Waar zouden we graag meer van willen weten?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Je kunt misschien beter in de prullenbak van de kringloop kijken. (How low can you go). Nog beter een afspraakje met de sorteerder om luidsprekeringewanden voor jouw achter te houden.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Scoor deze dan ook http://www.dx.com/p/4070l-2-1-lcd-3-1-2 ... eRWevntmko dan kun je voor weinig centjes ook meten of de waardes een beetje kloppen (vooral de spoelen zullen niet allemaal bedrukt of gelabeld zijn).Archie schreef:Toch maar weer eens naar de kringloopwinkel om wat goedkope luidsprekers te vinden. Om daar de soldeerbout op los te laten! Zo krijg je ook de onderdelen wel bij elkaar
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Er zit nog wel een verschil in MULTI en een LCR meter.Archie schreef:Bij de Laaidel voo een tientje!
Maar ik maakte zelf ook de fout.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Daar kun je spoelen en (grote) condensatoren mee meten.
Staan ook voor een euro of 15 op ebay.
Staan ook voor een euro of 15 op ebay.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
ook grote condensatoren? Die van mij gaat tot 200 microFarad. Volgens mij lopen ze leeg op de hele grote voedingscondensatoren. Of is er een truukje om dat te omzeilen?ray5150 schreef:Daar kun je spoelen en (grote) condensatoren mee meten.
Staan ook voor een euro of 15 op ebay.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Deze gaat tot 20.000 microfarad. tenminste, dat zeggen ze.
Zelf geen praktijk-ervaring mee. ga er toch eens eentje bestellen.
Zelf geen praktijk-ervaring mee. ga er toch eens eentje bestellen.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
nog een stomme vraag, is er een regel voor spoelen?
Dat je via de buitenste laag binnengaat of via de binnenste?
1 en ander volgde na het lezen op de link van Troels...
Dat je via de buitenste laag binnengaat of via de binnenste?
1 en ander volgde na het lezen op de link van Troels...
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Daarom moet je de spoelen niet op elkaar zetten. In de eerste situatie versterken de velden elkaar, in de tweede werken ze elkaar tegen. Verder is muziek wisselspanning, die stroom gaat heen en weer.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Wat gebeurd er als je een gesloten kast groter maakt dan dat de luidsprekerfabrikant adviseert ?
(in dit geval vraag ik het mij af bij de Seas 25f-ew; Seas adviseert 25 tot 40 liter, stel je maakt b.v een kast van 60 liter..)
Groet, robert
(in dit geval vraag ik het mij af bij de Seas 25f-ew; Seas adviseert 25 tot 40 liter, stel je maakt b.v een kast van 60 liter..)
Groet, robert
- Bijlagen
-
- h085_25f-ew.pdf
- (842.05 KiB) 243 keer gedownload
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Zet de gegevens eens in WinISD en kijk eens wat de resultaten zijn.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Dat prg werkt niet op mijn pc...
Ik heb boxsim van visaton en dan krijg ik met het invullen van
bekende gegevens het volgende: zie bijlage
Ik heb boxsim van visaton en dan krijg ik met het invullen van
bekende gegevens het volgende: zie bijlage
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Oftewel boxsim berekent mijn gewenste 60 liter
Waarom geeft Seas 25-40 liter aan ?
iemand een id ?
Waarom geeft Seas 25-40 liter aan ?
iemand een id ?
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
http://www.linearteam.dk/default.aspx?download=winisdrobertt schreef:wat zegt WinISD ?
Je kunt het hier downloaden, en bij het invullen van de waardes kun volstaan met aantal velden
Volgens Bart (b_Force)Voer in met deze volgorde:
Qes, Qms, Fs, Vas, Znom, Re, Sd (of BL), Pe, Xmax
Dat gaat altijd goed. Le kun je weglaten omdat winISD daar een beetje raar mee doet.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Helaas werkt het niet op mijn computer, ik gebruik geen windows.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Wat gebruik je dan welrobertt schreef:ik gebruik geen windows.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Dan haal je effe voor een paar tientjes bij de kringloop een pc voor erbij.
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
ik ga windows wel virtueel draaien met VirtualBox.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 32&t=16456robertt schreef:..... ik gebruik geen windows.
