Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door GerardJ »

Een aantal van de T/S parameters kunnen ook.

Gerard
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door m_cruiser »

GerardJ schreef:
Een aantal van de T/S parameters kunnen ook.

Gerard
Ik kan als je wil de WielkeB K+T CT-250's kunnen meebrengen om een keer te meten. Ik heb die overgenomen, maar heb er onderussen niets aan gedaan.
Ik heb niet zo veel verstand van meten en bijgevolg weet ik ook niet hoe deze te verbeteren.
Ze geven weinig hoog op gehoor 8-[
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Jan Geert »

GerardJ schreef:
Een aantal van de T/S parameters kunnen ook.

Gerard
:yeah: dan neem ik de Klipsch 8" woofers mee, en de Cabasse 17NDM. Van de laatste heb ik van onduidelijk bron (internet) 2 datasets, die sterk van elkaar verschillen.

Van het klassieke Cabasse-duo DOM12 en DOM4 heb ik de fabrieks datasheets.
Gebruikersavatar
wdd
Berichten: 103
Lid geworden op: za 19 jun 2010, 18:35
Locatie: Rotselaar (B)

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door wdd »

Ik kan met m_cruiser meerijden naar Alphen :yeah:. Kijk er naar uit.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door mikekiwi »

wdd schreef:
Ik kan met m_cruiser meerijden naar Alphen :yeah:. Kijk er naar uit.
Top, ik heb je op de lijst erbij gezet. Neem je nog iets mee om te laten beluisteren?
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door GerardJ »

Ik neem de meetset mee.

Gerard
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door mikekiwi »

GerardJ schreef:
Ik neem de meetset mee.

Gerard
Top, we zijn al aan het kijken of we een aparte meethoek/-ruimte kunnen maken...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door pappaleo »

ik mag wel opschieten...... Straks zijn ze nog niet eens af.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door mikekiwi »

pappaleo schreef:
ik mag wel opschieten...... Straks zijn ze nog niet eens af.
Zullen we ook een klushoekje reserveren voor je? Dan kun je ter plaatse gewoon verder gaan...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door hannesie »

Ik zie mij zelf er nog niet bij staan, maar ik zou ook mijn DAC meenemen voor een vergelijk en dan kan ik uiteraard ook wel mijn server met muziek en ook een set met externe USB met de Odroid U3 meenemen en dan kunnen we eventueel dat nog met meer bronnen (piCorePlayers) uitbreiden.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door pappaleo »

mikekiwi schreef:
Zullen we ook een klushoekje reserveren voor je? Dan kun je ter plaatse gewoon verder gaan...
Heb je daar plaats voor? :rofl: :rofl:

Nee, ik heb nu een strakke planning en daar mag niks meer tussenkomen, zoals gisteravond en vanavond ](*,)
Volgende week nog maar een dagje vrij ertussendoor gooien.
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 116
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 8:41

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door FredM »

Ik kom ook langs in de ochtend. Neem nog twee of drie forumleden mee.
Gebruikersavatar
wdd
Berichten: 103
Lid geworden op: za 19 jun 2010, 18:35
Locatie: Rotselaar (B)

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door wdd »

mikekiwi schreef:
wdd schreef:
Ik kan met m_cruiser meerijden naar Alphen :yeah:. Kijk er naar uit.
Top, ik heb je op de lijst erbij gezet. Neem je nog iets mee om te laten beluisteren?
Helaas niet :oops:
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door RNacoustics »

Primeur voor luisterdag Alphen a/d Rijn :rock:

Ik neem ook mijn Audiophile linux muziekserver mee.
Is nog in ontwikkelingsfase, maar speelt nu al erg fraai. :-({|=
@Michael, mag je aan de lijst toevoegen.

Tot volgende week.

Roland
Bijlagen
IMG_0857.jpg
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door RNacoustics »

hannesie schreef:
Ik zie mij zelf er nog niet bij staan, maar ik zou ook mijn DAC meenemen voor een vergelijk en dan kan ik uiteraard ook wel mijn server met muziek en ook een set met externe USB met de Odroid U3 meenemen en dan kunnen we eventueel dat nog met meer bronnen (piCorePlayers) uitbreiden.
Goed idee Hans. Ik stel ook mijn DAC beschikbaar.
btw, staat er al een Battle of the DAC's op het programma?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door knuisje »

Ik neem ook mijn dacs (2 en LB) mee. Ik heb ze vandaag eens voor het eerst met elkaar vergeleken, ben benieuwd wat jullie vinden.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door FR_Aad »

knuisje schreef:
Ik neem ook mijn dacs (2 en LB) mee. Ik heb ze vandaag eens voor het eerst met elkaar vergeleken, ben benieuwd wat jullie vinden.
Daar ben ik ook benieuwd naar :-)
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door mikekiwi »

dank voor de aanvullingen, heb mijn lijstje uitgebreid (nog even niet gepubliceerd).

Morgenavond wordt het programma in de steigers gezet en zal waarschijnlijk maandag ook hier worden getoond.

Een dac-shootout gaan we inplannen. Iemand ideeën voor een opzet? A/B(x)-vergelijk of 10 minuten per dac met dezelfde muziek? Welke muziek gaat er gebruikt worden? Lijkt me wel handig om van te voren te bepalen, dat wordt anders zaterdag een oeverloze discussie en moet ik een uur extra inplannen voordat er geluisterd kan worden...
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door rodi »

Ik wil ook graag komen luisteren en kletsen en de gezichten achter de forumnamen te leren kennen. Hoe laat en hoe lang ik kan blijven weet ik nog even niet, dus even een onder voorbehoud. Ook heb ik geen zelf gebouwde spullen die te beluisteren zijn... :oops:
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door RNacoustics »

mikekiwi schreef:
dank voor de aanvullingen, heb mijn lijstje uitgebreid (nog even niet gepubliceerd).

Morgenavond wordt het programma in de steigers gezet en zal waarschijnlijk maandag ook hier worden getoond.

Een dac-shootout gaan we inplannen. Iemand ideeën voor een opzet? A/B(x)-vergelijk of 10 minuten per dac met dezelfde muziek? Welke muziek gaat er gebruikt worden? Lijkt me wel handig om van te voren te bepalen, dat wordt anders zaterdag een oeverloze discussie en moet ik een uur extra inplannen voordat er geluisterd kan worden...
Om te beginnen moet dit op een goede set uitgevoerd worden, die zal dus ook samengesteld moeten worden.
Om überhaupt de verschillen te kunnen waarnemen ben je sterk afhankelijk van de ruimte (akoestische omgeving).
90% van de weergave eigenschappen, wordt toch bepaalt door de akoestiek en combinatie van versterker en luidsprekers.

Ik zou het bij één hooguit twee muziek fragmenten houden van circa 2 minuten. En alleen focussen op de DAC's
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Jan Geert »

De DAC die ik bij me heb is de HK DAC, gecorrigeerd en modded, met Broskie buizenuitgang (6n16b)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door hannesie »

Wel grappig, ik heb ook de HKDAC en dan met de voeding van Pjotr in een kastje zonder buisjes.

Ik heb al wel eens de HK en de AF hier thuis vergeleken.
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Jan Geert »

hannesie schreef:
Wel grappig, ik heb ook de HKDAC en dan met de voeding van Pjotr in een kastje zonder buisjes.

Ik heb al wel eens de HK en de AF hier thuis vergeleken.
De mijne heeft trouwens ook de Pjotr voeding... 8)
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door RobertD »

Een DAC Shootout, lijkt me een leuk idee.
Ik heb al jaren allerlei DAC spulletjes in voorraad, maar er nog nooit wat mee gedaan. (Vinyl heeft geen DAC nodig ...)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door dre »

Ik denk dat het erg lastig is om met teveel mensen zo'n vergelijk te doen.......
In ieder geval zal de gebruikte set erg veel resolutie moeten hebben.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”