Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

Duclaasie schreef: vr 09 jan 2026, 13:37
Die is dus al weg, wel jammer want daar had ik ook wel oren naar gehad.
Op de radiomarkt in Beetsterzwaag worden ieder jaar wel buizentesters aangeboden, misschien eens de plaatselijke Veron markt bezoeken of er iets van je gading bij staat.
https://veron.nl/
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Olaf Analogue »

Walt schreef: vr 09 jan 2026, 9:02
Ha Olaf,

Wellicht is dit iets voor je, Duovac buizen tester om zelf af te bouwen:

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... tester-kit

Ik heb dus de kant en klare versie, echt mooi apparaat.
Zo ver als ik begrepen heb doe jij niets meer met buizen, dus staat er bij jou een exemplaar welke niet gebruikt wordt.
Ik denk dat daar misschien wel gegadigden voor zijn.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Walt »

Die ga ik niet verkopen hoor, momenteel geen buizen in gebruik, maar de Chaos 3 komt echt wel een keer terug in de set, of een andere krachtigere buizenbak.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door rikpost »

Omdat die buizenbak uiteindelijk minder goed bleek te zijn dan wat er nu staat komt hij zeker weer een keertje terug . :think:
Je bent duidelijk klaar met tweaken ,dan maar downgraden zodat je weer up kunt of zo 8-[
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Pjotr »

Nee hoor, eens per jaar moet ie zijn Duavac opstoken. Anders roest ie vast. 'Tis mij nooit duidelijk geworden welke plaats die in zijn set had.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Walt »

De Lindemann wint het wel qua resolutie en dergelijke, de Chaos 3 klinkt wel gewoon erg lekker, geen straf om naar te luisteren! Misschien weer keer 2e setje optuigen, momenteel plaats en tijdgebrek hiervoor.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Shadow »

open baffles en buizen zijn - zeker in het laag - geen goeie match, zelfs mijn KT88's van de hand van Bert hebben weinig meerwaarde als ik ze fullrange aanstuur...
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door rikpost »

Bi ampen dan maar .
Buisje voor het sausje hoog en mid en een stevige torrenbak voor het laag .
Moet je ze wel allebei kunnen regelen natuurlijk
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

rikpost schreef: za 10 jan 2026, 18:44
Moet je ze wel allebei kunnen regelen natuurlijk
Daarvoor heb je toch een voorversterker?

Ooit eens mijn Bryston aangeschaft om hier het laag aan te sturen. Bleek dat hij het ook heel leuk deed over het gehele frequentiebereik. Een voorversterker is daarbij wel onontbeerlijk.

Heb ik heel mooie weergaven met buizen beluisterd die me zijn bijgebleven; een presentatie van Audio Note, de WK-amp van Sander de Waal in Beetsterzwaag en ook een versie van de Chaos op grote Tannoy's bij 'Theo'. Er zijn meerdere wegen naar Rome.
Laatst gewijzigd door richard op za 10 jan 2026, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Shadow »

rikpost schreef: za 10 jan 2026, 18:44
Bi ampen dan maar .
Buisje voor het sausje hoog en mid en een stevige torrenbak voor het laag .
Moet je ze wel allebei kunnen regelen natuurlijk
Ik heb met de Purifi Eigentakt geen klagen, wil de Hypex Nilai nog eens proberen...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

Shadow schreef: za 10 jan 2026, 19:01
Hypex Nilai nog eens proberen.
Vond ik in Zeewolde bij het vergelijk erg fijn klinken. Volgens mij was jij daar ook.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door rikpost »

richard schreef: za 10 jan 2026, 18:57
rikpost schreef: za 10 jan 2026, 18:44
Moet je ze wel allebei kunnen regelen natuurlijk
Daarvoor heb je toch een voorversterker?

Ooit eens mijn Bryston aangeschaft om hier het laag aan te sturen. Bleek dat hij het ook heel leuk deed over het gehele frequentiebereik. Een voorversterker is daarbij wel onontbeerlijk.

Heb ik heel mooie weergaven met buizen beluisterd die me zijn bijgebleven; een presentatie van Audio Note, de WK-amp van Sander de Waal in Beetsterzwaag en ook een versie van de Chaos op grote Tannoy's bij 'Theo'. Er zijn meerdere wegen naar Rome.
Ja uiteraard met voorversterker maar wanneer je twee versterkers met verschillend vermogen op 1 luidspreker hebt moet je wel iets kunnen regelen aan de ingangsgevoeligheid van de zwaarste versterker .
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

Ja, inderdaad.
Hebben sommige eindversterkers daar een ingangsgevoeligheid schakeling voor.
Bij Bryston zijn dat de Pro modellen.
Zou de zelfbouwer iets met een weerstandsdeler kunnen bouwen. Past vast in de stekker.

Daarnaast zou de voorversterker ook meerdere eindversterkers moeten kunnen aansturen. Of je gaat voor actieve filtering; tussen de voorversterker en de verschillende eindversterkers.

Zal dat met een DSP-toverdoos wellicht allemaal wat makkelijker zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Pjotr »

Olaf heeft toch helemaal geen OB's? :think: Dat hoeft toch ook helemaal niet als ie iets met buizen wil gaan doen?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Shadow »

richard schreef: za 10 jan 2026, 19:06
Shadow schreef: za 10 jan 2026, 19:01
Hypex Nilai nog eens proberen.
Vond ik in Zeewolde bij het vergelijk erg fijn klinken. Volgens mij was jij daar ook.
Ja maar ik zat toen aan zulke hoeveelheden Fentanyl dat serieus luisteren hem niet ging worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

Pjotr schreef: za 10 jan 2026, 19:58
Olaf heeft toch helemaal geen OB's? :think: Dat hoeft toch ook helemaal niet als ie iets met buizen wil gaan doen?
Zit jij ooit wel eens met je collega's aan een koffietafel?
Laatst gewijzigd door richard op za 10 jan 2026, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

Shadow schreef: za 10 jan 2026, 20:22
richard schreef: za 10 jan 2026, 19:06
Shadow schreef: za 10 jan 2026, 19:01
Hypex Nilai nog eens proberen.
Vond ik in Zeewolde bij het vergelijk erg fijn klinken. Volgens mij was jij daar ook.
Ja maar ik zat toen aan zulke hoeveelheden Fentanyl dat serieus luisteren hem niet ging worden :mrgreen:
Daar kan ik me enigszins iets bij voorstellen. Een herkansing is dan wat mij betreft aan te bevelen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Olaf Analogue »

Ik heb de laatste tijd niet heel veel geluk met bestellingen.
Nu is het de bestelling bij Aluminium op Maat die weer ergens in een depot blijft hangen

Dit is een bestelling van 27 december waarvan ik aanvankelijk niets meer hoorde, een telefoontje leerde mij dat met het materiaal wel gemaakt was maar niet opgestuurd.
Nu hebben ze dat dus alsnog gedaan en hangt het ergens in een depot. :|
Alu.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Shadow »

Ja dat klinkt bekend helaasch
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

Olaf Analogue schreef: vr 16 jan 2026, 15:20
is een bestelling van 27 december...
Tsja, kerstvakantie tot 5 januari, thuiswerken tot 12 januari, dan mag je blij zijn dat er nu iets onderweg is.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Olaf Analogue »

Giga, giga druk qua werk momenteel.
Veel hotels en veel werkplekken.
Even heel weinig tijd voor de hobby, dus ook nog altijd de nieuwe audio keten niet volledig leren kennen.
Dus vandaar ook nog even geen reviews over de nieuwe apparatuur, gaat er wel komen!

Het nieuw bestelde plateau voor mijn audiorack is binnen gekomen en Olaf van Audio-Haven Arnhem was bereid om nu op zondag middag even met mij af te spreken zodat ik het plateau op mijn terugweg van mijn werk in Hoofddorp kon ophalen, anders komt het er voorlopig niet van.
Dus het rack is daarmee in ieder geval compleet.

Goede service van Audio-Haven!
Audio-Haven.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

En mijn aluminium heeft hier dus ook het hele weekend voor de deur gestaan, constateer ik net.
Gelukkig woon ik in een omgeving waar dat kennelijk nog goed kan gaan.....
alu.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door richard »

Een excuus naar de bezorger op zijn plaats?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

richard schreef: zo 18 jan 2026, 16:51
Een excuus naar de bezorger op zijn plaats?


Voor? Heb ik hem iets misdaan?
Het zou donderdag geleverd worden volgens hun app.
Het is zaterdag voor de deur gezet, (app staat nu nog steeds op donderdag trouwens)
Hij heeft mij er niet over gehoord.(Geduld is een schone zaak)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Tot nu toe gaat het allemaal niet heel erg soepel. Buiten het feit dat ik dit jaar nog nauwelijks thuis ben geweest, en dus haast niet aan de hobby bezig heb kunnen wezen.

Het extra plateau welke ik besteld heb voor mijn Audio Rack kwam na lang wachten eindelijk binnen, echter bleek dit een duidelijk andere kleur te wezen.
Dit hebben we kenbaar gemaakt bij de fabrikant en die laat gewoon weten dat dit het is.
Dat mijn rack van net twee jaar oud en altijd uit de zon heeft gestaan zover verkleurd is dat deze meer de rode kant op gaat.
Voor zulke dure materialen is dit uiteraard niet acceptabel, dat zou inhouden dat bij elke uitbreiding je dus kleurverschillen oploopt.
In Richards zijn wereld dien ik nu de fabrikant mijn excuses te maken voor het feit dat hun een kwalitatief ondermaats productieproces hebben voor een behoorlijk kostbaar product.

In mijn eigen wereld echter heb ik uiteraard naar een andere oplossing moeten zoeken en ik heb er voor gekozen om mijn rack in te ruilen voor een groot en breed rack van het merk "Solidsteel" type "HFW-3XL Gloss Black" welke meteen plaats biedt voor toekomstige uitbreidingen, waaronder de versterkers die dit jaar gebouwd worden.

Al met al gaat het allemaal sinds december allemaal nogal stroperig, maar als het meezit wordt het Solid Steel rack hier over een dikke week opgebouwd, dan kan ik mijn audio keten opnieuw opbouwen, en dan krijg ik iets meer tijd om met de onderdelen die ik inmiddels binnen heb aan de zelfbouw versterkers te beginnen.

Langzaam maar zeker.......
één.jpg
twee.jpg
drie.jpg
Plaats reactie