UCD400 Green Frog

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

cve schreef:
Heren medebouwers, als we nu eens een poll starten om die pestkop hier weg te krijgen? Dit is niet leuk meer.
Dit is misschien ook een oplossing Mischa.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Co
Ik stem voor !

Sorry voor de OT.

Ik hoop dat je je creatie stil krijgt EN natuurlijk dat ie meekomt naar Breda.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Heerlijk regen, kun je tenminste ongestoord (afgezien van de ruis dan) bouwen. :lol: Monoblok nummer 2 opgebouwd en daarbij een iets gewijzigde aansluiting aan de massa gebruikt. Misschien dat het wat gaat opleveren. In basis blijven alle massapunten aanwezig zodat de beste strategie gemakkelijk voor de beide monoblokken toepasbaar blijft.
Let ook op de audiofiele stroomvoorziening. Nu vind mijn ega heel veel goed maar die stekers en die dikke kabels................. :? Maakt natuurlijk onwijs veel uit voor het geluidsbeeld. Zonder die kabels blijft er niets over van de kwaliteit van de UcD :^o :-$
De ventilatieopeningen zijn voorzien van het gaas van Audiomaniac. Bij deze manier van plaatsen leek het me te kwetsbaar om de zaak open te laten.
En dan nu maar weer eens luisteren of er verschil is te horen in ruis tussen de modules.
De zaak kan in elk geval hard, heel hard. Die arme B&W DM2A hebben het zwaar maar geven geen krimp.

Co
Bijlagen
MB02voeding.jpg
MB02.jpg
MB02massa.jpg
AudiomaniacGaas.jpg
MB02switch01.jpg
MB02switch02.jpg
MB02back.jpg
MB02totaal.jpg
MB02hardheelhard.jpg
MB02B&WDM2A.jpg
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

Beste Co, (Cor?)

Ik kan een uiting van pure afgunst niet onderdrukken !! BAH

Bij deze zeg ik het abonnement op dit topic op!

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Leeuwarden »

mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

Leeuwarden schreef:
Had ik niet gezegd dat ik mijn abonnement op zou zeggen? Ja sorry, ik kan het niet laten. Het is gewoon te mooi om NIET te volgen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groeten,
Mischa
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door audioot »

zou die lichte ruis niets kunnen te maken hebben met het toepassen van de LM4562?
ik heb in mijn relaixed pré ook een (zeer lichte)ruis waar ik me al gek op gezocht heb
mvg
audioot
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

audioot schreef:
zou die lichte ruis niets kunnen te maken hebben met het toepassen van de LM4562?
ik heb in mijn relaixed pré ook een (zeer lichte)ruis waar ik me al gek op gezocht heb
mvg
audioot
De ruis was bij eerder gebouwde exemplaren niet aanwezig. Kort geleden was een van de versterkers weer hier en toen heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om dat te controleren. Bij dat exemplaar was geen spoortje ruis waarneembaar.
Het meest waarschijnlijke is toch dat ik iets heel fundamenteels fout doe. Maar ik weet niet wat. :cry:
Ik gebruik nu trouwens 2 verschillende series van de UcD om uit te sluiten dat het eventueel daar in zit. Ook nu geen enkel verschil. Even voor de duidelijkheid: de ruis is heel zacht maar hoort er gewoon niet te zijn.

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

mischa72 schreef:
Leeuwarden schreef:
Had ik niet gezegd dat ik mijn abonnement op zou zeggen? Ja sorry, ik kan het niet laten. Het is gewoon te mooi om NIET te volgen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groeten,
Mischa
Nou heeft hij nog meer foto's geplaatst!? aaaaaahhhh HELP! ik kan er niet meer tegen!!
Hij doet het er gewoon om..... :-& :-& =P~ =P~

Gelukkig heb ik morgen een afspraak:
http://www.parnassia.nl/
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door BertDB »

sjonge jonge, dat is toch het betere vakmanschap dat ik hier zie passeren ..
spijtig van de ruis, maar die krijg je er ongetwijfeld wel uit.
Vaak moet je niet zo heel ver zoeken, gezond boereverstand, dat hebben we nodig :D
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door TubeHead »

Dit is toch wel één van de mooiste DIY audio apparaten die ik gezien heb =P~
cve schreef:
De ventilatieopeningen zijn voorzien van het gaas van Audiomaniac.
Mooi stukje gaas he ? Wil AudioManiac hiervoor nog bedanken :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door audiomanics »

TubeHead schreef:
cve schreef:
Audiomaniac.
AudioManiac
Manic or Maniac?
Manic, an adjective, is a clinical term having to do with a psychological affliction.
Maniac, a noun, is a crazy person. The adjective form is maniacal, with the accent on the second syllable.


Kees

Ja, mooi gaas!
Die ruis heb ik ook gehad met een UcD. Maar de hypex voedingen waren voorzien van een doorkras-jumpertje.. en dat scheelde een boel..
Dat doorkras-jumpertje heeft deze zelfbouwvoeding niet.. dussssssssss..
Maar ik heb het idee van het hoogfrequente schakelgedrag van de UcD die terug werkt naar de voeding.. Iets met een aardtruuk (?) kan dat mogelijk oplossen..
Is Sander al langs geweest? (Is ie eng van dichtbij? 8-[ :lol: )

Kees
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Is Sander al langs geweest? (Is ie eng van dichtbij?)
Nee, deze week. Is hij dan eng van veraf? Je maakt me zenuwachtig :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Ik zal me van tevoren even netjes scheren goed? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Leeuwarden »

Daar dan ook graag een fotootje van! :lol:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door asterduc »

als niemand het durft zeggen, dan doe ik het wel,
Dit is ontzettend mooie zelfbouw.

Alleen, ... die B&W vrachtwagen vind ik niet passen bij dat UcD sportkarreke! het stoort zelfs.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Alleen, ... die B&W vrachtwagen vind ik niet passen bij dat UcD sportkarreke! het stoort zelfs.
Maar ik kan ze toch na tientallen jaren trouwe dienst niet zomaar weggooien? :( Ze doen nu dus dienst als testspeakers in de hobbyhut.

De Vifa Formats die ik beneden heb staan bevallen me ook niet meer zo. (eigenlijk zoek ik gewoon een reden om weer wat nieuws te kunnen bouwen)
Er moet dus iets anders komen en dan iets met het vakmanschap van deze:
DSC_9161%20%28Large%29.JPG
Over ontzettend mooie zelfbouw gesproken..........

Co
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door asterduc »

cve schreef:
Er moet dus iets anders komen en dan iets met het vakmanschap van deze:
De plannen voor de Mk2 ligger er nog steeds, alleen moet iemand er mee verder willen.
Zelf ben ik overgestapt naar satelieten en cornerwoofers, vandaar dat ik de Mk2 heb laten vallen.
Er zijn ondertussen wel voldoende kandidaten om hem WEL te gaan bouwen.
Ik zal er eerstdaags het Concaeve Mk2 topic terug activeren.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Sander is langs geweest. Fris geschoren, zoals beloofd, en hij was absoluut niet eng :lol: Integendeel, het was een gezellige en leerzame hobbyavond.
De eerste meetresultaten met de scoop lieten al meteen zien wat we ook al hadden gehoord: ruis. Maar waar Sander ook zijn probe aan hing overal was er ruis te meten. Zelfs zonder aangesloten te zijn op de monoblokken was er ruis te zien op het display. :(
Waarop Sander de vraag stelde of er misschien een zendamateur in de beurt was. En ja dat is zo. 25 meter verderop woont een buurman en dat is een ontzettend fanatieke zendamateur. En dat was te meten ook. Een behoorlijk fors vermogen wordt er de ether in geslingerd waardoor elk stuk metaal in mijn huis voorzien is de benodigde rotzooi.
Kortom, hier is weinig aan te doen. Ik ga nog wat proberen met ferrietkernen maar ik vrees dat het probleem niet helemaal zal verdwijnen. En daar heb ik al die maanden mee lopen klieren :evil:
Nu ja, ik heb in elk geval een heel leuke avond gehad. En het is ook wel weer een geruststelling dat je niet stom bezig bent geweest. :lol: Sander ontzettend bedankt voor je hulp. Wordt door mij heel erg gewaardeerd.

Co
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door asterduc »

jawadde, mooi is dat.
Voor 400 euro heb je dat probleem zo opgelost.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door audiomanics »

cve schreef:
Ik ga nog wat proberen met ferrietkernen maar ik vrees dat het probleem niet helemaal zal verdwijnen.
Naast roestvaststaal-gaas heb ik ook nog een hele doos ferriet kralen in diverse formaten staan (ja, toevallig, letterlijk naast het RVS-gaas)
Maar als je kunt bewijzen dat die amateur de oorzaak is, dan kun je 'm daar op aanspreken en eventueel laten vervolgen :twisted:

Kees
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Leeuwarden »

Hoezo Kees? Als hij z'n licentie heeft dan mag dat toch?
(verbaasde mij overigens wel over de oorsprong van de ruis..)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Henkjan »

asterduc schreef:
jawadde, mooi is dat.
Voor 400 euro heb je dat probleem zo opgelost.
mijn fantasie slaat op hol... enkele reis mallorca voor die zender? jongens van de sportschool? mr. Spong?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door hannesie »

cve schreef:
Bij de andere versterkers met de UcD400HG's heb ik het fenomeen nog nooit gehoord. Daar kon ik op de scoop ook niets zien op de uitgangen. Maar nog belangrijker bij die versies hoorde ik echt helemaal niets aan ruis en brom, zelfs niet met het oor in de speakers. En zo hoort het :evil: en zo gaat het ook nu worden. :mrgreen:
Co
Wel vreemd dan dat die zender bij de andere UCD's niet te horen was. Waren die dan anders van opzet?

Hans
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Wel vreemd dan dat die zender bij de andere UCD's niet te horen was. Waren die dan anders van opzet?
Bij de vorige versies waren de voor- en eindversterker in 1 kast gebouwd. Nu lopen er allemaal korte verbindingen tussen de afzonderlijke componenten. En blijkbaar hebben die toch meer invloed dan je zou verwachten.
De buurman is trouwens in het bezit van de benodigde licenties. Hij heeft mij een keer verteld dat hij probeert om zoveel mogelijk contacten te maken in Verweggistan en dat schijnt aardig te lukken. Dat begrijp ik wel als je ziet met hoeveel vermogen dat gaat.
Naast roestvaststaal-gaas heb ik ook nog een hele doos ferriet kralen in diverse formaten staan (ja, toevallig, letterlijk naast het RVS-gaas)
Heb je nog wat in de aanbieding Kees? Misschien ontstaat er wel een nieuwe hobby: kralenrijgen. Geeft weinig bijgeluiden :lol:

Maar misschien dat iemand een beter idee heeft om van het probleem verlost te raken. En dan bedoel ik de ruis en niet het bouwen. :lol:

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Was inderdaad gezellig bij Co, nog dank voor de gastvrijheid! En ik was niet eng toch? :D

En ja, al snel zag ik dat er een extern signaal overal meetbaar was in de UcD, ook zonder dat deze aanstond. Dus toen ik vroeg of er wellicht een zendamateur in de buurt zat en Co z'n antwoord 'ja, de buurman' heb ik de spectrum analyzer er maar bijgepakt. En ja hoor, een AM zendamateur die binnenkwam op -12dBm. Dan staat hij toch echt met een flink aantal Watt te zenden en dan is al gauw ieder stuk koperdraad of metaal een antenne. Co zal dus aan de slag moeten met ferrietkralen en afscherming, alhoewel de kans bestaat dat je de RF nooit helemaal buiten kunt sluiten, zeker als de buurman met enkele tientallen Watt of meer aan het zenden is.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Plaats reactie