Een EL34SE
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Een EL34SE
Met de sinterklaas kreeg m'n nichtje 'Lego voor meisjes', maar dit is Lego voor adults
Mooi experimenteren zo, nu je weet wat het gaat worden is het ook wat prettiger behuizing ontwerpen. Heb je een schema van wat nu de status is Theo?
Re: Een EL34SE
Pen 1 en 8 zo kort mogelijk met elkaar verbinden en dan wederom zo kort mogelijk een weerstand van 1k of meer naar de BF420TheoK schreef:Dus pen 1 en 8 verbinden met een 1K weerstand?
(indien mogelijk het ene uiteinde van de weerstand gebruiken om de twee pennen te verbinden)
groet,
Aat
N.B.
Helaas is hiermee succes niet gegarandeerd, maar ik denk dat er toch een goede kans is
Re: Een EL34SE
Ik heb het geprobeerd Aat.
Maar dan doet hij het ook niet meer.
Barry.
Ik heb het schema van Anne helemaal overgenomen.
Alleen op de plek waar de 6k8 weerstand zat,zit nu 5k6.
En de koppel CC heb ik 0.47uF ipv 0,1uF.
En er zit een dubbele smoorspoel in van 10H 125mA.
Eentje voor elke kant.
Ik ben best wel onder de indruk van de E80F.
Fijn buisje en klinkt geweldig.
Maar dan doet hij het ook niet meer.
Barry.
Ik heb het schema van Anne helemaal overgenomen.
Alleen op de plek waar de 6k8 weerstand zat,zit nu 5k6.
En de koppel CC heb ik 0.47uF ipv 0,1uF.
En er zit een dubbele smoorspoel in van 10H 125mA.
Eentje voor elke kant.
Ik ben best wel onder de indruk van de E80F.
Fijn buisje en klinkt geweldig.
Re: Een EL34SE
Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de spanningen op de pinnen van de buis als pin 1 en 8 aan elkaar zijn geknoopt
Maar goed ik denk dat er bedoeld wordt dat je nog twee weerstanden zet zo dicht als mogenlijk bij de voet van de buis op pinnen 1 en 9.
zie voorbeeld.
Ik heb ook voor de liefhebber alles nog even ingezipt zodat je allle sims nog even terug kan kijken.
Maar goed ik denk dat er bedoeld wordt dat je nog twee weerstanden zet zo dicht als mogenlijk bij de voet van de buis op pinnen 1 en 9.
zie voorbeeld.
Ik heb ook voor de liefhebber alles nog even ingezipt zodat je allle sims nog even terug kan kijken.
- Bijlagen
-
- el34-single-end-006.zip
- (40.29 KiB) 49 keer gedownload
Re: Een EL34SE
Ik ga dat morgen even testen.
Kom er vandaag niet aan toe.
Wat mij wel opvalt is dat de versterker na ongeveer
een half uur meer stroom gaat trekken.
De ampèremeter komt een beetje los op de variac.
Kom er vandaag niet aan toe.
Wat mij wel opvalt is dat de versterker na ongeveer
een half uur meer stroom gaat trekken.
De ampèremeter komt een beetje los op de variac.
Re: Een EL34SE
Kan me voorstellen als die meter analoog is dat hij in het begin even blijft hangen.
Ik zou zeggen tik er eens even op met vinger na een minuut of vier
Ik zou zeggen tik er eens even op met vinger na een minuut of vier
Re: Een EL34SE
Helaas Theo, ik kan er met de pet niet meer bij!TheoK schreef:Ik heb het geprobeerd Aat.
Maar dan doet hij het ook niet meer.
groet,
Aat
Re: Een EL34SE
Het is jammer dat je zo ver weg van mij zit Aat.
Anders had ik de plank zo in de auto gedaan en bij je gekomen.
Ik ga morgen even verder proberen.
Anders had ik de plank zo in de auto gedaan en bij je gekomen.
Ik ga morgen even verder proberen.
Re: Een EL34SE
Ach,zo erg is 't ook weer niet.Dat keerrooster zit niet in de weg of zo.En een stopweerstand bij die kleine steilheid hoeft ook niet.Als je nog 's wat anders wil,zet dan pen 8 bijv.aan de anode=pen 6.Gaat misschien ook niet
.
Anne
Anne
Re: Een EL34SE
Met de feestdagen ben ik er niet mee bezig geweest. Robert.
De versterker is klaar om in een mooie kast gebouwd te worden.
Ik heb al van karton een model gemaakt. Het gaat iets moois worden.
Na de dagen gaat vriend meubelmaker ermee aan de gang.
Tevens heb ik een paar VU-meters op de kop getikt.
Het wordt zeer zeker vervolgd.
De versterker is klaar om in een mooie kast gebouwd te worden.
Ik heb al van karton een model gemaakt. Het gaat iets moois worden.
Na de dagen gaat vriend meubelmaker ermee aan de gang.
Tevens heb ik een paar VU-meters op de kop getikt.
Het wordt zeer zeker vervolgd.
Re: Een EL34SE
Ik heb het schema standaard van Anne gedaan.
Die 2 roosters aan elkaar werkt gewoon niet.
Dan werkt de versterker niet meer.
Even een sneakje voor de liefhebbers.
De maten kunnen gaan variëren.
Maar het is een idee hoe het eruit gaat zien.
Die 2 roosters aan elkaar werkt gewoon niet.
Dan werkt de versterker niet meer.
Even een sneakje voor de liefhebbers.
De maten kunnen gaan variëren.
Maar het is een idee hoe het eruit gaat zien.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Een EL34SE
Heb in m'n jeugd eens een mengpaneel gebouwd, had precies dezelfde vorm. Het idee is denk ik dat je de trafo's binnenboord wil houden?
Re: Een EL34SE
Misschien ideetje om de gelijkrichter in het midden te zetten ? Gaat wel tegen " DE " bouwregels in..
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Een EL34SE
zijn het niet dezelfde buisvoeten? dan zou je het kunnen proberen, bij mijn hf10 is het ook goed gegaan de gelijkrichter er tussen in.TubeHead schreef:Misschien ideetje om de gelijkrichter in het midden te zetten ? Gaat wel tegen " DE " bouwregels in..
sander
Re: Een EL34SE
Is ook een idee jongens.
We gaan het gewoon uit proberen.
Na de jaarwisseling gaan we ermee aan de gang.
En idd. Ik heb ook bij mijn HF10 de voeding in het midden.
We gaan het gewoon uit proberen.
Na de jaarwisseling gaan we ermee aan de gang.
En idd. Ik heb ook bij mijn HF10 de voeding in het midden.
Re: Een EL34SE
Persoonlijk zou ik gaan voor een platte kast en dan mooie trafo kappen over de trafo’s heen. Maar zoals ik al zeg, dat is mijn persoonlijke mening. Ik kan ook heel goed begrijpen dat je eens iets anders wil proberen. Ik zou inderdaad ook kiezen voor symmetrie in de opstelling van de buizen.
Re: Een EL34SE
Omdat ik bij deze trafoset geen kappen heb wordt alles ingebouwd Zweitse.
En het budget laat niet toe om kappen aan te schaffen.
En dit wordt totaal wat anders dan wat ik eerder gebouwd heb.
Gewoon een nieuwe uitdaging.
En het budget laat niet toe om kappen aan te schaffen.
En dit wordt totaal wat anders dan wat ik eerder gebouwd heb.
Gewoon een nieuwe uitdaging.
Re: Een EL34SE
Je hebt helemaal gelijk ikzelf kies er meestal voor ook de buizen te beschermen tegen kinder vingers en ook katten die het aantrekkelijk vinden om erop te gaan liggen zodat je dan niet gebakken kat of kind van je amp af hoeft te schrapen. 
Re: Een EL34SE
De voeding kan bij een eindversterker makkelijk in het midden. In- en uitgangen voor links en rechts kun je gescheiden naar de zijkanten toe plaatsen. Bij een voorversterker zou ik dit niet zo snel doen.
Ben nog een paar plaatjes tegen gekomen van de versterker van Rudolf Moers (die van het dikke buizenboek), die mij aan jou kartonnen modellen deden denken:groet,
Aat
Ben nog een paar plaatjes tegen gekomen van de versterker van Rudolf Moers (die van het dikke buizenboek), die mij aan jou kartonnen modellen deden denken:groet,
Aat
Re: Een EL34SE
Het zal wel aan mij liggen, maar ik hoef helemaal geen versterkers te zien.
Ik moet alleen weten wat er draait, en hoe ik het harder en zachter kan zetten.
Verder een luidspreker die eigenlijk niet zichtbaar zou zijn zou dan het optimum zijn.
Helaas, zover ben ik nog niet.
Het gaat uiteindelijk toch om het luisteren....?
Dat doe je met je oren!
Ik moet alleen weten wat er draait, en hoe ik het harder en zachter kan zetten.
Verder een luidspreker die eigenlijk niet zichtbaar zou zijn zou dan het optimum zijn.
Helaas, zover ben ik nog niet.
Het gaat uiteindelijk toch om het luisteren....?
Dat doe je met je oren!
