Arno schreef:Volgens mij waren er niet persé tegenstanders van de assymetrie (hoewel die er waarschijnlijk genoeg zijn). De lijnen van je ontwerpje waren gewoon niet subtiel.
FR_Aad schreef:Als je nu terug gaat naar je vorige ontwerp en de kastomtrek iets kleiner maakt als die van de baffle? Dat laat hem wat kleiner lijken??
dat klopt ja. Hij was inderdaad breder dan nodig was. Daarbij kon hij nog iets hoger, dat maakt hem dan weer wat slanker.
Pjotr schreef:Krijg een beetje de indruk dat Ed de weg kwijt is. Hup, terug naar je roots, de Concaeve!

ook dat klopt! ik poog met het nieuwe ontwerp die 32er in een kast te proppen die bovenaan wat ruimte geeft om nog door het venster en naar het scherm te kunnen kijken. Een Concaeve alternatief ligt nog steeds op de tekentafel. Daarover spoedig meer.
audiomanics schreef: ... lijkt ie sterk op de speaker van Geenius: Humble statement
(daar is ooit ook een exemplaar van mijn machien gerold..)
Ik denk alleen dat een gebogen front een beetje te veel uitdaging voor je is...
... en daar is niets verkeerd aan denk ik. Zowel wat concept en design betreft zit die wel goed. Met een 32cm woofer alleen wat breder.
Gebogen front: deze smiley

had hier beter gestaan

, maar ik kom er wel hoor Kees. Als de nood hoog is krijg ik het wel voor mekaar, al moet ik er voor naar Den Helder!
Dan schreef:Ik wil ook graag min duit in het zakje doen. Als ik in jouw schoenen stond had ik waarschijnlijk gekozen voor zoiets als onderstaand. Daarbij opgemerkt dat ik het frontpaneel ook licht concave zou maken
Het is wel pasen vandaag, maar zo'n ei komt niet in mijn kamer. Daarbij ligt de moeilijkheidsgraad onnodig hoog bij zo'n 3D frezing. Je geeft gooit trouwens onderaan een flinke dosis volume weg. Dat moet dan in hoogte of diepte gecompenseerd worden.
MH schreef:Wat ik qua vormgeving vreemd vind is dat de kromming overgaat in een vlak stuk.
smaken verschillen. Ik vind dit net esthetisch mooier dan zo'n driehoek en dat maakt hem onderaan ook slanker.
Walt schreef:Zolang je deze dikke woofer op het front wilt zetten zal het een vrij lompe kast blijven... Eventueel uitbreiden naar 2 stuks woofer per kant dan kun je terug naar een meer langwerpige vorm... En bovendien zeker genoeg sublaag dan
Nee, het wordt één 32W! ... denk dat dit 7 blz terug al duidelijk was.
Leobus schreef:Ik ben helemaal gecharmeerd van de Verity speakers. Vooral het type Leonore vind ik fraai. Mooi slank.
dan hebben wij duidelijk verschillende smaken. Daar vind ik helemaal geen vloeite in zitten, alsof de ontwerper alleen maar een rechte lat ter beschikking had om een ronding te maken. Afwerking is wel top.
dre schreef: daarom ben ik dan ook voor 2x 8 inch gegaan. zelfs dat vind ik al aan de flinke kant.

die 26cm discovery als cornerwoofer speel ik geregeld over zijn limiet. Dat gaat met twee vrijstaande 8"ers verre van lukken. Dan twee rev 23W's, maar met zulk laag rendement en vrijstaand komen die in de verste verte nog niet aan deze nieuwe 13"er. Nee, die 32W is werkelijk ideaal. 50 liter, eindeloos laag en een gezond rendement.
hannesie schreef:Ik begrijp Ed wel, je hebt zo een 32 cm Buffel en die zal en die moet in een kast, hoe je het ook wend of keert.
zo is dat!
Henkjan schreef:Dan schreef:... Out of the box denken dus

open baffle

ook overwogen, maar met slechts één 13" driver komt dat in het laag niet goed om de gewenste dynamiek te halen. Daar zijn minsten een aantal 15"ers nodig per kant!
Zoals Peter reeds zei, ben een beetje de weg kwijt, of tenminste, het wordt een moeilijke keuze met compromissen.
- Een zwanger exemplaar (

dat had je goed gevonden Hannesie). Daar maakt het assymetrisch model het meeste kans, weliswaar iets slanker (smaller en hoger). Hier heeft vooral de bouweenvoud en de box-in-box mogelijkheid (Raar dat niemand hier een opmerking over gemaakt heeft) een enorm voordeel.
- Een uit-de-kluiten-gewassen Concaeve. Ik heb momenteel een mal klaar staan van dat formaat en die is schrikwekkend groot. Maakt alvast indruk, ... en neemt alle daglicht weg uit de kamer.
- Sideloading of Downfire. Dit blijft voorlopig een wanhoopsoplossing.
... een ander alternatief zie ik momenteel niet.