Demo aan de ladder DAC
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Demo aan de ladder DAC
smd 0.01 Ohm 0603 vindt 'm gewoon, direkte hit. Joe zult wel een tikfout gemaakt hebben.
Re: Demo aan de ladder DAC
Oke,de DAC is even uit logeren,voor wat aanpassingen.
Deze week komt de boel weer binnen,voor verdere aanpassingen.
Ondertussen de 5V voeding voor de boordcomputer en de HD vervangen door een regelbare voeding.
Kwam met de LT1085-5 regelaar niet verder dan 4,8V,en ideaal voor de Odroid is 5,2V.
Dan maar uit een sloopprint een LT1084-ct gesloopt en een nieuw printje gemaakt,kijken of de 5,2V nu wel lukt.
Deze week komt de boel weer binnen,voor verdere aanpassingen.
Ondertussen de 5V voeding voor de boordcomputer en de HD vervangen door een regelbare voeding.
Kwam met de LT1085-5 regelaar niet verder dan 4,8V,en ideaal voor de Odroid is 5,2V.
Dan maar uit een sloopprint een LT1084-ct gesloopt en een nieuw printje gemaakt,kijken of de 5,2V nu wel lukt.
Re: Demo aan de ladder DAC
De dac is weer thuis gearriveerd
Mooi soldeerwerk
aan Barry.
Nu nog even uitvogelen hoe ik de capaciteiten op de V-Ref regelaars ga verhogen
Mooi soldeerwerk
Nu nog even uitvogelen hoe ik de capaciteiten op de V-Ref regelaars ga verhogen
Re: Demo aan de ladder DAC
Nou vooruit dan...............En waarom zien wij daar geen foto van?
Dit is 1 van de 4 aangepaste regelaars.
Er zijn drie weerstandjes veranderd.
Re: Demo aan de ladder DAC
Ik kan mij de reactie voorstellen.Mooi soldeerwerkaan Barry.
En heb je de indruk dat het ook wat scheelt in geluid?
@ Barry, heb je de oorspronkelijke verwijderd en er andere voor in de plaats gezet?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Demo aan de ladder DAC
Ja klopt Hans. Heb verder nergens naar gekeken hoor (elektrisch bedoel ik), heb een keurige werkinstructie van Demo gekregen. Dus de oude eraf gehaald en 0 / 0.01 / 499 Ohm er weer opgesoldeerd, bij alle 4 de spanningsregelaars.
Re: Demo aan de ladder DAC
Volgende stap in de,, V-ref Mod,,
De weerstandjes van de 4 spanningsregelaars zijn vervangen,rest nu alleen een condensator te bypasen, om een hogere waarde te krijgen voor deze C.
Het probleem,waar je dan tegenaan loopt,,Waar plaats ik die extra elco,s
Maar even spieken op het net.
De meeste mensen plakken ze onder de print of solderen ze bovenop de condensator op de print.
Tja
Dan maar een printje ontwerpen,zodat de elco,s boven de DAC print gemonteerd kunnen worden en ik er later makkelijker bij kan voor evt. aanpassingen.
De weerstandjes van de 4 spanningsregelaars zijn vervangen,rest nu alleen een condensator te bypasen, om een hogere waarde te krijgen voor deze C.
Het probleem,waar je dan tegenaan loopt,,Waar plaats ik die extra elco,s
Maar even spieken op het net.
De meeste mensen plakken ze onder de print of solderen ze bovenop de condensator op de print.
Tja
Dan maar een printje ontwerpen,zodat de elco,s boven de DAC print gemonteerd kunnen worden en ik er later makkelijker bij kan voor evt. aanpassingen.
Re: Demo aan de ladder DAC
Begin jij nu ook al met Croma, bakken en braaien.
Ik dacht dat die Grunningers zulke nuchtere mensen waren.
Ik dacht dat die Grunningers zulke nuchtere mensen waren.
Re: Demo aan de ladder DAC
Ik lees op DIY audio over de mensen die van alles overhoop halen, tot aan of een condensator wel audiofiel genoeg is.democles schreef:???Begin jij nu ook al met Croma, bakken en braaien.
Nu al mensen die het willen doen op het rev. 2 board, en ze hebben het nog niet eens gehoort.
Dus met het bakken en braaien bedoel ik dus het modificeren/pimpen van de DAC.
Ik zou het nog eerder zoeken in het juist afschermen van HF signalen, en telefoon effecten, en de ethervervuiling, dus een goede afscherming met metaal.
Maar dit is van jou, dus wie weet kunnen we eens gaan vergelijken met de tijd.
Re: Demo aan de ladder DAC
A,op zo,n fiets.
Hoop dat mijn alu behuizing,wat van die ether shit tegenhoud.
Vergelijken lijkt me leuk,maar dan moet de boel het eerst doen.
En ja wij Groningers zijn nuchter,voor deze mod wordt een verklaring op de ,,More Dam fiter blog,, gegeven http://www.moredamfilters.info/mods
Ik denk dat ik eerst maar eens begin met + 1000uF toe te voegen,met zo,n printje kan ik makkelijker meer of minder caps toevoegen.
Hoop dat mijn alu behuizing,wat van die ether shit tegenhoud.
Vergelijken lijkt me leuk,maar dan moet de boel het eerst doen.
En ja wij Groningers zijn nuchter,voor deze mod wordt een verklaring op de ,,More Dam fiter blog,, gegeven http://www.moredamfilters.info/mods
Ik denk dat ik eerst maar eens begin met + 1000uF toe te voegen,met zo,n printje kan ik makkelijker meer of minder caps toevoegen.
Re: Demo aan de ladder DAC
Printje gemaakt voor de toe te voegen condensatoren.
Bleek achteraf toch te veel aanpassingen te moeten maken om alles fatsoenlijk in de kast te krijgen.............
Dan maar het betere,,bak en braadwerk,, en de elco,s direct op de condensatoren van de 4 spanningsregelaars gesoldeerd............
Per regelaar 2x 470uF toegevoegd.
Nu de boel weer in elkaar schroeven en ,,doet ie het of doet ie het niet,,

Bleek achteraf toch te veel aanpassingen te moeten maken om alles fatsoenlijk in de kast te krijgen.............
Dan maar het betere,,bak en braadwerk,, en de elco,s direct op de condensatoren van de 4 spanningsregelaars gesoldeerd............
Per regelaar 2x 470uF toegevoegd.
Nu de boel weer in elkaar schroeven en ,,doet ie het of doet ie het niet,,
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Demo aan de ladder DAC
Meer dynamiek en een betere bas.
Ook wel gelezen dat het geluid nu beter los komt van de speakers.
Of het allemaal zo is moet ik proefondervindelijk testen.
Heb de dac net weer in de behuizing geschroefd .
Eerst maar de regelbare voeding voor de HD en boordcomputer op 5,2V ingeregeld,,deze doet het in ieder geval
De dac geeft aan dat ie locked op het signiaal.
Morgen testen wat het brengt.
Ook wel gelezen dat het geluid nu beter los komt van de speakers.
Of het allemaal zo is moet ik proefondervindelijk testen.
Heb de dac net weer in de behuizing geschroefd .
Eerst maar de regelbare voeding voor de HD en boordcomputer op 5,2V ingeregeld,,deze doet het in ieder geval
De dac geeft aan dat ie locked op het signiaal.
Morgen testen wat het brengt.
Re: Demo aan de ladder DAC
Oke de dac aangesloten en het speelt.
Hoe het klinkt kan ik niet zeggen.
Heb weer eens een keer een oor dicht zitten en kan niet beoordelen hoe de klank is,zal wel weer 3 weken duren.................
Voel me net,Beethoven

Mijn katten vluchten niet de kamer uit,misschien een aanwijzing dat het de goede kant op gaat............
Hoe het klinkt kan ik niet zeggen.
Heb weer eens een keer een oor dicht zitten en kan niet beoordelen hoe de klank is,zal wel weer 3 weken duren.................
Voel me net,Beethoven
Mijn katten vluchten niet de kamer uit,misschien een aanwijzing dat het de goede kant op gaat............
Re: Demo aan de ladder DAC
Zie ik daar mijn favoriete Pana Polymer caps zitten? Voor de DVDD ken ik geen betere.
