Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Een hele goede zet vergeleken met de AMC CVT2100.
De Purifi heeft de W15 woofers veel beter onder controle en het stereo beeld is veel duidelijker. Verdere luister impressies komen de komende dagen wel denk ik :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door OpaBert »

Dan nogmaals gefeliciteerd
Als je het leuk vind mijn monoblokken in de plaats van de cvt 2100 om een idee tekrijgen hoe straks de lange termijn kt120 gaat klinken :D
Ze staan nu in triode , is een beter merkbaar nu met jouw speakers dan met de KeF :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door ray5150 »

Leuk gedaan zo, met dat zwarte paaltje. :D
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Dat paaltje, en het kleinere paaltje richting de smps vanuit de schakelaar heb ik vandaag geprint. Je kunt de kabels niet laten hangen natuurlijk
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Barry2001 »

Nice touch :idea:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door OpaBert »

Verhip jullie zien ook Alles :shock:
Ik heb ook zo iets niet zelf geprint wat veel meer plezier geeft O:)
als zelf besteld en betaald in China
Maar het kan wel
Bijlagen
565A9268-9A49-45FB-B9A2-2B23C13A2732.jpeg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Dat is een beetje hetzelfde idee inderdaad. Staat wel zo netjes ipv los hangende kabels.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door OpaBert »

Ik vond dat plaatje met de gaatjes een geweldig uitvinding van je
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Die kun je bij modushop zo mee bestellen voor hun behuizingen :wink:
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door johan283 »

OpaBert schreef: ma 14 feb 2022, 18:50
hannesie schreef: ma 14 feb 2022, 18:49
Klankmatig een goede zet?
Klinkt voor geen meter zegt hij straks :lol:
zou zo maar kunnen het gaat immers om het bouwen :twisted:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef: ma 14 feb 2022, 21:41
Die kun je bij modushop zo mee bestellen voor hun behuizingen :wink:
Top dat heb ik daar niet aangetroffen toen ik mn kasjes bestelde
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door peterl »

Ziet er ontzettend mooi en strak gemaakt uit Bas, gefeliciteerd.
Nu lekker van genieten.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Nou, er moet nog wel een klein probleempje verholpen worden.
Als de versterker langere tijd aan de netspanning staat werkt de stand-by knop niet meer. Beter gezegd, dan staat de SMPS gewoon aan en heeft de knop geen invloed meer...
Nu haal ik dus maar steeds de netspanning er af maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Toen ik de versterker naar zolder deed om te kijken wat er gaande is werkte de schakelaar weer wel naar behoren, heel apart...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door OpaBert »

Dat is zo,n printje met een NE555 erop ? Geleverd door OpaBert? Denk het wel maar weet het niet zeker
Zal het schema op zoeken vandaag , en kijken wie de schakeling ontworpen heeft
Moet een specialist in electronica er eens over buigen
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door holco »

Ziet er keurig uit :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Probleem gevonden, slecht contactje van de 12v op de SMPS.
Nu gefixt en kijken wat het doet :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef: vr 18 feb 2022, 19:50
Probleem gevonden, slecht contactje van de 12v op de SMPS.
Nu gefixt en kijken wat het doet :mrgreen:
Dat jij dat allemaal vind en op kan lossen :goeie: :goeie: knap hoor
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Shadow »

hardbats schreef: wo 02 feb 2022, 11:11
Idd, om de SMPS in stand-by te zetten en het lampje in de schakelaar van sap te voorzien.
Ik ben zelf met mijn eigen Purifi aan het stoeien om er een 12v trigger in te bouwen, mijn ervaring is dat als ik de boel gewoon hard aan gooi ik soms een schakeltik hoor, ik hoop door de voeding eerst op te starten en dan de versterker pas vrij te geven dit op te lossen. Uitschakelen geen problemen mee.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door hardbats »

Bij mij werkt de versterker perfect, heeft in al de tijd dat ie nu speelt geen krimp gegeven en 0 rare bijgeluiden.
Dus met een 12v voeding om de smps in stand-by te schakelen los je makkelijk een probleem op.
Is zet mijn versterker ook volledig uit bij de net entree hoor want mijn dochter heeft de stand-by knop ook al gevonden.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door OpaBert »

zet mijn versterker ook volledig uit bij de net entree hoor want mijn dochter heeft de stand-by knop ook al gevonden
:lol: :lol:
Leuk dat die kleine altijd alles aan en uit willen zetten
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)

Bericht door Shadow »

hardbats schreef: do 13 jul 2023, 15:52
Bij mij werkt de versterker perfect, heeft in al de tijd dat ie nu speelt geen krimp gegeven en 0 rare bijgeluiden.
Dus met een 12v voeding om de smps in stand-by te schakelen los je makkelijk een probleem op.
Is zet mijn versterker ook volledig uit bij de net entree hoor want mijn dochter heeft de stand-by knop ook al gevonden.
Die van mij werkt ook perfect idd, wil nu via 12V trigger hem aan kunnen sturen maar uit standby halen daarmee en de schakelaar achterop gebruiken voor de 230v eraf te halen is ook goed, trafotje trekt 1,5va ofzo...
Plaats reactie