Op de radiomarkt in Beetsterzwaag worden ieder jaar wel buizentesters aangeboden, misschien eens de plaatselijke Veron markt bezoeken of er iets van je gading bij staat.
https://veron.nl/
Moderator: Beheerdersteam
Op de radiomarkt in Beetsterzwaag worden ieder jaar wel buizentesters aangeboden, misschien eens de plaatselijke Veron markt bezoeken of er iets van je gading bij staat.
Zo ver als ik begrepen heb doe jij niets meer met buizen, dus staat er bij jou een exemplaar welke niet gebruikt wordt.Walt schreef: ↑vr 09 jan 2026, 9:02Ha Olaf,
Wellicht is dit iets voor je, Duovac buizen tester om zelf af te bouwen:
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... tester-kit
Ik heb dus de kant en klare versie, echt mooi apparaat.
Daarvoor heb je toch een voorversterker?
Ja uiteraard met voorversterker maar wanneer je twee versterkers met verschillend vermogen op 1 luidspreker hebt moet je wel iets kunnen regelen aan de ingangsgevoeligheid van de zwaarste versterker .richard schreef: ↑za 10 jan 2026, 18:57Daarvoor heb je toch een voorversterker?
Ooit eens mijn Bryston aangeschaft om hier het laag aan te sturen. Bleek dat hij het ook heel leuk deed over het gehele frequentiebereik. Een voorversterker is daarbij wel onontbeerlijk.
Heb ik heel mooie weergaven met buizen beluisterd die me zijn bijgebleven; een presentatie van Audio Note, de WK-amp van Sander de Waal in Beetsterzwaag en ook een versie van de Chaos op grote Tannoy's bij 'Theo'. Er zijn meerdere wegen naar Rome.
Zit jij ooit wel eens met je collega's aan een koffietafel?
Tsja, kerstvakantie tot 5 januari, thuiswerken tot 12 januari, dan mag je blij zijn dat er nu iets onderweg is.