Ach, we moeten de volgers ook niet te veel verwennen met veel projecten die tegelijkertijd voortgang boeken...
GU50 PP versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: GU50 PP versterker
Mooi hoor, hier werkt iemand sneller dan ik met mijn Bill
Ach, we moeten de volgers ook niet te veel verwennen met veel projecten die tegelijkertijd voortgang boeken...
Ach, we moeten de volgers ook niet te veel verwennen met veel projecten die tegelijkertijd voortgang boeken...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
De boel gedemonteerd, en de nodige gaten aan de binnenkant geboord en getapt. Nu weer opbouwen, met eerst de houten zijkanten gemonteerd. Precies karweitje, geen porem als dit scheef zit natuurlijk, maar het is goed gelukt. Komt blanke lak op, kleur wordt wat donkerder en het haalt de houtnerf op.
Re: GU50 PP versterker
Met al die verhalen van hete Bill trafo's zit ik te denken, zou dat goed gaan de ringkern onder een kunststof kap
.
Moeten misschien ook wel verluchtings (tocht-) gaten in
.
Anne
Moeten misschien ook wel verluchtings (tocht-) gaten in
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Op het spijkerplankje werd de trafo nog niet eens handwarm. Dat was weliswaar 1 kanaal, maar ik verwacht geen problemen. Kap is trouwens metaal, geen kunststof. En anders is zo wat ventilatie aangebracht. VentilaTIE en geen ventilaTOR 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Zeker wel, mooie uitvinding
Zolang ze geen herrie maken en trillingen veroorzaken in een microfonisch gevoelig object 
Re: GU50 PP versterker
Tja, als je moet kiezen tussen TORren of TIEtenpappaleo schreef:Jij bent niet zo gek op torren?
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Zo, alles zit er nu op/aan/in.
Steuntje/plaatje gemaakt voor de ingangsselectie nixie en de stappenschakelaar:
Nog maar een picje van het geheel:
Het front- boven- en achterpaneel kan ik nu gaan schuren/spuiten. Ik wil Hammerite gaan gebruiken wat mooi spul is, maar.... je moet de 6 weken uithardtijd respecteren die in de gebruiksaanwijzing staat heb ik bij een vorig project gemerkt. Dus eerst spuiten, kan het uitharden, ondertussen verder met de boel binnenin aansluiten.
Houten zijkanten moeten nog in de lak, maar het lijkt me verstandig dat op het laatst te doen, ivm beschadigingen.
Steuntje/plaatje gemaakt voor de ingangsselectie nixie en de stappenschakelaar:
Nog maar een picje van het geheel:
Het front- boven- en achterpaneel kan ik nu gaan schuren/spuiten. Ik wil Hammerite gaan gebruiken wat mooi spul is, maar.... je moet de 6 weken uithardtijd respecteren die in de gebruiksaanwijzing staat heb ik bij een vorig project gemerkt. Dus eerst spuiten, kan het uitharden, ondertussen verder met de boel binnenin aansluiten.
Houten zijkanten moeten nog in de lak, maar het lijkt me verstandig dat op het laatst te doen, ivm beschadigingen.
Re: GU50 PP versterker
Zou er dan maar aan beginnen, is 't met Pinksteren hard.Weer een kans op vrije dagen ?Barry2001 schreef:Ik wil Hammerite gaan gebruiken wat mooi spul is, maar.... je moet de 6 weken uithardtijd respecteren die in de gebruiksaanwijzing staat heb ik bij een vorig project gemerkt.
Anne
Re: GU50 PP versterker
Misschien is poedercoaten een optie, dat geeft een hele mooie harde laklaag.
Of 2k lak, die kun je tegenwoordig ook in een spuitbus kopen, je moet dan iets doordrukken waardoor de twee componenten bij elkaar komen.
Het voordeel van beide is dat je op korte termijn een laklaag hebt die tegen een stootje kan.
-Ruud-
Of 2k lak, die kun je tegenwoordig ook in een spuitbus kopen, je moet dan iets doordrukken waardoor de twee componenten bij elkaar komen.
Het voordeel van beide is dat je op korte termijn een laklaag hebt die tegen een stootje kan.
-Ruud-
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: GU50 PP versterker
Doe eens gek:
https://www.conrad.nl/nl/plastidip-spra ... &WT.srch=1
Bevalt het niet, kun je het er zo weer aftrekken.....
https://www.conrad.nl/nl/plastidip-spra ... &WT.srch=1
Bevalt het niet, kun je het er zo weer aftrekken.....
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Moet je het er wel dik genoeg opspuiten, anders kun je dat 'er af trekken' wel vergeten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Plastidip, ken het spul niet moet ik zeggen. Zou het ook een beetje strak op oppervlaktes liggen? En het is er niet in grijs helaas.
Poedercoaten kan, als student ooit eens vakantiewerk in zo'n tent gedaan. Veel degelijkere laag krijg je niet inderdaad, echt sterk. Maar het is nu allemaal erg pas, dan had ik wat speling met de maten moeten houden.
Och, die 6 weken, dan zal de boel nog wel niet draaien, komt ook mooi weer aan enzo... En kan door deze constructie gewoon opbouwen zonder de panelen.
Dank voor de suggesties, we gaan maar even door zo.
Poedercoaten kan, als student ooit eens vakantiewerk in zo'n tent gedaan. Veel degelijkere laag krijg je niet inderdaad, echt sterk. Maar het is nu allemaal erg pas, dan had ik wat speling met de maten moeten houden.
Och, die 6 weken, dan zal de boel nog wel niet draaien, komt ook mooi weer aan enzo... En kan door deze constructie gewoon opbouwen zonder de panelen.
Dank voor de suggesties, we gaan maar even door zo.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Spuiten, ringkerntrafokap en de voetjes:
Voor- en achterpaneel en de bovenplaat. 2 lagen grondverf en 3 lagen lak:
Nog even wachten tot het stofdroog is en dan krijgen ze een veilig plekje om uit te harden. Even kijken hoe het er zo uitziet, maar volgens mij is het goed gelukt.
Verder met de opbouw!
Voor- en achterpaneel en de bovenplaat. 2 lagen grondverf en 3 lagen lak:
Nog even wachten tot het stofdroog is en dan krijgen ze een veilig plekje om uit te harden. Even kijken hoe het er zo uitziet, maar volgens mij is het goed gelukt.
Verder met de opbouw!
Re: GU50 PP versterker
Ziet er op een plaatje mooi uit.
Heb je buiten kunnen spuiten? Eigenlijk net iets te laat dan
.Is, hier dan toch, mooi weer maar 't zit al weer vol stuifmeel
.Er wordt hier al weer heel wat afgeniesd
.
Anne
Heb je buiten kunnen spuiten? Eigenlijk net iets te laat dan
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Nee zeker niet buiten, de grootste vijand van de spuiter/schilder is stof. Of dan gaat er net een vliegje op zitten die de verf wel lekker vindt ruiken... Ik heb het in het verleden wel eens hier in huis gedaan, dat gaat het best. Probleem daarbij is dat het een ongelooflijke stank geeft, die dagen blijft hangen... die Hammerite is geen acrylverf helaas. Het is mooi spul om mee te werken, vloeit mooi uit en geeft een hamerslag effect, kleine oneffenheden zie je niet terug. Ik schuur de plaat altijd zo goed mogelijk, en breng dan 1 laag grondverf aan. Dan zie je goed waar nog een oneffenheid zit, heel licht weg schuren tot het glad is en dan een 2e laag grondverf overheen. Als dit glad is ok, anders weer schuren en nog een laag grondverf. Dan als íe helemaal glad is (volgens de gebruiksaanwijzing op de bus) 3 lagen lak aanbrengen. Dit moet met tussenpozen van minimaal een kwartier, maar binnen 3 uur. Daarna mag er geen laklaag meer op en moet het 6 weken uitharden. Het resultaat is een harde laklaag die echt een stootje kan hebben. Het spuiten zelf is een techniek die je door schade en schande een beetje onder de knie moet krijgen. En oppassen dat je niet teveel in 1 keer aanbrengt, liever te weinig dan teveel, dan gewoon een laag extra.
Vanwege de stank heb ik dit in de schuur gespoten. Zo'n dag als vandaag is perfekt, moet een beetje rustig weer zijn, als het buiten hard waait doet het dat in het enkelsteens schuurtje ook met alle 'ventilatiegaten'
Heb een tijdje bij een bedrijf gezeten waar een cleanroom aanwezig was, een ruimte waar een onderdruk aanwezig is. Daar kun je perfect je speakers/plaatwerk spuiten, maar op de een of andere manier vonden ze dat niet zo'n goed idee.....
Vanwege de stank heb ik dit in de schuur gespoten. Zo'n dag als vandaag is perfekt, moet een beetje rustig weer zijn, als het buiten hard waait doet het dat in het enkelsteens schuurtje ook met alle 'ventilatiegaten'
Heb een tijdje bij een bedrijf gezeten waar een cleanroom aanwezig was, een ruimte waar een onderdruk aanwezig is. Daar kun je perfect je speakers/plaatwerk spuiten, maar op de een of andere manier vonden ze dat niet zo'n goed idee.....
Re: GU50 PP versterker
Barry2001 schreef:
Heb een tijdje bij een bedrijf gezeten waar een cleanroom aanwezig was, een ruimte waar een onderdruk aanwezig is. Daar kun je perfect je speakers/plaatwerk spuiten, maar op de een of andere manier vonden ze dat niet zo'n goed idee.....
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
5 stuks EF184 NOS-jes gevonden op eBay voor weinig, als reserve. Nog met garantie 
Re: GU50 PP versterker
Ik zie de gezichten van de Philips servicedesk al voor me. "Ja, mijn buis bouwjaar 1960 kraakt nogal. Hoe gaat u dat oplossen?" 
Re: GU50 PP versterker
Vooral als je met RFT buizen komt aanzettenknuisje schreef:Ik zie de gezichten van de Philips servicedesk al voor me. "Ja, mijn buis bouwjaar 1960 kraakt nogal. Hoe gaat u dat oplossen?"
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Is het RFT? Philips niet in elk geval, MiniWatt? Die hebben hun naam er volgens mij als tekst op staan, geen logo. kan er wel een 'M' en een 'W' uithalen.. wie het weet mag het zeggen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
GU50 gloei aangesloten, op de gloeitrafo. De AC spanning laat ik bovenlangs lopen en lus ik door vanaf de 1e buis. Kan tot 0.85A per buis oplopen, nog even gemeten of de spanning inzakt op de laatste buis maar dit is niet het geval.
