balans
Moderator: Beheerdersteam
Re: balans
o dus als ik de formule snap die jullie geven dan is mijn huidige elco wel erg krap bemeten
ik heb nog andere waarde's liggen ooit bij AE gekocht
een blackgate maar die is vele male hoger n.l 470uF en maar 50v dus ben bang dat die niet geschikt is
wel heb ik van de serie Cerafine nog 100uF 100v liggen die zouden dan beter inzetbaar zijn dan de nu huidige 22uF??
ik heb nog andere waarde's liggen ooit bij AE gekocht
een blackgate maar die is vele male hoger n.l 470uF en maar 50v dus ben bang dat die niet geschikt is
wel heb ik van de serie Cerafine nog 100uF 100v liggen die zouden dan beter inzetbaar zijn dan de nu huidige 22uF??
De kathode zit via de weerstand aan aarde.
De spanning op die plek zal dus niet heel hoog zijn.
De 50V van het zwartehek zou dus nog wel eens prima kunne passen.
De spanning op die plek zal dus niet heel hoog zijn.
De 50V van het zwartehek zou dus nog wel eens prima kunne passen.
De buizen staan ingesteld op iets meer dan 50mA. Er staat dus ruim 40v over de weerstand. zou dus kunnen.
Ze zouden misschien hooguit kunnen ontploffen als ze de spanning niet kunnen verwerken?
Ik moet wel zeggen de weerstand is 5w die word wel bloedheet, of dit zo gezond is voor de elco's die er kort bij hangen.
Maar goed ik zou kunnen proberen de black gate erin te solderen, nu liggen ze ook niks te doen in de kast
Ik moet wel zeggen de weerstand is 5w die word wel bloedheet, of dit zo gezond is voor de elco's die er kort bij hangen.
Maar goed ik zou kunnen proberen de black gate erin te solderen, nu liggen ze ook niks te doen in de kast
Ik heb de bestaande elco's met de min kant naar de voedings hoogspannings zijde staan ,de plus wijst richting kt88 is dat correct?
Of maakt de polariteit niet uit als ze alle 4 maar het zelfde erin gesoldeerd zijn
Of maakt de polariteit niet uit als ze alle 4 maar het zelfde erin gesoldeerd zijn
Sorry, maar als ik dit lees dan krijg ik de onbedwingbare neiging om je te verbieden ooit nog aan die versterker te zitten...
Als je een leuke ontploffing wilt, moet je ze verkeerd om aansluiten.
1 of 4 maakt niet uit geeft alleen meer vuurwerk.
Ik begrijp ook niet wat je zegt. Die elco's zitten tussen de kathode van de kt88 en aarde. De hoogspanning voeding zit daar helemaal niet. Lees nou gewoon even dat schema dat ik heb getekend. + aan de kt88, - aan de aarde. Zoals ze nu zitten.
Als je een leuke ontploffing wilt, moet je ze verkeerd om aansluiten.
Ik begrijp ook niet wat je zegt. Die elco's zitten tussen de kathode van de kt88 en aarde. De hoogspanning voeding zit daar helemaal niet. Lees nou gewoon even dat schema dat ik heb getekend. + aan de kt88, - aan de aarde. Zoals ze nu zitten.
Jan Geert schreef:Sorry, maar als ik dit lees dan krijg ik de onbedwingbare neiging om je te verbieden ooit nog aan die versterker te zitten...![]()
Als je een leuke ontploffing wilt, moet je ze verkeerd om aansluiten.1 of 4 maakt niet uit geeft alleen meer vuurwerk.
![]()
Sorry Geert Jan. Je wilt niet weten wat voor mooi knal en siervuurwerk ik al beleefd heb met deze versterker
Ik had de elco's ooit gespiegeld aangebracht dacht staat mooi symetrisch
Dit is echt gebeurd, maar goed shit happens.
Maar ze zitten nu wel zoals in het schema
(Ik zit vaak in de omgeving van Antwerpen, Benny Glass begint al te lachen als ik zijn atelier binnenstap voor onderdelen
de eerste keer dat ik daar ooit binnenstapte dacht ik wat een puinhoop, maar sinds kort heeft hij de toko een beetje opgeknapt
Alleen die oude versleten luisterstoel mocht niet weg denk ik)
Je moet wel moedeloos van mijn geklooi worden , maar troost je ik leer er toch wel van al lijkt het niet zo
In mijn beleving noemde ik die blauwe elco een hoogspannings elco daar aan zit feitelijk ook de weerstand aan vast, dus wederom in mijn elektro wereld hangt de weerstand dan ook aan de hoogspanning...........
Maar troost je ik verander niks zonder eerst het aan jullie te vragen
Eigenlijk klopt 't wel zoals Wim er tegenaan kijkt.De HS heeft een plus- en een min-kant, de elco(s) gaan naar de minkant.Dat dat nou toevallig ook nog de aard(massa) verbinding is ...
Anne
Anne
Effe een vraagje
Er zit nu paralel over de kathode weerstand een elco van 100v. 22uf
Wat gebeurd er als ik deze vervang voor een elco van 100v 220uf??
Deze vraag omdat er 1 elco een beetje brak is, klein punt dakje
Ik heb namelijk nog cerafine liggen alleen die zijn 220uf. I.p.v de aanwezige 22uf
Wellicht weet iemnd de gevolgen als ik deze grotere elco inzet?
Er zit nu paralel over de kathode weerstand een elco van 100v. 22uf
Wat gebeurd er als ik deze vervang voor een elco van 100v 220uf??
Deze vraag omdat er 1 elco een beetje brak is, klein punt dakje
Ik heb namelijk nog cerafine liggen alleen die zijn 220uf. I.p.v de aanwezige 22uf
Wellicht weet iemnd de gevolgen als ik deze grotere elco inzet?
Wim,
Even een pagina terugklikken, daar staat dit al uitgelegd.
In het kort: geen gevolgen. In theorie loopt het laag wat verder door met een grotere elco.
Even een pagina terugklikken, daar staat dit al uitgelegd.
In het kort: geen gevolgen. In theorie loopt het laag wat verder door met een grotere elco.