Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Goed bezig Misschien is dit in de toekomst ook nog wel eens iets voor mij
Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Wordt jij dan gecertificeerd plug and play DLCP bouwer/leverancier ?
Wordt jouw naam ook blauw/oranje en kunnen we mekkeren ofdat leveranciers prive en zakelijk wel gescheiden willen houden
Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Wordt jij dan gecertificeerd plug and play DLCP bouwer/leverancier ?
Wordt jouw naam ook blauw/oranje en kunnen we mekkeren ofdat leveranciers prive en zakelijk wel gescheiden willen houden
Kost mij alleen maar tijd en wat diesel............
En nee, ik bouw niks voor anderen. Moet wel een hobby blijven!
Kost mij alleen maar tijd en wat diesel............
En nee, ik bouw niks voor anderen. Moet wel een hobby blijven!
Wat kan jij slecht liegen (maar wel mooi bouwen)
1 is voor jouw ook gevoelsmatig ergens wel een eer dat ze zelfs jouw mening/ervaring willen / nodig hebben .
2 hoeveel DLCP's heb jij gebouwd , 2 stuks 1 voor jouw en 1 voor iemand anders .
Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Voor iemand die de hobby op een laag pitje heeft gezet, heb je het er maar knap druk mee !
De DSP print is dus in prijs verlaagd naar 275 euro, echter de display print en de print met de connectoren kost nog steeds 175 euro? Da's samen nog steeds 450 euro, en dan moet er nog een voeding en een kastje bij.
De DSP print is dus in prijs verlaagd naar 275 euro, echter de display print en de print met de connectoren kost nog steeds 175 euro? Da's samen nog steeds 450 euro, en dan moet er nog een voeding en een kastje bij.
Je kan hem ook zonder die add-on gebruiken, maar dan heb je geen volumeregeling en ingangskeuzeselectie en display! Ga bij een minidsp alles eens optellen om hetzelfde voorelkaar te krijgen.
Kan je met de Hypex DSP met I/O module het volgende doen:
Met een CD loopwerk digitaal de Hypex I/O module in (spdif of AES).
In de hypex DSP het stereo signaal splitsen in laag (stereo) en mid/hoog stereo (Xover rond 150hz, 4e order LWR).
Volume regeling op alle kanalen laten werken.
Het laag signaal met DSP digitaal corrigeren op kamer invloeden (pieken weghalen), vervolgens via de ingebouwde DAC naar een stereo eindversterker.
Het mid/hoog signaal verder onbewerkt digitaal weer uitvoeren om op een externe DAC aan te sluiten (spdif of AES) en dan weer naar een andere stereo eindversterker.
NB. omdat de bas boxen verder weg staan en op het laag extra correctie plaats vind, moet je de mid/hoog kanalen wellicht wel iets kunnen vertragen om looptijd verschillen te compenseren.
Kortom je gebruikt de hypex als pre met volume regelaar, 2 weg stereo xover, room correction, maar dat laatste alleen op de laag kanalen en voor mid hoog gebruik je een bestaande DAC. Voor het laag gebruik je de ingebouwde dac.
En dat alles met behoorlijk kwaliteit in de signaal bewerking (volume regeling niet onder doende voor een fatsoenelijke voor versterker).
Waarom zou je de mid/hoog kanalen via een andere dac willen laten lopen? De Dac's in de DLCP zijn niet beroerd hoor. Verder kan je op elk kanaal max 10ms delay toepassen.
Heb m dan wel 2e hands gekocht, maar toch beetje jammer.
Mbt de digitale uitgangen lees ik (bij de "control board"): It has four digital inputs; USB audio, AES (XLR/RJ451), S/PDIF and Optical in. It has two digital outputs; AES (XLR/ RJ451) and S/PDIF.
Maar ik neem aan dat die uitgangen gewoon afgetakt worden van de ingangen (voordat ze met de dsp bewerkt worden)?
Mbt de digitale uitgangen lees ik (bij de "control board"): It has four digital inputs; USB audio, AES (XLR/RJ451), S/PDIF and Optical in. It has two digital outputs; AES (XLR/ RJ451) and S/PDIF.
Maar ik neem aan dat die uitgangen gewoon afgetakt worden van de ingangen (voordat ze met de dsp bewerkt worden)?
Read That Fine Manual: hoofdstuk 2.4.3. Digital Output. Geen filtering en alleen digital output als er digital input is.
Mbt de digitale uitgangen lees ik (bij de "control board"): It has four digital inputs; USB audio, AES (XLR/RJ451), S/PDIF and Optical in. It has two digital outputs; AES (XLR/ RJ451) and S/PDIF.
Maar ik neem aan dat die uitgangen gewoon afgetakt worden van de ingangen (voordat ze met de dsp bewerkt worden)?
Read That Fine Manual: hoofdstuk 2.4.3. Digital Output. Geen filtering en alleen digital output als er digital input is.
Duidelijk. Dat betekent neem ik aandat je op de dig. uitgang ook geen delay kan toepassen?
Het wordt inderdaad erg complex in combinatie met een externe dac. Bestaan er eigenlijk apparaten die 1 digitaal in hebben en minstens 2 digitale uitgangen (2 keer stereo, voor xover) die wel uit de dsp komen (dus eigenlijk een apparaat dat je tussen een loopwerk en externe dacs kunt plaatsen en waar je ook nog iets met het volume kunt doen). Ik geloof dat Tact zoiets heeft (maar is weer veel duurder en Tact is volgens mij een beetje vergane glorie.)
NB. Dit wordt wellicht een beetje te veel of topic in dit draadje van Hypex. Maar misschien brengt het ze wel op een idee. Ik denk dat veel mensen toch wel zitten met hun bestaande apparatuur waar ze veel geld voor betaald hebben. Verkopen is leuk, maar dankrijg je vaak hooguit helft.