Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli
Een aantal van de T/S parameters kunnen ook.
Gerard
Gerard
Ik kan als je wil de WielkeB K+T CT-250's kunnen meebrengen om een keer te meten. Ik heb die overgenomen, maar heb er onderussen niets aan gedaan.GerardJ schreef:Een aantal van de T/S parameters kunnen ook.
Gerard
Ik heb niet zo veel verstand van meten en bijgevolg weet ik ook niet hoe deze te verbeteren.
Ze geven weinig hoog op gehoor
GerardJ schreef:Een aantal van de T/S parameters kunnen ook.
Gerard
Van het klassieke Cabasse-duo DOM12 en DOM4 heb ik de fabrieks datasheets.
Ik kan met m_cruiser meerijden naar Alphen
. Kijk er naar uit.
- mikekiwi
- Contacteer:
Top, ik heb je op de lijst erbij gezet. Neem je nog iets mee om te laten beluisteren?wdd schreef:Ik kan met m_cruiser meerijden naar Alphen. Kijk er naar uit.
Ik neem de meetset mee.
Gerard
Gerard
- mikekiwi
- Contacteer:
Top, we zijn al aan het kijken of we een aparte meethoek/-ruimte kunnen maken...GerardJ schreef:Ik neem de meetset mee.
Gerard
- pappaleo
- Contacteer:
ik mag wel opschieten...... Straks zijn ze nog niet eens af.
- mikekiwi
- Contacteer:
Zullen we ook een klushoekje reserveren voor je? Dan kun je ter plaatse gewoon verder gaan...pappaleo schreef:ik mag wel opschieten...... Straks zijn ze nog niet eens af.
Ik zie mij zelf er nog niet bij staan, maar ik zou ook mijn DAC meenemen voor een vergelijk en dan kan ik uiteraard ook wel mijn server met muziek en ook een set met externe USB met de Odroid U3 meenemen en dan kunnen we eventueel dat nog met meer bronnen (piCorePlayers) uitbreiden.
- pappaleo
- Contacteer:
Heb je daar plaats voor?mikekiwi schreef:Zullen we ook een klushoekje reserveren voor je? Dan kun je ter plaatse gewoon verder gaan...
Nee, ik heb nu een strakke planning en daar mag niks meer tussenkomen, zoals gisteravond en vanavond
Volgende week nog maar een dagje vrij ertussendoor gooien.
Ik kom ook langs in de ochtend. Neem nog twee of drie forumleden mee.
Helaas nietmikekiwi schreef:Top, ik heb je op de lijst erbij gezet. Neem je nog iets mee om te laten beluisteren?wdd schreef:Ik kan met m_cruiser meerijden naar Alphen. Kijk er naar uit.
- RNacoustics
- Contacteer:
Primeur voor luisterdag Alphen a/d Rijn
Ik neem ook mijn Audiophile linux muziekserver mee.
Is nog in ontwikkelingsfase, maar speelt nu al erg fraai.
@Michael, mag je aan de lijst toevoegen.
Tot volgende week.
Roland
Ik neem ook mijn Audiophile linux muziekserver mee.
Is nog in ontwikkelingsfase, maar speelt nu al erg fraai.
@Michael, mag je aan de lijst toevoegen.
Tot volgende week.
Roland
- RNacoustics
- Contacteer:
Goed idee Hans. Ik stel ook mijn DAC beschikbaar.hannesie schreef:Ik zie mij zelf er nog niet bij staan, maar ik zou ook mijn DAC meenemen voor een vergelijk en dan kan ik uiteraard ook wel mijn server met muziek en ook een set met externe USB met de Odroid U3 meenemen en dan kunnen we eventueel dat nog met meer bronnen (piCorePlayers) uitbreiden.
btw, staat er al een Battle of the DAC's op het programma?
Ik neem ook mijn dacs (2 en LB) mee. Ik heb ze vandaag eens voor het eerst met elkaar vergeleken, ben benieuwd wat jullie vinden.
Daar ben ik ook benieuwd naarknuisje schreef:Ik neem ook mijn dacs (2 en LB) mee. Ik heb ze vandaag eens voor het eerst met elkaar vergeleken, ben benieuwd wat jullie vinden.
- mikekiwi
- Contacteer:
dank voor de aanvullingen, heb mijn lijstje uitgebreid (nog even niet gepubliceerd).
Morgenavond wordt het programma in de steigers gezet en zal waarschijnlijk maandag ook hier worden getoond.
Een dac-shootout gaan we inplannen. Iemand ideeën voor een opzet? A/B(x)-vergelijk of 10 minuten per dac met dezelfde muziek? Welke muziek gaat er gebruikt worden? Lijkt me wel handig om van te voren te bepalen, dat wordt anders zaterdag een oeverloze discussie en moet ik een uur extra inplannen voordat er geluisterd kan worden...
Morgenavond wordt het programma in de steigers gezet en zal waarschijnlijk maandag ook hier worden getoond.
Een dac-shootout gaan we inplannen. Iemand ideeën voor een opzet? A/B(x)-vergelijk of 10 minuten per dac met dezelfde muziek? Welke muziek gaat er gebruikt worden? Lijkt me wel handig om van te voren te bepalen, dat wordt anders zaterdag een oeverloze discussie en moet ik een uur extra inplannen voordat er geluisterd kan worden...
Ik wil ook graag komen luisteren en kletsen en de gezichten achter de forumnamen te leren kennen. Hoe laat en hoe lang ik kan blijven weet ik nog even niet, dus even een onder voorbehoud. Ook heb ik geen zelf gebouwde spullen die te beluisteren zijn... 
- RNacoustics
- Contacteer:
Om te beginnen moet dit op een goede set uitgevoerd worden, die zal dus ook samengesteld moeten worden.mikekiwi schreef:dank voor de aanvullingen, heb mijn lijstje uitgebreid (nog even niet gepubliceerd).
Om überhaupt de verschillen te kunnen waarnemen ben je sterk afhankelijk van de ruimte (akoestische omgeving).
90% van de weergave eigenschappen, wordt toch bepaalt door de akoestiek en combinatie van versterker en luidsprekers.
Ik zou het bij één hooguit twee muziek fragmenten houden van circa 2 minuten. En alleen focussen op de DAC's
De DAC die ik bij me heb is de HK DAC, gecorrigeerd en modded, met Broskie buizenuitgang (6n16b)
Wel grappig, ik heb ook de HKDAC en dan met de voeding van Pjotr in een kastje zonder buisjes.
Ik heb al wel eens de HK en de AF hier thuis vergeleken.
De mijne heeft trouwens ook de Pjotr voeding...hannesie schreef:Wel grappig, ik heb ook de HKDAC en dan met de voeding van Pjotr in een kastje zonder buisjes.
- RobertD
- Contacteer:
Een DAC Shootout, lijkt me een leuk idee.
Ik heb al jaren allerlei DAC spulletjes in voorraad, maar er nog nooit wat mee gedaan. (Vinyl heeft geen DAC nodig ...)
Ik heb al jaren allerlei DAC spulletjes in voorraad, maar er nog nooit wat mee gedaan. (Vinyl heeft geen DAC nodig ...)
Ik denk dat het erg lastig is om met teveel mensen zo'n vergelijk te doen.......
In ieder geval zal de gebruikte set erg veel resolutie moeten hebben.
In ieder geval zal de gebruikte set erg veel resolutie moeten hebben.