Keukenproject

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Wowly »

Mooi mooi, hij is veel kleiner dan ik aanvankelijk dacht. Echt een schatje!!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Ja leuk he, op de ieniemienie toer :D vanavond hebben we uitgebreid gegeten aan de keukentafel, wat muziek geluisterd, wat vinyl opgezet. Eigenlijk vind ik het wel prima zo, denk dat er nu eerst maar even niks meer wordt aangepast. Zitten gewoon weer lekker 'voor de speakers' , ipv de set in de woonkamer wat harder zetten als er in de keuken wordt geluisterd. En nogmaals, opvallend vind ik het mooie stereo beeld. Natuurlijk luister je met in het hoofd de beperking van alleen kleine breedbandertjes, zal ook wel meespelen, een flinke punch zoals dat in de woonkamer kan zit er niet in. Zit je tijdens het eten ook weer niet op te wachten....
Maar voorlopig, gewoon ff lekker laten draaien zo :relax:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Het setje staat sindsdien bijna dagelijks aan, vd week gefluit uit de rechterkant. Blik op de ruststroom meter, stond zo'n beetje op 80mA :shock: andere kant op iets meer dan 40mA, waar íe normaal op staat. Buizen verwisseld, probleem verhuisd mee, conclusie een EL84 is aan het overlijden na een jaar vrij intensief gebruik.
For the record, had nog een setje EL84 liggen, heb die erin gedrukt, klinkt allemaal weer als vanouds. Weet alleen ff niet zeker of dit nieuwe buisjes zijn.... tijd zal het leren.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Keukenproject

Bericht door Shadow »

Is dat gangbaar voor een buis?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Voor een EL84? Vind het wel snel. Ok, ding maakt veel uren, maar het is een laagvermogen buis, ruststroom staat netjes ingesteld, anodespanning is in orde (is ook niet heel kritisch). Nee, zou verwachten dat íe het langer volhoudt.
markaudio
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 feb 2021, 16:59

Re: Keukenproject

Bericht door markaudio »

geweldig formaat zo ,meer hoog als in de woonkamer Meer detail/?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Keukenproject

Bericht door Barry2001 »

Oei, dat is al weer even geleden. Ik heb ze in de keuken nog steeds in gebruik, het verplaatsen van de BR poorten naar de zijkant in combinatie met het dicht tegen de achterwand plaatsen pakte in elk geval positief uit tov de vrije opstelling kan ik me nog wel herinneren. In elk geval voor het laag, hoog weet ik niet precies meer.

Wat me nu nog steeds in de keuken opvalt is het mooie stereobeeld, maar kan ook door de versterker komen. Het is jammer dat we momenteel geen luisterdagen hebben, past zo in de fietstas, had ik ze zo een keer mee kunnen nemen.
Plaats reactie