[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ach, je bent van de straat, en zo lekker is het weer buiten ook niet. 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ondertussen gaat het werk achter de schermen gewoon door.
Gisteren bij Leo langs geweest om de kasten om te wisselen, de testbaffle op de foto's op de voorgaande pagina's is er nu weer af.
Deze gaat vervangen worden de eerder genoemde sandwich van MDF en multiplex.
Het exemplaar dat nu bij Leo staat heeft deze al. komende zaterdag staat er wat weer wat freeswerk op het programma.
Ook ben ik bezig met het bouwen van een fineerpers om eens te proberen of het mij lukt om met witte houtlijm koud te persen.
van de week even een paar foto's daarvan maken.
Gisteren bij Leo langs geweest om de kasten om te wisselen, de testbaffle op de foto's op de voorgaande pagina's is er nu weer af.
Deze gaat vervangen worden de eerder genoemde sandwich van MDF en multiplex.
Het exemplaar dat nu bij Leo staat heeft deze al. komende zaterdag staat er wat weer wat freeswerk op het programma.
Ook ben ik bezig met het bouwen van een fineerpers om eens te proberen of het mij lukt om met witte houtlijm koud te persen.
van de week even een paar foto's daarvan maken.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Die zit momenteel in de bioscoop naar een ontwakende kracht te kijken. 
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik heb nog een hypex 2.0 plateamp liggen. Ik kan dan beter een 4.0 gebruiken zeker?ds23man schreef:Ik heb nog wel 2 JBL 2235's op de plank liggen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
En als je daar niet genoeg aan hebt dan pak je deze:
http://www.jblpro.com/www/products/cine ... qU1c-TSlPY
De standaard in de nieuwe bioscopen.
http://www.jblpro.com/www/products/cine ... qU1c-TSlPY
De standaard in de nieuwe bioscopen.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
89mm x-maxds23man schreef:En als je daar niet genoeg aan hebt dan pak je deze:
http://www.jblpro.com/www/products/cine ... qU1c-TSlPY
De standaard in de nieuwe bioscopen.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Jammer dat de WAF een tikje aan de lage kant is.ds23man schreef:En als je daar niet genoeg aan hebt dan pak je deze:
http://www.jblpro.com/www/products/cine ... qU1c-TSlPY
De standaard in de nieuwe bioscopen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Shadow schreef:89mm x-maxds23man schreef:En als je daar niet genoeg aan hebt dan pak je deze:
http://www.jblpro.com/www/products/cine ... qU1c-TSlPY
De standaard in de nieuwe bioscopen.
Dat is de Xdamage:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ondertussen in het Haagse,
Weer verder met 1 kast, een plaatje 4 mm MDF op de achterzijde gelijmd en met kleine spijkertjes vastgezet.
Vervolgens (een paar dagen later dus...) het overige MDF afgezaagd tot er nog een overstek was van een paar millimeter, en daarna strak gefreesd.
Dan de nieuwe baffles, eerst met 2 duvels ervoor gezorgd dat deze op zijn plek blijft zitten. daarna ook hier de kanten strakgefreesd.
En daarna het hele raster van tussenschotten en dergelijke overgetekend op de baffle.
Zo'n 25 gaten bevestigings voorgeboord in de baffle, want ik heb bij lange na niet genoeg lijmklemmen om dat goed vast te kunnen zetten.
De gaten van de schroefkoppen worden later dichtgezet met een smurrie van zaagsel en houtlijm, en na uitharding weer vlakgeschuurd.
In principe kan deze kast nu ook verscheept worden naar de nederzetting waar pappaleo woonzaam is, dan kan hij aan de slag met het infrezen van de units in de baffle.
Eerder schreef ik al dat ik van plan ben om het fineer koud te persen, daar is dus een lijmpers voor nodig.
Onlangs stuutte ik op een stuk 18 mm spaanplaat van ruim 2 meter lang. perfect voor mijn doeleinde.
Nu ben ik de eerste om toe te geven dat spaanplaat constructief niet echt geschikt is om krachten op te zetten.
Dus we gaan een verstevigings frame maken op de achterkant. hiervoor gebruik ik aantal stroken multiplex 18 mm.
Na de eerste laag stroken multiplex vond ik dat het nog wel wat steviger kon, er komen tenslotte aardige krachten op te staan bij het aanpersen.
Dus op de 1e laag, nog een 2e laag van multiplex stroken gemonteerd, totale dikte is nu meer dan 50 mm, dus lekker degelijk.
De verbinding van de pers word uitgevoerd met 6 stuks draadeinden van 8 mm. 4 op de hoeken, en 2 in het midden van de lange zeiden.
Weer verder met 1 kast, een plaatje 4 mm MDF op de achterzijde gelijmd en met kleine spijkertjes vastgezet.
Vervolgens (een paar dagen later dus...) het overige MDF afgezaagd tot er nog een overstek was van een paar millimeter, en daarna strak gefreesd.
Dan de nieuwe baffles, eerst met 2 duvels ervoor gezorgd dat deze op zijn plek blijft zitten. daarna ook hier de kanten strakgefreesd.
En daarna het hele raster van tussenschotten en dergelijke overgetekend op de baffle.
Zo'n 25 gaten bevestigings voorgeboord in de baffle, want ik heb bij lange na niet genoeg lijmklemmen om dat goed vast te kunnen zetten.
De gaten van de schroefkoppen worden later dichtgezet met een smurrie van zaagsel en houtlijm, en na uitharding weer vlakgeschuurd.
In principe kan deze kast nu ook verscheept worden naar de nederzetting waar pappaleo woonzaam is, dan kan hij aan de slag met het infrezen van de units in de baffle.
Eerder schreef ik al dat ik van plan ben om het fineer koud te persen, daar is dus een lijmpers voor nodig.
Onlangs stuutte ik op een stuk 18 mm spaanplaat van ruim 2 meter lang. perfect voor mijn doeleinde.
Nu ben ik de eerste om toe te geven dat spaanplaat constructief niet echt geschikt is om krachten op te zetten.
Dus we gaan een verstevigings frame maken op de achterkant. hiervoor gebruik ik aantal stroken multiplex 18 mm.
Na de eerste laag stroken multiplex vond ik dat het nog wel wat steviger kon, er komen tenslotte aardige krachten op te staan bij het aanpersen.
Dus op de 1e laag, nog een 2e laag van multiplex stroken gemonteerd, totale dikte is nu meer dan 50 mm, dus lekker degelijk.
De verbinding van de pers word uitgevoerd met 6 stuks draadeinden van 8 mm. 4 op de hoeken, en 2 in het midden van de lange zeiden.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
6 stuks draadeind M8 op maat geslepen. verder niks op het moment. 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Foto?ray5150 schreef:6 stuks draadeind M8 op maat geslepen. verder niks op het moment.
Co
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Zo te zien heeft ie het met een nagelvijltje gedaan, vandaar het weekje werk.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Op de foto zie je de zelfkant van het draadeind.dre schreef:Keurig gezaagd Ray!
Het gezaagde deel is niet zichtbaar.
Of het netjes gezaagd kan je dus hier niet op zien.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
En dan moeten wij er in trappen, het is gewoon een foto uit de site van een leverancier. 
