De Purifi heeft de W15 woofers veel beter onder controle en het stereo beeld is veel duidelijker. Verdere luister impressies komen de komende dagen wel denk ik
Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Een hele goede zet vergeleken met de AMC CVT2100.
De Purifi heeft de W15 woofers veel beter onder controle en het stereo beeld is veel duidelijker. Verdere luister impressies komen de komende dagen wel denk ik
De Purifi heeft de W15 woofers veel beter onder controle en het stereo beeld is veel duidelijker. Verdere luister impressies komen de komende dagen wel denk ik
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Dan nogmaals gefeliciteerd
Als je het leuk vind mijn monoblokken in de plaats van de cvt 2100 om een idee tekrijgen hoe straks de lange termijn kt120 gaat klinken
Ze staan nu in triode , is een beter merkbaar nu met jouw speakers dan met de KeF
Als je het leuk vind mijn monoblokken in de plaats van de cvt 2100 om een idee tekrijgen hoe straks de lange termijn kt120 gaat klinken
Ze staan nu in triode , is een beter merkbaar nu met jouw speakers dan met de KeF
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Dat paaltje, en het kleinere paaltje richting de smps vanuit de schakelaar heb ik vandaag geprint. Je kunt de kabels niet laten hangen natuurlijk
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Verhip jullie zien ook Alles
Ik heb ook zo iets niet zelf geprint wat veel meer plezier geeft
als zelf besteld en betaald in China
Maar het kan wel
Ik heb ook zo iets niet zelf geprint wat veel meer plezier geeft
als zelf besteld en betaald in China
Maar het kan wel
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Dat is een beetje hetzelfde idee inderdaad. Staat wel zo netjes ipv los hangende kabels.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Ik vond dat plaatje met de gaatjes een geweldig uitvinding van je
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Die kun je bij modushop zo mee bestellen voor hun behuizingen 
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Ziet er ontzettend mooi en strak gemaakt uit Bas, gefeliciteerd.
Nu lekker van genieten.
Nu lekker van genieten.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Nou, er moet nog wel een klein probleempje verholpen worden.
Als de versterker langere tijd aan de netspanning staat werkt de stand-by knop niet meer. Beter gezegd, dan staat de SMPS gewoon aan en heeft de knop geen invloed meer...
Nu haal ik dus maar steeds de netspanning er af maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Toen ik de versterker naar zolder deed om te kijken wat er gaande is werkte de schakelaar weer wel naar behoren, heel apart...
Als de versterker langere tijd aan de netspanning staat werkt de stand-by knop niet meer. Beter gezegd, dan staat de SMPS gewoon aan en heeft de knop geen invloed meer...
Nu haal ik dus maar steeds de netspanning er af maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Toen ik de versterker naar zolder deed om te kijken wat er gaande is werkte de schakelaar weer wel naar behoren, heel apart...
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Dat is zo,n printje met een NE555 erop ? Geleverd door OpaBert? Denk het wel maar weet het niet zeker
Zal het schema op zoeken vandaag , en kijken wie de schakeling ontworpen heeft
Moet een specialist in electronica er eens over buigen
Zal het schema op zoeken vandaag , en kijken wie de schakeling ontworpen heeft
Moet een specialist in electronica er eens over buigen
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Probleem gevonden, slecht contactje van de 12v op de SMPS.
Nu gefixt en kijken wat het doet
Nu gefixt en kijken wat het doet
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Ik ben zelf met mijn eigen Purifi aan het stoeien om er een 12v trigger in te bouwen, mijn ervaring is dat als ik de boel gewoon hard aan gooi ik soms een schakeltik hoor, ik hoop door de voeding eerst op te starten en dan de versterker pas vrij te geven dit op te lossen. Uitschakelen geen problemen mee.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Bij mij werkt de versterker perfect, heeft in al de tijd dat ie nu speelt geen krimp gegeven en 0 rare bijgeluiden.
Dus met een 12v voeding om de smps in stand-by te schakelen los je makkelijk een probleem op.
Is zet mijn versterker ook volledig uit bij de net entree hoor want mijn dochter heeft de stand-by knop ook al gevonden.
Dus met een 12v voeding om de smps in stand-by te schakelen los je makkelijk een probleem op.
Is zet mijn versterker ook volledig uit bij de net entree hoor want mijn dochter heeft de stand-by knop ook al gevonden.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
zet mijn versterker ook volledig uit bij de net entree hoor want mijn dochter heeft de stand-by knop ook al gevonden
Leuk dat die kleine altijd alles aan en uit willen zetten
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Die van mij werkt ook perfect idd, wil nu via 12V trigger hem aan kunnen sturen maar uit standby halen daarmee en de schakelaar achterop gebruiken voor de 230v eraf te halen is ook goed, trafotje trekt 1,5va ofzo...hardbats schreef: ↑do 13 jul 2023, 15:52Bij mij werkt de versterker perfect, heeft in al de tijd dat ie nu speelt geen krimp gegeven en 0 rare bijgeluiden.
Dus met een 12v voeding om de smps in stand-by te schakelen los je makkelijk een probleem op.
Is zet mijn versterker ook volledig uit bij de net entree hoor want mijn dochter heeft de stand-by knop ook al gevonden.
