KT77 PP met long tail fasedraaier

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door Ah!buis »

peterl schreef:
Volgens mij elke buis zoals, el34, kt met 8pins octal voet toch?
Pin 6 wil bij eindbuizen nog wel 's ontbreken.
In dat verloopstuk loctal-octal zouden ook nog twee weerstandjes ( ¼W ) moeten komen.
De nogal steile loctalbuis zou, vooral met langere aansluitingen, wel 's willen oscilleren.
Dus stopweerstandjes (1k) ertussen.Loctal 1 naar octal 1 en loctal 8 naar octal 4.
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

oke, duidelijk Anne, Ik moet bij jukebox revival nog knoppen bestellen en zag daar de behuizing van een Octal maar is die 8 pins die ze verkopen een loctal? Staat er niet bij.
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... ekker.html
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... -4066.html
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door Ah!buis »

peterl schreef:
oke, duidelijk Anne, Ik moet bij jukebox revival nog knoppen bestellen en zag daar de behuizing van een Octal maar is die 8 pins die ze verkopen een loctal? Staat er niet bij.
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... ekker.html
Dat is idd de juiste stekker.
Maar dit is dus een octal.
Ook even gezocht, blijkbaar hebben ze geen loctal. Is te herkennen aan de sleutel, bij een octal is er enkel een gat, de loctal heeft een veer die de sleutel van de buis omklemt en moet geaard.
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Ik heb Wim Rotte ook nog even gevraagd of hij nog een Loctal voetje heeft liggen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door OpaBert »

Ik zal kijken voor je ik heb waarschijnlijk iets van 2 laagjes pertinax liggen waar die bussen in zitten geklemd
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt Bert.
Ik heb het hout en lakwerk af, deze week komen de onderdelen en dan kan ik volgende week beginnen, wordt nog wel een dingetje om het allemaal passend te krijgen. Dit is zoals het er uit gaat zien zonder buizen en knoppen.
Moet alleen nog kijken waar die sensors komen te zitten voor de AB. :think:
Bijlagen
IMG_7164.JPG
IMG_7165.JPG
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door OpaBert »

Dat is een flink ding uit mn hoofd zoals gezegd ik kijk vanavond voor je neem ik een foto en maten erbij Dat betreft dus een voet voor sie rare buis welke je hebt
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
peterl schreef:
oke, duidelijk Anne, Ik moet bij jukebox revival nog knoppen bestellen en zag daar de behuizing van een Octal maar is die 8 pins die ze verkopen een loctal? Staat er niet bij.
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... ekker.html
Dat is idd de juiste stekker.
Maar dit is dus een octal.
Ook even gezocht, blijkbaar hebben ze geen loctal. Is te herkennen aan de sleutel, bij een octal is er enkel een gat, de loctal heeft een veer die de sleutel van de buis omklemt en moet geaard.
Anne
Anne hij moet dus wel 8 gaten hebben ? Geen 5 dat begreep ik eigenlijk 807 + 1
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt Bert.
Ik heb het hout en lakwerk af, deze week komen de onderdelen en dan kan ik volgende week beginnen, wordt nog wel een dingetje om het allemaal passend te krijgen. Dit is zoals het er uit gaat zien zonder buizen en knoppen.
Moet alleen nog kijken waar die sensors komen te zitten voor de AB. :think:
Hoe heb je dat hout haaks gemaakt Planken gezaagd en met lijm aan elkaar ? Of fineer gebogen en verlijmd op elkaar
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door OpaBert »

OpaBert schreef:
peterl schreef:
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt Bert.
Ik heb het hout en lakwerk af, deze week komen de onderdelen en dan kan ik volgende week beginnen, wordt nog wel een dingetje om het allemaal passend te krijgen. Dit is zoals het er uit gaat zien zonder buizen en knoppen.
Moet alleen nog kijken waar die sensors komen te zitten voor de AB. :think:
Hoe heb je dat hout haaks gemaakt Planken gezaagd en met lijm aan elkaar ? Of fineer gebogen en verlijmd op elkaar
Lijkt wel fotoshop werk in plek van echt knap hoor :goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Hoe heb je dat hout haaks gemaakt Planken gezaagd en met lijm aan elkaar ? Of fineer gebogen en verlijmd op elkaar
Plankjes in verstek gezaagd en gelijmd, en daarna een stuk of 5 a 10 blanke laklagen er op.
afmeting is 33x38cm.
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door Spoc »

Dat is een pareltje geworden Peter. Strak gezicht zo zonder schroeven.

Bob
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Dank je Bob, moet nog even kijken hoe ik het hout ga bevestigen aan de kast, of met korte schroefjes, of met paar druppels kit.
Lijkt wel fotoshop werk in plek van echt knap hoor
Het origineel waar ik het van nagebouwd heb was ook alleen maar een fotoshop, of illustrator of zoiets.
Dit was het origineel, volgens mij bestaan die buizen niet eens :lol:
Bijlagen
2.jpg85C484EC-323D-4B78-BF5D-A7F928207860DefaultHQ.jpg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door douwebakker »

Het ziet er inderdaad schitterend uit Peter. Knap werk.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Hoe heb je dat hout haaks gemaakt Planken gezaagd en met lijm aan elkaar ? Of fineer gebogen en verlijmd op elkaar
Plankjes in verstek gezaagd en gelijmd, en daarna een stuk of 5 a 10 blanke laklagen er op.
afmeting is 33x38cm.
Is prachtig hoor
Helaas heb ik geen buisvoet loctal voor Een heb ik er die zit in mn hickok buizentester die wil ik er wel voor 500€ uit halen :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door Ah!buis »

Wat die loctal betreft, Reichelt heeft die ook,
https://www.reichelt.com/de/en/tube-soc ... 58596.html
En pas op, tonefactory heeft er ook maar enkel met 9 pinnen (voor een EF50) en da's niet de goeie.
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Ik heb net weer contact gehad met Wim de Rotte en die heeft een loctal voet voor me.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door Ah!buis »

peterl schreef:
Ik heb net weer contact gehad met Wim de Rotte en die heeft een loctal voet voor me.
Mooi, hoef je niet verder zoeken :D
Mocht je de smaak te pakken hebben, die loctal buizen zien er fraai uit, de 6SN7 heeft ook een loctal-uitvoering nml de 7N7 .
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Anne,
Ik heb de locktal voet en octal voet incl buis.
Nu heb ik nog een vraag, is het handig massieve draadjes te gebruiken of zachte draden door te verbinden met lange draden dan in elkaar duwen en solderen?
En wat doe ik met de massa in het midden, waar komt deze aan?
Bijlagen
IMG_7173.JPG
IMG_7174.JPG
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door Ah!buis »

Zes massieve draden aan de loctal en twee weerstanden.
Dan alle draden, ook van de weerstanden, in de holle pinnen van de octal steken zodat ze er aan de andere kant uitkomen.Bij de punt vastsolderen, vloeit naar binnen, en tot slot het teveel afknippen.
De draden die andere kruisen van een kous voorzien, we willen geen sluiting.
Een kant van de gloei zit in de versterker aan massa.De middenpin aan de gloei die aan de massa komt bij de loctal doorverbinden.
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Het is gelukt, ik heb de locktal in de octal gekregen, geen kortsluiting onderling, nog even volstorten met epoxy en dan kan het buisje er in.
Bijlagen
IMG_7176.JPG
IMG_7177.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door democles »

Petje af :goedzo:

Mooi gelukt,

Beetje oppassen met dat volstorten,de loctal middenpoot steekt uit,dus niet te vol!
Die loctal veer moet vrij kunnen bewegen.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Goed dat je dat zegt, :shock: had ik niet aan gedacht, maar ik probeer voornamelijk de zijkanten vast te krijgen.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Is het verstandig de 2 zwakstroom voedings delen apart op een printje te monteren of gewoon op de rails met andere onderdelen?
Buisje is klaar en op de octal voet gemonteerd. Hoe groot Moet de 7812 koelplaat zijn?
Buisje trekt 0,6A en de bias automaat weet ik niet.
Ik heb nu een koelplaat gevonden van 8x3 cm, of is dat overkill.
Bijlagen
IMG_7178.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door democles »

Als je die 7812 met een iso plaatje en dopje op de kast kunt schroeven,heb je geen koelelement nodig. (of de isoleerde versie,dan zonder)
Is het verstandig de 2 zwakstroom voedings delen apart op een printje te monteren of gewoon op de rails met andere onderdelen?
Is wel zo mooi :D
Plaats reactie