1} 't zou ook wat groter kunnen maar om het formaat van 1meter hoog te halen zal ik behoorlijk moeten"panel-en"Wowly schreef:euhhh, ik durf het bijna niet te vragen, maar kan het ook wat groter?![]()
Het lijkt me een heel erg moeilijke 3D-vorm om te maken.
Ik krijg er weer helemaal inspiratie door!!!
Bedankt!
Wowly
2) ja dat is zo, maar ik zal het even uitleggenhoe ik het gedaan heb..
- Ik heb de foto genomen waar al die onderdelen opstaan.
- een curve getrokken in een cadprogramma over de laagste gedeeltes (de spiraal) en vervolgens in DXF geexporteerd.
- in mijn freesprogramma de curve geimporteerd en aan beide zijde een offset gegeven van een maar mm. Die curve aan de uiteinden doorgeknipt en van de buitenste curve zoveel punten verwijderd dat het de binnenste curve werd.
- vervolgens een halve cirkel getekend als profiel. De bovenste curve aangewezen als het eerste pad en de onderste als tweede pad en vervolgens een "two-rail-sweep" laten uitvoeren met die halver cirkel.
-Dit dan twee maal, een in spiegelbeeld.
- uit eindelijk de toolpaths laten berekenen voor 3 verschillende freesjes en rammelen maar..
3) leuk voor je!
4) geen dank!
5) Kees




