Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door bas focal m180 »

ijscobar schreef:
Even iets anders dan. Er vindt een ADC DAC conversie plaats. Bij Minidsp is die dramatisch. Hoe is dat bij deze?
Hoeft niet er zijn ook digitale ingangen .
Die moet je eigenlijk altijd gebruiken als je een digitaal apparaat als bron hebt .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Goed bezig :wink: Misschien is dit in de toekomst ook nog wel eens iets voor mij :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Wordt jij dan gecertificeerd plug and play DLCP bouwer/leverancier ?

Wordt jouw naam ook blauw/oranje en kunnen we mekkeren ofdat leveranciers prive en zakelijk wel gescheiden willen houden :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

bas focal m180 schreef:
ds23man schreef:
Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Wordt jij dan gecertificeerd plug and play DLCP bouwer/leverancier ?

Wordt jouw naam ook blauw/oranje en kunnen we mekkeren ofdat leveranciers prive en zakelijk wel gescheiden willen houden :rofl:
:lol: :lol: :lol:

Kost mij alleen maar tijd en wat diesel............

En nee, ik bouw niks voor anderen. Moet wel een hobby blijven! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:

:lol: :lol: :lol:

Kost mij alleen maar tijd en wat diesel............

En nee, ik bouw niks voor anderen. Moet wel een hobby blijven! :mrgreen: :mrgreen:
Wat kan jij slecht liegen (maar wel mooi bouwen)

1 is voor jouw ook gevoelsmatig ergens wel een eer dat ze zelfs jouw mening/ervaring willen / nodig hebben .
2 hoeveel DLCP's heb jij gebouwd , 2 stuks 1 voor jouw en 1 voor iemand anders .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Correctie, ze komen naar mij toe! :lol:

Maar even serieus, ik ken Jan-Peter al sinds de tijd dat hij met plate amps begon voor een lokaal PA bedrijf.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Correctie, ze komen naar mij toe! :lol:

Maar even serieus, ik ken Jan-Peter al sinds de tijd dat hij met plate amps begon voor een lokaal PA bedrijf.
Maar voor advies ben je toch wel benaderbaar :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Goed nieuws, zoals het er nu naar uitziet heb ik volgende week een brainstormsessie bij Hypex over het DLCP platform. Dit naar aanleiding van mijn bouw en gebruikerservaringen. Zo kunnen we gezamenlijk het product een stuk verbeteren!
Voor iemand die de hobby op een laag pitje heeft gezet, heb je het er maar knap druk mee ! :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Leeuwarden »

bas focal m180 schreef:
ijscobar schreef:
Even iets anders dan. Er vindt een ADC DAC conversie plaats. Bij Minidsp is die dramatisch. Hoe is dat bij deze?
Hoeft niet er zijn ook digitale ingangen .
Die moet je eigenlijk altijd gebruiken als je een digitaal apparaat als bron hebt .
Dat is een andere insteek die niets zegt over de vraag die ik stel. :-s
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

ijscobar schreef:
bas focal m180 schreef:
ijscobar schreef:
Even iets anders dan. Er vindt een ADC DAC conversie plaats. Bij Minidsp is die dramatisch. Hoe is dat bij deze?
Hoeft niet er zijn ook digitale ingangen .
Die moet je eigenlijk altijd gebruiken als je een digitaal apparaat als bron hebt .
Dat is een andere insteek die niets zegt over de vraag die ik stel. :-s
Er zit een PCM4204 adc op:

http://www.ti.com/lit/ds/sbas327a/sbas327a.pdf

In de datasheet van de DLCP staan veel metingen gedaan via de analoog in, veel fabrikanten kunnen een puntje zuigen aan die resultaten.
Audiolicious

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Audiolicious »

De DSP print is dus in prijs verlaagd naar 275 euro, echter de display print en de print met de connectoren kost nog steeds 175 euro? Da's samen nog steeds 450 euro, en dan moet er nog een voeding en een kastje bij.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Audiolicious schreef:
De DSP print is dus in prijs verlaagd naar 275 euro, echter de display print en de print met de connectoren kost nog steeds 175 euro? Da's samen nog steeds 450 euro, en dan moet er nog een voeding en een kastje bij.
Je kan hem ook zonder die add-on gebruiken, maar dan heb je geen volumeregeling en ingangskeuzeselectie en display! Ga bij een minidsp alles eens optellen om hetzelfde voorelkaar te krijgen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Leeuwarden »

Bij minidsp verlies je alleen maar zelfs al zou je het gratis krijgen....
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door bas focal m180 »

ijscobar schreef:
Bij minidsp verlies je alleen maar zelfs al zou je het gratis krijgen....
Dan ben je zeker een zeer ontevrede ex-minidsp gebruiker .
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Leeuwarden »

Was het zo duidelijk? :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door FR_Aad »

bas focal m180 schreef:
Dan ben je zeker een zeer ontevrede ex-minidsp gebruiker .
Dat is net zoiets als "Slaapt Dolly Parton op haar buik?" :rofl:
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Duck Twacy »

Mag hier een noob vraagje stellen?

Kan je met de Hypex DSP met I/O module het volgende doen:

Met een CD loopwerk digitaal de Hypex I/O module in (spdif of AES).

In de hypex DSP het stereo signaal splitsen in laag (stereo) en mid/hoog stereo (Xover rond 150hz, 4e order LWR).

Volume regeling op alle kanalen laten werken.

Het laag signaal met DSP digitaal corrigeren op kamer invloeden (pieken weghalen), vervolgens via de ingebouwde DAC naar een stereo eindversterker.

Het mid/hoog signaal verder onbewerkt digitaal weer uitvoeren om op een externe DAC aan te sluiten (spdif of AES) en dan weer naar een andere stereo eindversterker.
NB. omdat de bas boxen verder weg staan en op het laag extra correctie plaats vind, moet je de mid/hoog kanalen wellicht wel iets kunnen vertragen om looptijd verschillen te compenseren.

Kortom je gebruikt de hypex als pre met volume regelaar, 2 weg stereo xover, room correction, maar dat laatste alleen op de laag kanalen en voor mid hoog gebruik je een bestaande DAC. Voor het laag gebruik je de ingebouwde dac.

En dat alles met behoorlijk kwaliteit in de signaal bewerking (volume regeling niet onder doende voor een fatsoenelijke voor versterker).
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door hsmeets »

Antwoorden vindt je hier: http://www.hypex.nl/docs/DLCP_manual.pdf

Antwoord op al je vragen behalve een vraag is "ja".

De vraag of er ook digitale uitgangen zijn om door te lussen: daarop is het antwoord "Nee".
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Waarom zou je de mid/hoog kanalen via een andere dac willen laten lopen? De Dac's in de DLCP zijn niet beroerd hoor. Verder kan je op elk kanaal max 10ms delay toepassen.
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Duck Twacy »

Bedankt voor de antwoorden

Ach, omdat ik het zonde vind om een DAC van 1500 euro ongebruikt te laten staan
Gaat om deze http://www.aprilmusic.com/manuals/DA220 ... Eng_v1.pdf

Heb m dan wel 2e hands gekocht, maar toch beetje jammer.

Mbt de digitale uitgangen lees ik (bij de "control board"): It has four digital inputs; USB audio, AES (XLR/RJ451), S/PDIF and Optical in. It has two digital outputs; AES (XLR/ RJ451) and S/PDIF.

Maar ik neem aan dat die uitgangen gewoon afgetakt worden van de ingangen (voordat ze met de dsp bewerkt worden)?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Daar zit gewoon een AKM dac in, net als de DLCP heeft.....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Even nagezocht: jouw dac heeft de AKM4395, de DLCP de AKM4396. De laatste heeft SACD als extra mogelijkheid. Verder hetzelfde.
Laatst gewijzigd door ds23man op ma 03 mar 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door hsmeets »

Duck Twacy schreef:
Mbt de digitale uitgangen lees ik (bij de "control board"): It has four digital inputs; USB audio, AES (XLR/RJ451), S/PDIF and Optical in. It has two digital outputs; AES (XLR/ RJ451) and S/PDIF.

Maar ik neem aan dat die uitgangen gewoon afgetakt worden van de ingangen (voordat ze met de dsp bewerkt worden)?
:D Read That Fine Manual: hoofdstuk 2.4.3. Digital Output. Geen filtering en alleen digital output als er digital input is.
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Duck Twacy »

hsmeets schreef:
Duck Twacy schreef:
Mbt de digitale uitgangen lees ik (bij de "control board"): It has four digital inputs; USB audio, AES (XLR/RJ451), S/PDIF and Optical in. It has two digital outputs; AES (XLR/ RJ451) and S/PDIF.

Maar ik neem aan dat die uitgangen gewoon afgetakt worden van de ingangen (voordat ze met de dsp bewerkt worden)?
:D Read That Fine Manual: hoofdstuk 2.4.3. Digital Output. Geen filtering en alleen digital output als er digital input is.


Duidelijk. Dat betekent neem ik aandat je op de dig. uitgang ook geen delay kan toepassen?

Het wordt inderdaad erg complex in combinatie met een externe dac. Bestaan er eigenlijk apparaten die 1 digitaal in hebben en minstens 2 digitale uitgangen (2 keer stereo, voor xover) die wel uit de dsp komen (dus eigenlijk een apparaat dat je tussen een loopwerk en externe dacs kunt plaatsen en waar je ook nog iets met het volume kunt doen). Ik geloof dat Tact zoiets heeft (maar is weer veel duurder en Tact is volgens mij een beetje vergane glorie.)

NB. Dit wordt wellicht een beetje te veel of topic in dit draadje van Hypex. Maar misschien brengt het ze wel op een idee. Ik denk dat veel mensen toch wel zitten met hun bestaande apparatuur waar ze veel geld voor betaald hebben. Verkopen is leuk, maar dankrijg je vaak hooguit helft.
Plaats reactie