Ja!Montana schreef:Ik zit nu alleen weer te twijfelen of een kubus van 47 cm niet toch het mooiste is..
Ultieme laagweergave
Moderator: Beheerdersteam
Ik ben net terug van de zager. De auto was bijna tot het dak gevuld met Mdf platen! In totaal staat er nu aan 7.5 platen van 122*244 cm Mdf in de hal.
Ik heb hout laten zagen voor in totaal 8 subs. MartijnM bouwt 4 subwoofers van 37.2*50*50 cm met de Beyma 18G550 en ik kubussen van 47*47*47 cm met de sdx15. Alles is keurig netjes in verstek gezaagd, maar bij het verlijmen zal duidelijk worden of de zager een lekker weekend heeft gehad óf niet!
Ik heb hout laten zagen voor in totaal 8 subs. MartijnM bouwt 4 subwoofers van 37.2*50*50 cm met de Beyma 18G550 en ik kubussen van 47*47*47 cm met de sdx15. Alles is keurig netjes in verstek gezaagd, maar bij het verlijmen zal duidelijk worden of de zager een lekker weekend heeft gehad óf niet!
Met die van jou erbij hebben we alweer 9!Paul schreef:Alsof daar nog plek is om een douche /bad te nemen![]()
Lekker bescheiden opzet weer, ben benieuwd! Hoe gaan de 8 subs ingeregeld worden, 2 stuks DCX2496 ofzo?
Volgens dat HK onderzoek win je niks met extra subs tov 4. MartijnM moet die planken dus snel weghalen hier!
ps. Ik schreef op hal ipv badkamer..
Lekker stressig dat verlijmen van panelen die onder verstek gezaagd zijn. Blijft nooit zitten hoe ik het wil!
Weet iemand een makkelijke manier om zulke panelen goed te lijmen? Met spanbanden misschien?
De eerste kast zit in ieder geval in elkaar! De foto kijkt vanaf de achterkant. Front is van 22+25mm mdf en alle andere wanden zijn van 25mm. bracing is 22 mm dik.
Weet iemand een makkelijke manier om zulke panelen goed te lijmen? Met spanbanden misschien?
De eerste kast zit in ieder geval in elkaar! De foto kijkt vanaf de achterkant. Front is van 22+25mm mdf en alle andere wanden zijn van 25mm. bracing is 22 mm dik.
de 10e kan ik wellicht tzt ook wel ter beschikking stellenMontana schreef:Met die van jou erbij hebben we alweer 9!Paul schreef:Alsof daar nog plek is om een douche /bad te nemen![]()
Lekker bescheiden opzet weer, ben benieuwd! Hoe gaan de 8 subs ingeregeld worden, 2 stuks DCX2496 ofzo?
Volgens dat HK onderzoek win je niks met extra subs tov 4. MartijnM moet die planken dus snel weghalen hier!![]()
ps. Ik schreef op hal ipv badkamer..
ben je er al uit wat je qua versterking gaat doen?
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
leg de panelen op een vlakke ondergrond tegen elkaar aan en met de buitenkant naar boven.Montana schreef:Weet iemand een makkelijke manier om zulke panelen goed te lijmen? Met spanbanden misschien?
1. Kleef sterke tape (bvb gaffa tape) op de tegen elkaar liggende scherpe zijden.
Draai daarna alle tegen elkaar gekeefde panelen gelijktijdig onderste-boven op de vlakke ondergrond (zoals op de tekening). Dit is eigenlijk het moeilijkste deel van het werk!
2. Breng de lijm aan. Deze mag niet te overdadig worden aangebracht want dan komst er straks teveel druk op de tape.
3. Plooi de panelen in hun uiteindelijke positie. Bij een volledig gesloten kast zal nu nog één strip tape moten aangebracht worden. Om er zeken van de te zijn dat de gevormde kast haaks staat kan van te voren een binnenpaneel worden voorzien (eventuele bracing).
Succes.
Ed.
- Bijlagen
-
- verstek lijmen.PNG (5.11 KiB) 2633 keer bekeken
Gisteren en vandaag werd er hard gewerkt aan de subkasten.
De kasten van mij zitten helemaal in elkaar en zijn inmiddels ook geplamuurd waar nodig was.
Een van de 18" subs van MartijnM staat voor het vergelijk naast een kubus van mij.
Met al dat MDF stof dat ontstond bij het frezen was het erg nodig om de héle tuin af te spoelen!
De kasten van mij zitten helemaal in elkaar en zijn inmiddels ook geplamuurd waar nodig was.
Een van de 18" subs van MartijnM staat voor het vergelijk naast een kubus van mij.
Met al dat MDF stof dat ontstond bij het frezen was het erg nodig om de héle tuin af te spoelen!
De woofers zijn binnen. De kasten zitten in elkaar, maar het woofergat moet nog uitgefreesd worden.
- Bijlagen
-
- 18g550.pdf
- (637.24 KiB) 108 keer gedownload
Okay dan. Toch maar vast eentje gezaagd. Het woofergat bleek net iets te klein te zijn gefreesd. Tien minuutjes met een bijtel, schuurpapier en vijl aan de slag geweest, et voilà!
Oja, die andere woofer is een 12" Visaton W300S.
De kasten zijn helemaal niet zo ontzettend groot. De maten zijn 50 * 50 * 37
Oja, die andere woofer is een 12" Visaton W300S.
De kasten zijn helemaal niet zo ontzettend groot. De maten zijn 50 * 50 * 37

