Ik vraag me af waarom ik 't ook alweer doe. Van de andere kant, de kasten zijn best compact. Als ik vier stuks 12" woofers zou hebben genomen, had ik niet veel kleinere kasten gehad. En met film is 't wel heel macho om veel lucht (en alle meubels in de kamer) te kunnen bewegen
!
Niet alle subs moeten straks even hard werken, de achterste sub staat misschien -10dB en een andere weer op -3dB. De output van 4 subs die random in de kamer komen te staan is volgens mij in praktijk niet veel (6dB) hoger dan van 2 subs.
De overkill valt dus best mee. Als je harder wil gaan zou ik voor meer xmax gaan ipv extra subs. SPL is echter een bijzaak in ons geval.
De overkill valt dus best mee. Als je harder wil gaan zou ik voor meer xmax gaan ipv extra subs. SPL is echter een bijzaak in ons geval.
Nou ik moet een redelijk betaalbare oplossing vinden voor een 12 kanaals volumeregeling en simpele bronkeuze. De bedrijven die ik heb gemaild antwoorden niet. Ik zou ook wel alle onderdelen los kunnen kopen, maar genoeg verstand heb ik er niet van om alles in elkaar te zetten.bertor schreef:In welk opzicht loop je vast?
Het moet in de richting van die Pga chipjes gaan. http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8267
Groundsound heeft de DCN 24 nogsteeds niet uitgebracht. Ik kijk ook nog met 1 oog naar de xillica xm2040, omdat ik voor de subs geen frequentierespons hoef te laden. Dat kan real time met arta bijv. Voor de dipool is de DCN 24 wel prettig.bertor schreef:En de digitale filters?
Ik zal wel weer wat schuren en lakken binnenkort dan heb ik straks weer wat foto's!
Laatst gewijzigd door Martijn H op zo 05 apr 2009, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Nouja, je kent mijn meningMontana schreef:Groundsound heeft de DCN 24 nogsteeds niet uitgebracht. Ik kijk ook nog met 1 oog naar de xillica xm2040, omdat ik voor de subs geen frequentierespons hoef te laden. Dat kan real time met arta bijv. Voor de dipool is de DCN 24 wel prettig.bertor schreef:En de digitale filters?
Ik zal wel weer wat schuren en lakken binnenkort dan heb ik straks weer wat foto's!
viewtopic.php?p=155214#155214
Dan kun je verder en het sluit de route met volumeregeling en Groundsound niet uit.
Nog maar eens een fotootje!
Elke sub heeft 2 aansluitingen. 1 achter en 1 aan de zijkant voor banaanstekkers. De sub kan dan tegen de muur aanstaan zonder dat kabels in de weg zitten. De poten zouden te hoog worden als ik een enkele aansluiting aan de onderkant zou maken.
In de kast komt waarschijnlijk geen dempingsmateriaal.
De woofers monteer ik pas als de subs in de luisterkamer staan, omdat de subs anders niet meer te tillen zijn.
Elke sub heeft 2 aansluitingen. 1 achter en 1 aan de zijkant voor banaanstekkers. De sub kan dan tegen de muur aanstaan zonder dat kabels in de weg zitten. De poten zouden te hoog worden als ik een enkele aansluiting aan de onderkant zou maken.
In de kast komt waarschijnlijk geen dempingsmateriaal.
De woofers monteer ik pas als de subs in de luisterkamer staan, omdat de subs anders niet meer te tillen zijn.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Een beetje pritex tegen de achterwand, voor de rest niks. Ik cross ze ver en steil genoeg onder de frequentie waar staande golven in de kast optreden.
Ik wacht op het dsp systeem van hypex om de subs en dipools te filteren. Als de volumeregeling daar een beetje oké van is en wanneer met 1 volumeregeling 12 kanalen te regelen zijn, neem ik die.
Jij gebruikt nu dus ook 4 subs amanda? Wat zijn daar de afmetingen van?
Ik wacht op het dsp systeem van hypex om de subs en dipools te filteren. Als de volumeregeling daar een beetje oké van is en wanneer met 1 volumeregeling 12 kanalen te regelen zijn, neem ik die.
Jij gebruikt nu dus ook 4 subs amanda? Wat zijn daar de afmetingen van?
huh 12 kanalen? heb ik iets gemist? ik dacht dat de nieuwe hypex units 6 kanalen konden aansturen (stereo drieweg)Montana schreef:Een beetje pritex tegen de achterwand, voor de rest niks. Ik cross ze ver en steil genoeg onder de frequentie waar staande golven in de kast optreden.
Ik wacht op het dsp systeem van hypex om de subs en dipools te filteren. Als de volumeregeling daar een beetje oké van is en wanneer met 1 volumeregeling 12 kanalen te regelen zijn, neem ik die.
Jij gebruikt nu dus ook 4 subs amanda? Wat zijn daar de afmetingen van?
