Demo aan de ladder DAC

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Barry2001 »

smd 0.01 Ohm 0603 vindt 'm gewoon, direkte hit. Joe zult wel een tikfout gemaakt hebben.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

PB
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Oke,de DAC is even uit logeren,voor wat aanpassingen.

Deze week komt de boel weer binnen,voor verdere aanpassingen.

Ondertussen de 5V voeding voor de boordcomputer en de HD vervangen door een regelbare voeding.

Kwam met de LT1085-5 regelaar niet verder dan 4,8V,en ideaal voor de Odroid is 5,2V.

Dan maar uit een sloopprint een LT1084-ct gesloopt en een nieuw printje gemaakt,kijken of de 5,2V nu wel lukt.
Bijlagen
odroid 5v.JPG
Filament-CRICUIT.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

De dac is weer thuis gearriveerd :yeah:

Mooi soldeerwerk :dank: aan Barry.

Nu nog even uitvogelen hoe ik de capaciteiten op de V-Ref regelaars ga verhogen :think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

En waarom zien wij daar geen foto van? :hide:


Ik ben reuze nieuwsgierig. :sure:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

En waarom zien wij daar geen foto van? :hide:
Nou vooruit dan............... :mrgreen:

Dit is 1 van de 4 aangepaste regelaars.

Er zijn drie weerstandjes veranderd.
Bijlagen
DSC0331.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Mooi soldeerwerk :dank: aan Barry.
Ik kan mij de reactie voorstellen. :sure: :goeie:

En heb je de indruk dat het ook wat scheelt in geluid?

@ Barry, heb je de oorspronkelijke verwijderd en er andere voor in de plaats gezet?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Barry2001 »

Ja klopt Hans. Heb verder nergens naar gekeken hoor (elektrisch bedoel ik), heb een keurige werkinstructie van Demo gekregen. Dus de oude eraf gehaald en 0 / 0.01 / 499 Ohm er weer opgesoldeerd, bij alle 4 de spanningsregelaars.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Volgende stap in de,, V-ref Mod,,

De weerstandjes van de 4 spanningsregelaars zijn vervangen,rest nu alleen een condensator te bypasen, om een hogere waarde te krijgen voor deze C.

Het probleem,waar je dan tegenaan loopt,,Waar plaats ik die extra elco,s :think:

Maar even spieken op het net.

De meeste mensen plakken ze onder de print of solderen ze bovenop de condensator op de print.

Tja :| :idea:

Dan maar een printje ontwerpen,zodat de elco,s boven de DAC print gemonteerd kunnen worden en ik er later makkelijker bij kan voor evt. aanpassingen. :D
Bijlagen
index.php.jpg
dam1021-1_top.jpg
Vref_done_full_board.jpg
elco bordje.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Begin jij nu ook al met Croma, bakken en braaien. :rofl:

Ik dacht dat die Grunningers zulke nuchtere mensen waren. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Begin jij nu ook al met Croma, bakken en braaien. :rofl:
???
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

democles schreef:
Begin jij nu ook al met Croma, bakken en braaien. :rofl:
???
Ik lees op DIY audio over de mensen die van alles overhoop halen, tot aan of een condensator wel audiofiel genoeg is.
Nu al mensen die het willen doen op het rev. 2 board, en ze hebben het nog niet eens gehoort.

Dus met het bakken en braaien bedoel ik dus het modificeren/pimpen van de DAC.

Ik zou het nog eerder zoeken in het juist afschermen van HF signalen, en telefoon effecten, en de ethervervuiling, dus een goede afscherming met metaal.

Maar dit is van jou, dus wie weet kunnen we eens gaan vergelijken met de tijd. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

A,op zo,n fiets. :D

Hoop dat mijn alu behuizing,wat van die ether shit tegenhoud.

Vergelijken lijkt me leuk,maar dan moet de boel het eerst doen.

En ja wij Groningers zijn nuchter,voor deze mod wordt een verklaring op de ,,More Dam fiter blog,, gegeven http://www.moredamfilters.info/mods

Ik denk dat ik eerst maar eens begin met + 1000uF toe te voegen,met zo,n printje kan ik makkelijker meer of minder caps toevoegen.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Printje gemaakt voor de toe te voegen condensatoren.

Bleek achteraf toch te veel aanpassingen te moeten maken om alles fatsoenlijk in de kast te krijgen............. :evil:

Dan maar het betere,,bak en braadwerk,, en de elco,s direct op de condensatoren van de 4 spanningsregelaars gesoldeerd............ :mrgreen:

Per regelaar 2x 470uF toegevoegd.

Nu de boel weer in elkaar schroeven en ,,doet ie het of doet ie het niet,, [-o< [-o< [-o<
Bijlagen
DSC03316.JPG
addcapref1.~png.jpg
DSC03314.JPG
DSC03315.JPG
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Leeuwarden »

Wat voor voordeel zou dit moeten hebben?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Meer dynamiek en een betere bas.

Ook wel gelezen dat het geluid nu beter los komt van de speakers.

Of het allemaal zo is moet ik proefondervindelijk testen.

Heb de dac net weer in de behuizing geschroefd .

Eerst maar de regelbare voeding voor de HD en boordcomputer op 5,2V ingeregeld,,deze doet het in ieder geval O:)

De dac geeft aan dat ie locked op het signiaal. :rock:

Morgen testen wat het brengt.
Bijlagen
DSC03317.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Oke de dac aangesloten en het speelt.

Hoe het klinkt kan ik niet zeggen. :(

Heb weer eens een keer een oor dicht zitten en kan niet beoordelen hoe de klank is,zal wel weer 3 weken duren................. :evil:

Voel me net,Beethoven :evil: :evil: :evil:

Mijn katten vluchten niet de kamer uit,misschien een aanwijzing dat het de goede kant op gaat............ 8-[
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Jan Geert »

Zie ik daar mijn favoriete Pana Polymer caps zitten? Voor de DVDD ken ik geen betere.
Plaats reactie