Die afstandsbediening zit er standaard bij. Maar ok, ik had niet begrepen dat Mischa er speciaal nog een telefoon voor ging kopenhannesie schreef:Dat marktplaats aanbod was met een afstandsbediening en een controller die nogal prijzig zijn.
Dus samen toch wel aantrekkelijk, hoef je ook geen nieuwe telefoon te kopen.
het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: het grote squeezebox vragen topic
Re: het grote squeezebox vragen topic
Nieuwe telefoon is niet noodzakelijk, ik heb al een DroidPhone. Het gaat er mij meer om dat ik een lokale bediening heb waar ook mijn vrouw mee overweg kan en dat ik zelf de bediening via telefoon of laptop kan doen. Kan dat trouwens, bediening via laptop of andere pc?
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
Re: het grote squeezebox vragen topic
Yep, via IP :9000, die moet vervolgens wel in het zelfde netwerk hangen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Die knijpdozen worden bestuurd door de SqeezeServer die op je server/PC/NAS draait. Squeezeserver heeft daarvoor al een nette web interface. Die kun je sowieso op een remote browser gebruiken. Fraaier en sneller zijn de diverse apps voor iPod/iPhone/iPad/Android, Die zijn dan in feite een interface naar de Sueezeserver via WiFi. Sueezeserver bestuurt daarmee dan op zijn beurt de knijpdoos zelf.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Helemaal duidelijk !! Mag ik het dan zo zien dat een Knijpdoos eigenlijk gewoon maar een client is? Is het dan niet meer dan een remote visualisatie?Pjotr schreef:Die knijpdozen worden bestuurd door de SqeezeServer die op je server/PC/NAS draait. Squeezeserver heeft daarvoor al een nette web interface. Die kun je sowieso op een remote browser gebruiken. Fraaier en sneller zijn de diverse apps voor iPod/iPhone/iPad/Android, Die zijn dan in feite een interface naar de Sueezeserver via WiFi. Sueezeserver bestuurt daarmee dan op zijn beurt de knijpdoos zelf.
Om hier nog even op terug te komen:
Is de Touch niet gemakkelijker te bedienen? Ik heb echt geen idee, ik heb met nog geen enkele knijpdoos gewerkt.Pjotr schreef:Als het niks mag kosten en je toch je HK-Dac er aan knoopt kun je beter naar een 2e hands Classic zoeken op Marktplaats.
Groeten,
Mischa
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja in feite wel vanuit een remote situatie. Op zijn beurt kan een SB ook de Squeezeserver aanroepen voor de index van je muziek en cover art en om de muziek van de server af te spelen.mischa72 schreef:Helemaal duidelijk !! Mag ik het dan zo zien dat een Knijpdoos eigenlijk gewoon maar een client is? Is het dan niet meer dan een remote visualisatie?
De Touch? Tja, mijn vrouw kan er als volslagen computer dummy goed mee overweg
Overigens goed taggen moet je sowieso doen voor iedere media player. Vanuit die tags stelt ie zijn index database samen. Je kunt wel door folders browsen en files selecteren maar dat is niet zo handig.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ff een vraag over de Burr-Brown PCM1748E DAC die in de classic zit: is dat ding 16bit of 24bit? ik kan t in de SB-wiki niet vinden. oftwel: is het de moeite om HD tracks te kopen (wel resamplen van 96kHz naar 48kHz dan)....
Re: het grote squeezebox vragen topic
Als je PCM1748 bij Google inklopt is een van de eerste hits: http://focus.ti.com/docs/prod/folders/p ... m1748.html
Ik vind het zelf wel de moeite waard, niet zozeer om de sample rate maar meer om de bit diepte. Alhoewel het verschil hèè erg klein is vind ik. Wat let je om dat zelf uit te proberen? Met dBpoweramp is down sampelen een fluitje van een cent. Kun je i.i.g. 16 bits vergelijken met 24 bits.
Maar volgens mij kun je met de Classic ook 96 KHz afspelen, alleen moet dan Sqeezecenter op de server/NAS de Flac decoderen en daar heb je een snelle server/NAS voor nodig. Jouw Duo trekt dat niet i.i.g.
Ik vind het zelf wel de moeite waard, niet zozeer om de sample rate maar meer om de bit diepte. Alhoewel het verschil hèè erg klein is vind ik. Wat let je om dat zelf uit te proberen? Met dBpoweramp is down sampelen een fluitje van een cent. Kun je i.i.g. 16 bits vergelijken met 24 bits.
Maar volgens mij kun je met de Classic ook 96 KHz afspelen, alleen moet dan Sqeezecenter op de server/NAS de Flac decoderen en daar heb je een snelle server/NAS voor nodig. Jouw Duo trekt dat niet i.i.g.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik ben die sampler van HDTracks aan t downloaden, eens zien wat wel en wat niet werkt.
volgens de SB wiki kan de classic alleen 44.1 en 48kHz SR. maar daar komen we vanzelf achter
een wat hogere sample rate is ook wel lekker, dan zit de filtering wat verder van t audio gebied af, is volgens sommige mensen belangrijk
volgens de SB wiki kan de classic alleen 44.1 en 48kHz SR. maar daar komen we vanzelf achter
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja, maar dan moet je ze wel op 96 KHz afspelen. Als je downsampelt naar 48 KHz dan legt de software daar toch weer eerst een brick wall filter op 22 - 23 KHz overheen om aliasing te voorkomen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
is toch (als het goed is) toch 10% hoger dan bij 44.1kHzPjotr schreef:Ja, maar dan moet je ze wel op 96 KHz afspelen. Als je downsampelt naar 48 KHz dan legt de software daar toch weer eerst een brick wall filter op 22 - 23 KHz overheen om aliasing te voorkomen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
96kHz werkt dus niet op een SB Classic: "niet-ondersteunde samplefrequentie", 48kHz doet t wel (maar dat wist ik al)ik schreef:ik ben die sampler van HDTracks aan t downloaden, eens zien wat wel en wat niet werkt.
volgens de SB wiki kan de classic alleen 44.1 en 48kHz SR. maar daar komen we vanzelf achter....
Re: het grote squeezebox vragen topic
Denk dat ook ik maar eens een SB'je moet gaan aanschaffen... Wat kan ik beter doen: de Touch of de Duet?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Duet lijkt er uit te gaan, maar is wel goed verkrijgbaar 2e hands op MP.
Waarschijnlijk ook doordat mensen er niet al te makkelijk mee om kunnen gaan.
Waarschijnlijk ook doordat mensen er niet al te makkelijk mee om kunnen gaan.
Re: het grote squeezebox vragen topic
De touch schijnt technisch de beste te zijn. De duet ondersteund ook de HR formaten niet.
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik weet niet of er meer mensen zijn die wel eens rare dingen constateren.
Ik zat lekker te luisteren, en merkte een aantal keren op dat het veel gedetailleerder klonk als ik mij herinnerde, wat klinkt het goed, (meer laag, meer diepte) dat was mij nog niet opgevallen, dat soort gevoelens.
Ik ging na wat ik mogelijk anders had, en na enig zoeken realiseerde ik mij, dat ik op de CAT6 kabel, die van de router naar de squeezebox loopt gisteren door mij is gewijzigd, met een switch er tussen om ook een aansluiting te kunnen maken naar mijn BD recorder die ook een netwerk aansluiting heeft, en zo mogelijk films kan afspelen.
Nu geloof ik niet erg in sprookjes, maar ik ga maar eens een poosje weer zonder switch, en dan met switch luisteren of het inderdaad zoveel scheelt.
Ik heb het wel eens gelezen maar ik geloof dat zomaar niet, maar het lijkt er wel op.
Ik krijg nu natuurlijk allemaal gekke reacties
maar ik wil het wel zelf gaan vaststellen.
Ik geloof het zelf nog niet helemaal.
Ik zat lekker te luisteren, en merkte een aantal keren op dat het veel gedetailleerder klonk als ik mij herinnerde, wat klinkt het goed, (meer laag, meer diepte) dat was mij nog niet opgevallen, dat soort gevoelens.
Ik ging na wat ik mogelijk anders had, en na enig zoeken realiseerde ik mij, dat ik op de CAT6 kabel, die van de router naar de squeezebox loopt gisteren door mij is gewijzigd, met een switch er tussen om ook een aansluiting te kunnen maken naar mijn BD recorder die ook een netwerk aansluiting heeft, en zo mogelijk films kan afspelen.
Nu geloof ik niet erg in sprookjes, maar ik ga maar eens een poosje weer zonder switch, en dan met switch luisteren of het inderdaad zoveel scheelt.
Ik heb het wel eens gelezen maar ik geloof dat zomaar niet, maar het lijkt er wel op.
Ik krijg nu natuurlijk allemaal gekke reacties
Ik geloof het zelf nog niet helemaal.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Er zitten hier wel 2 switches tussen de server en de player........
Tussen mijn NAS en PC zitten er ook 2 en merk geen enkel snelheidsverschil tussen met en zonder.
Als je een wichelroede nodig hebt...
Als je een wichelroede nodig hebt...
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb ook wel zitten peinzen, ik had net 3 CD's van Johnny Cash gekocht in Antwerpen, dus ik had eerst juist naar deze geluisterd.
Ik kende die opnames niet, dus geen norm, later dus voor mij wel bekende opnames.
Maar ik heb, en dat kan het ook zijn, afgelopen keer even gecheckt of hij inderdaad wel op de kabel stond, ik wist het niet zeker gezien ik nogal wat heb lopen klooien met de Squeezebox met die Minidsp e.d., en toen ging hij telkens op draadloos.
De kabels waren niet lang genoeg omdat ook te doen bij de minidsp en rapide's.
Dus realiseer ik mij dat het ook de verschillen kunnen zijn met draadloos en bedraad, de kabel van de switch naar de SB is 80 cm.
Het verschil is er naar mijn mening zeker wel.
Anders moet ik toch de psycholoog opzoeken in het telefoonboek
Ik kende die opnames niet, dus geen norm, later dus voor mij wel bekende opnames.
Maar ik heb, en dat kan het ook zijn, afgelopen keer even gecheckt of hij inderdaad wel op de kabel stond, ik wist het niet zeker gezien ik nogal wat heb lopen klooien met de Squeezebox met die Minidsp e.d., en toen ging hij telkens op draadloos.
De kabels waren niet lang genoeg omdat ook te doen bij de minidsp en rapide's.
Dus realiseer ik mij dat het ook de verschillen kunnen zijn met draadloos en bedraad, de kabel van de switch naar de SB is 80 cm.
Het verschil is er naar mijn mening zeker wel.
Anders moet ik toch de psycholoog opzoeken in het telefoonboek
Re: het grote squeezebox vragen topic
Altijd als ik muziek luister, dan blader ik door de muziekmap naar een album wat ik wil horen. Er zijn natuurlijk andere sorteermethoden.
Hoe doen jullie dat?
Wat ik trouwens eigenaardig vind is dat als ik de favorieten open, de squeezebox niet gewoon alle nummers afspeelt. Na één nummer stopt hij dus.
Hoe doen jullie dat?
Wat ik trouwens eigenaardig vind is dat als ik de favorieten open, de squeezebox niet gewoon alle nummers afspeelt. Na één nummer stopt hij dus.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Alks ik één nummer in de favorieten zet speelt ie alleen dat nummer af, als ik een album in de favorien zet speelt ie het hele album af.
Wat bedoel je met muziekmap? De muziek zoals Squeezecenter dat geïndexeerd heeft of de fysieke mappen op je server (zoals in Explorerer op de PC)?
Wat bedoel je met muziekmap? De muziek zoals Squeezecenter dat geïndexeerd heeft of de fysieke mappen op je server (zoals in Explorerer op de PC)?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hoe zet je daar dan een heel album neer?Pjotr schreef:Alks ik één nummer in de favorieten zet speelt ie alleen dat nummer af, als ik een album in de favorien zet speelt ie het hele album af.
De mappen zoals ze op de pc staan idd.Pjotr schreef:Wat bedoel je met muziekmap? De muziek zoals Squeezecenter dat geïndexeerd heeft of de fysieke mappen op je server (zoals in Explorerer op de PC)?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Waarom blader je niet gewoon door de albums heen zoals Squeezecenter dat indexeert? Zo doe ik dat gewoon. Door de map structuur bladeren kan ook wel maar dat doe ik eigenlijk nooit.Arno schreef:Hoe zet je daar dan een heel album neer?Pjotr schreef:Alks ik één nummer in de favorieten zet speelt ie alleen dat nummer af, als ik een album in de favorien zet speelt ie het hele album af.
De mappen zoals ze op de pc staan idd.Pjotr schreef:Wat bedoel je met muziekmap? De muziek zoals Squeezecenter dat geïndexeerd heeft of de fysieke mappen op je server (zoals in Explorerer op de PC)?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd. Wat daar zo vervelend aan is, is dat losse nummers uit diverse mappen daar ook naar voren komen. In de tags van dat nummer staat immers van welk album het is. Vandaar dat ik toch maar kies voor mijn eigen structuur, dan weet ik tenminste waar alles staat.Pjotr schreef:Waarom blader je niet gewoon door de albums heen zoals Squeezecenter dat indexeert? Zo doe ik dat gewoon. Door de map structuur bladeren kan ook wel maar dat doe ik eigenlijk nooit.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Is toch een kwestie van goed taggen. Geef toe, daar gaat best tijd in zitten en kun je het beste direct na het rippen doen.
